Vi er neste termingruppe ut!

liillemyy

Gift med forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
tenk damer, om en måned er vi i april! Syns dere det har gått raskt unna ? Hvilke følelser har dere før fødsel?

Jeg syns det har gått både raskt og sakte!
Fødselen gruer jeg meg til, jeg vet ikke hva jeg går til men vet det kommer til å gjøre vondt. Men uansett, snart får vi møte babyene våre ❤️❤️❤️

Jeg er litt blandet! Ene øyeblikket har det gått fort, i neste innmari sakte! Men ja har begynt å innse at det er faktisk ikke lenge til denne lille frøkna i magen skal ut. Og kjenner nok litt på det at det skal bli godt, få kroppen min litt mer tilbake :)
Føler jeg låner den ut og ser fram til å komme meg opp av sofa og seng uten å må ha ekstra med fart :p hehe.
Håper så at lillesnuppa skal snu seg til hodeleie, men koser seg godt i tverrleie! Vil gjerne føde vaginalt, er noe av det vondeste men mest fantastiske jeg har opplevd. ❤️ Men blir det keisersnitt er det greit det også, men føler jeg gruer mer til det for det har jeg ikke opplevd. Prøver å se på filmer av det, men føler ikke det blir nå bedre av det :p hehe..

Men ut skal hun på en eller annen måte og kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg ❤️❤️❤️

Jeg synes det har gått kjempefort, men er ikke mentalt klar for fødsel enda . Har termin i begynnelsen av april så bruker de siste ukene på å forbedre meg så godt d lar seg gjøre . Koselig å bruke ukene på nesting og prøver å kose meg i gravid kroppen da jeg vet at dette er sistemann . Det er 10 år siden forrige fødsel , så veldig spent på om kroppen har glemt hvordan det gjøres

Jeg er mer enn klar!
Jeg er så klar at det gjør vondt å tenke på hvor lenge det er igjen. Alt er klart hjemme,mannen er klar og jeg er klar!
Fødselen gruer jeg meg til men jeg lengter sånn etter babyen min at jeg føler det overgår alt. Jeg har jo,sånn i utgangspunktet vært gravid i over 1 år (mtp spontanabortene før) og vært så klar for en baby at dette kan ikke komme fort nok. 35 dager igjen,det går sakte!!

Både fort og sakte. Forrige gang jobbet jeg 100% helt til permisjonsstart og tiden gikk litt raskere enn nå som jeg er 40% sykemeldt... Samtidig har jeg et barn til denne gangen som får hverdagen til å suse forbi.

Har 5 uker igjen å vente og er egentlig litt utålmodig.

Selvom jeg gruer meg til fødselen så føler jeg meg allikevel såå klar! Klar for å slippe bekkenløsning,hodepine, kvalme og all den dritten dette drar med seg!
Gleder meg til at barna mine skal få en lillesøster og at mannen min skal bli pappa for første gang:Heartbigred

Synes tiden har gått fort frem til nå, men begynner å bli klar for at frøkna skal komme nå! :p

De første 20 ukene gikk forferdelig same. De siste 20 ukene har derimot gått voldsomt fort. Nesten litt for fort. :joyful:

Gruer meg litt til fødsel, men gleder meg til å være ferdig med å være gravid.

Jeg føler meg ikke klar i det hele tatt. Var kvalm til og med uke 32 så nå skal jeg nyte siste rest. Bekkenet er vondt, samme meg kynnere, nedpress, halsbrann og føler meg generelt tung. Men så lenge jeg ikke er kvalm er alt tipp topp altså. Kvir meg til å ta stilling til slapp kropp og prevensjon. Siste graviditet så nyter alt hva jeg makter. Sover når jeg kan og klarer og nyter bevegelsene fra lille venn selv om han til tider sparker veldig hardt.
5 uker igjen og håper å få gå rett opptil termin denne gangen. På en annen side er jeg veldig spent på å se hvem denne lille karen som vi alt elsker så høyt er da :)

Hihihi! :D Kjempespennende å se at termintråden er laget! Kjenner at kroppen forbereder seg med hyppige og tidvis kraftige kynnere samtidig som det begynner å presse på nedover i bekkenet. 6 uker igjen til termin og er kjempespent på fødsel. Er ikke så redd lengre nå ettersom jeg har slitt veldig med bekkenet og tenker at fødselen blir en lettelse for da kan bekkenet begynne å heles.

Gleder meg enormt til å bli ferdig, syns det er fryktelig å gå med verkende bekken, masse vonde kynnere og mye ekstra tyngde:dead: har de siste dagene begynt å kjenne et snev av panikk over fødselen, grudde meg så og si ingenting med de to andre, men denne gangen derimot :nailbiting: merkelige greier, men med litt skrekkblandet fryd, skal det bli veldig godt å bli ferdig!

Føler dette svangerskapet har gått fortere enn forrige! Gruer meg så nå i innspurten til fødsel, og har vært en mnd på insulin så siste tiden blir preget av mye kontroller på sykehuset. Skulle ønske man bodde mindre enn 10 mil unna sykehuset, men går jo fort også.

Syntes alt i alt at dette svangerskapet har gått veldig fort, mye fortere enn første. Nyter disse siste ukene da det kanskje er siste gang jeg går gravid. Regner også med at det blir intenst og lite søvn når lille er ute, så koser meg masse med egentid og god søvn

Føler meg ikke klar i det hele tatt. De to første trimestrene var jeg bare utslitt. Nå er jeg heldigvis 100% sykemeldt. Har vært kontinuerlig syk de siste to månedene så trenger den tiden som er igjen til å komme tilbake i noenlunde form før barseltiden starter.

Håper på fødsel rundt eller like etter termin. Blir spennende å møte lillejenta, vil bare være i bedre form når jeg gjør det :) Selve fødselen gleder jeg meg faktisk til :p

Føler meg ikke klar i det hele tatt. De to første trimestrene var jeg bare utslitt. Nå er jeg heldigvis 100% sykemeldt. Har vært kontinuerlig syk de siste to månedene så trenger den tiden som er igjen til å komme tilbake i noenlunde form før barseltiden starter.

Håper på fødsel rundt eller like etter termin. Blir spennende å møte lillejenta, vil bare være i bedre form når jeg gjør det :) Selve fødselen gleder jeg meg faktisk til :p
Gi meg gjerne oppskriften til hvordan å gle seg til fødsel! Trenger det sårt!!

Gi meg gjerne oppskriften til hvordan å gle seg til fødsel! Trenger det sårt!!
Søk opp Ina May Gaskin :) Jordmor i USA som har jobbet i 40+ år med å redusere frykten for fødsel. Kort fortalt går budskapet hennes ut på at kunnskap om fødsel, trygghet, omsorg, en støttende partner og en tilstedeværende jordmor er vel så effektivt (strengt tatt mye mer effektivt) enn medisiner for å gi en god fødsel. Med et par tusen fødsler på klinikken hun driver er det kun to prosent som har endt med keisersnitt, vakuum eller tang. Hun er klar på at en fødsel nok er den mest intense opplevelsen et menneske kan oppleve. Stor forskjell på det og den verste opplevelsen et menneske kan oppleve.

Et tips kan være å søke opp positive fødselshistorier på nett. Ha med ordet positiv i søket og unngå å lese de som ikke har det ordet i overskriften ;)

Fødte førstemann med TENS som smertelindring og skal på ABC-klinikken denne gangen. Har alle kontrollene mine hos jordmor der slik at jeg kjenner stedet der fødselen skal være og også har en stor sjanse for å få en kjent jordmor :) Blir mindre skummelt da.

Har gått kjempefort! Forventer egentlig at lillesnupp blir født denne mnd, da storebror kom 17 dager før:)

Spent på fødselen, da den første ikke tok mer enn 1 time og 50 minutter!:)

Back
Topp