Vi er fattige!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
"Fattigdommen kan ingen skjule". Det brukte bestemoren min alltid å si til meg når jeg var liten. Gjerne når jeg hadde fått hull i en sokk eller hele kneet plutselig kom ut av strømpebuksa. Men det er ikke sant. Problemet er vel heller at fattigdommen er alt for enkel å skjule, og nesten umulig å snakke om.

Les blogginnlegget her http://www.babyverden.no/blogg/Gjesteblogger/Vi-er-fattige/

Kjenner du deg igjen?
Skal det være slik at man ikke skal få se sin datter på turnoppvisningen fordi inngangsbilletten koster svimlende 250 kroner!!??

At det skal koste penger å gå på avslutninger etter sesongen for idretten e.l. eller at avslutninger og fremvisninger med skolen skal koste penger er hårreisende syns jeg.

Jeg vet noen skoler har åpnet for at man kan legge igjen penger i en kollekt etter forestillingen, men her er det jo ingen som ser om man legger oppi 3 kr eller 500 kr. Syns det var en fin løsning. Disse pengene er det elevrådet som har fått styre over.

Selv ble jeg ordentlig provosert over at avslutningen for lillejenta her sin "dansetrening" - for 3 - 4 åringene. Det skulle være på kulturhuset og inngangsbilletten var over 300 kr. De på dansinga skylte på at kulturhuset hadde satt prisen - men dansinga MÅTTE vel ikke ha med de minste. Vi valgte å ikke la lillejenta vår være med på denne avslutningen fordi jeg syns det var helt feil at man skal betale så mye for å være med på avslutningen når man betaler over 1000 kr i semesteret for at de skal få delta på treningen.

Avslutninger og forestillinger burde absolutt ikke koste skjorta nei, det er jo helt bak mål.
For selv om man har råd må jeg si det ikke hadde frista å betale 250kr for no slik.
Kan godt betale 50kr og kjøpe lodd og alt slik for å finansiere turer, innsamlinger osv, men det blir jo helt annerledes.

At det skal koste penger å gå på avslutninger etter sesongen for idretten e.l. eller at avslutninger og fremvisninger med skolen skal koste penger er hårreisende syns jeg.

Jeg vet noen skoler har åpnet for at man kan legge igjen penger i en kollekt etter forestillingen, men her er det jo ingen som ser om man legger oppi 3 kr eller 500 kr. Syns det var en fin løsning. Disse pengene er det elevrådet som har fått styre over.

Selv ble jeg ordentlig provosert over at avslutningen for lillejenta her sin "dansetrening" - for 3 - 4 åringene. Det skulle være på kulturhuset og inngangsbilletten var over 300 kr. De på dansinga skylte på at kulturhuset hadde satt prisen - men dansinga MÅTTE vel ikke ha med de minste. Vi valgte å ikke la lillejenta vår være med på denne avslutningen fordi jeg syns det var helt feil at man skal betale så mye for å være med på avslutningen når man betaler over 1000 kr i semesteret for at de skal få delta på treningen.

Det har jeg hørt flere som har sagt. Det med at forestillinger koster 250-300kr. Det er drøyt!

Ikke nok med at en betaler for å gå på treninger, men en trenger ofte utstyr også.

What?!?! Det er virkelig andre tider, kan ikke huske at noen måtte betale noe som helst på avslutninger da jeg var liten.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kan fortsatt ikke fatte at mamma og pappa lot meg drive på med hest. Kursene er jo svindyre, pluss utstyret og så var det 40min bare i kjøring for å komme seg dit og hjem igjen. Og jeg vet jo at vi har jo bedre råd enn det dem hadde og jeg har ikke sjans til å få det til enda med jenta mi. :( det er helt horribelt hvordan ting har blitt. Man blir jo sett såå ned på om ungene ikke er med på aktiviteter og alt mulig anna. Sprøtt :/

Back
Topp