Vi er fattige!

M

Moderator Tone

Guest
"Fattigdommen kan ingen skjule". Det brukte bestemoren min alltid å si til meg når jeg var liten. Gjerne når jeg hadde fått hull i en sokk eller hele kneet plutselig kom ut av strømpebuksa. Men det er ikke sant. Problemet er vel heller at fattigdommen er alt for enkel å skjule, og nesten umulig å snakke om.

Les blogginnlegget her http://www.babyverden.no/blogg/Gjesteblogger/Vi-er-fattige/

Kjenner du deg igjen?
Skal det være slik at man ikke skal få se sin datter på turnoppvisningen fordi inngangsbilletten koster svimlende 250 kroner!!??
 
Har vært skikkelig fattig sjøl, å da e absolutt ikkje å anbefala :(
Da e som skreve øve, alt for lett å skjula da, heilt t rekningane ska betalast...
Me fekk hjelp frå NAV, og familien min. Fekk ein bra betalt jobb, og har i dag komt oss godt opp på beina igjen :)
 
jeg vil si at jeg har alltid vært fattig..
I starten da jeg var sammen med faren til datteren min, så hadde vi ikke penger til mat.. vi måtte dra til venner for å spise. Vi bodde begge hjemme hos foreldrene våre (16 og 17 år), men jeg var hos han, jeg kunne få mat hjemme hos meg, men jeg fikk ikke ta med kjæresten, så da sulta vi sammen)
Da jeg ble gravid, så flytta jeg for meg selv.. Vi hadde sjeldent råd til bra mat. Vi dro ikke i bursdager, for vi hadde ikke råd til gave. Vi feira ikke bursdagene til jenta vår, for vi hadde ikke råd til dette.
Det var en vond og fæl tid, med mye gråt om natta.
Nå er økonomien egentlig dårlig enda...
jeg må velge mange ganger "alle regningene eller droppe noen så jeg får kjøpe mat"
men nå er jeg alene om alt... har en kjæreste, men vi har jo bare vært sammen i 5 mnd nå..
jeg får penger fra nav, men nav mener at jeg ikke trenger internett, nye klær til jenta mi eller telefon. så får ikke penger til de regningene.
etter regningene er betalt sitter jeg igjen med 100 kroner til mat i uka..
ja det er tøft. ja det er vondt.
jeg har en familie som hjelper, men jeg kan fortsatt ikke sove om natta.
 
Huff! Veldig trist at det skal være slik i rike Norge!!
Da jeg vokste opp hadde vi ikke noe penger. Bestemte meg tidlig for at slik skulle ikke jeg ha det når jeg ble voksen! Det har nok ført til at jeg er veldig forsiktig med pengene. Er flink til å spare penger der jeg kan, men barna mine har aldri manglet noe! Er utrolig takknemlig for det.
 
Back
Topp