Vi er ganske heldige som bor i Norge...

*lykkeligst*

Forumet er livet
Selv så mye vi klager over alt mulig rart. (tenker ikke på noe spesiellt her inne nå altså).
Hvert tredje minutt dør ett barn under fem år i Angola.
Det setter ting litt i perspektiv.

Pucca skrev:
Ja, vi er kjempeheldige. Det tenker jeg på hver eneste dag faktisk.

Det gjør jeg også, faktisk hver eneste dag

Men jeg venter på svar som:
Alle må jo få lov til å klage da, det er jo alltid noen som har det værre, blabla

Veldig mange i Norge vet ikke hvor godt vi har det i landet vårt. Nordmenn elsker å klage:)

~Mummimamma~ skrev:

Pucca skrev:

Alle må jo få lov til å klage da, det er jo alltid noen som har det værre, blabla

Selvfølgelig er det lov å klage. Det er en menneskerett.  Jeg gjør det selv også, men av og til har man godt av å stoppe og tenke litt dypere på ting.
Jeg tror mange av oss ikke setter nok pris på det vi har i det daglige liv.
Bare det å gå til kjøkkenet og ta ut et glass (som står i skapet sammen med 11 andre glass) og slå på vannet i krana. La det renne litt så det blir deilig kaldt, fylle glasset og drikke det. Frisk og godt!
Det er langt unna forholdene i f.eks. Angola, men jeg tror ikke mange tenker over det når de gjør det...

*lykkeligst* skrev:

~Mummimamma~ skrev:

Pucca skrev:

Selvfølgelig er det lov å klage. Det er en menneskerett.  Jeg gjør det selv også, men av og til har man godt av å stoppe og tenke litt dypere på ting.
Jeg tror mange av oss ikke setter nok pris på det vi har i det daglige liv.
Bare det å gå til kjøkkenet og ta ut et glass (som står i skapet sammen med 11 andre glass) og slå på vannet i krana. La det renne litt så det blir deilig kaldt, fylle glasset og drikke det. Frisk og godt!
Det er langt unna forholdene i f.eks. Angola, men jeg tror ikke mange tenker over det når de gjør det...

Ja selvsagt skal man få klage, det går vel ikke ann å gå gjennom ett helt liv uten å gjøre det

Men jeg syns folk klager altfor mye på filleting (generelt altså, ikke bare BV-damer :P)
(Og jadajada, filleting for meg trenger ikke være filleting for andre blabla igjen)

søteste skrev:
Veldig mange i Norge vet ikke hvor godt vi har det i landet vårt. Nordmenn elsker å klage:)

Vi aner ikke hvor godt vi har det selv en gang... 

Åh, jeg vet, vi har det fantastisk godt! Jeg har bodd i USA, og man skulle jo tro at folk har det ganske godt der, men å vite at man kan få sparken fra jobben sin på dagen hvis man blir syk, eller at man må betale for å bli plukket opp av ambulansen hvis man blir påkjørt, selv om man er bevisstløs og ikke har ringt ambulansen selv, gjorde at jeg hele tiden følte meg utrygg. Her i Norge er jeg ikke redd for å havne på gata eller ikke å kunne betale legeregningene mine. Det er trygt og godt her! Å være født i Norge er som å ha vunnet i lotto! :)

Back
Topp