Vi blir ikke enige!!

Stine77

Andre møte med forumet
Håper noen gidder å lese og komme med noen innspill
Saken er at jeg og min samboer ikke blir enige om hvor vi skal bo. Der vi bor nå, er det ingen av oss som trives spesielt godt. Jeg ønsker å flytte nærmere barnehagen til sønnen vår, og arbeidsplassene våre. jeg jobber i samme bhg som sønne går i, og mannen jobber også i nærheten.

jeg kjenner også mange i området, og etter å ha jobbet i barnehage der, føler jeg en viss tilhørighet til stedet. Problemet er at det er veldig dyrt å kjøpe noe der, vi har vært på noen visninger i området tidligere.
Mannnen vil heller flytte på landet, der en får mye større hus for pengene. Da må vi bytte jobb og bhg, pluss at det er store kø-problemer i den retningen han ønsker å bo.

Må også nevne at mannen jobbber mye, og kjører hjem etter at køen er over, så han ser ikke problemet. jeg er alene med det meste på ettermiddagen og bruker lang tid hjem pga kø.
Jeg har snakket med mannen, men han forstår ikke hvorfor jeg vil flytte dit. Dette holder på å ødelegge forhokldet vårt. jeg er sliten, sur og misfornøyd pga mistrivselen, mens han blir sur fordi jeg er sur osv.

Dette ble langt.... lurer bare på hva jeg skal gjøre, for slik som det er nå orker jeg ikke ha det..........

Tusen takk for at du leste, håper noen kan komme med noen råd. Er jeg helt urimelig som vil flytte dit??

jeg skjønner ikke mannen din ;P

Jeg ser på det som mye mere pes å måtte bytte jobb.. bytte barnehage... Enn å flytte nærmere det man allerede har..

Synes mannen sin sitt argument for større hus blir litt vagt..

ORIGINAL: *Fernet*

føler ikke dette ble helt objektivt[8D]

Hva for et svar var det der da? Ikkje svar om du ikkje har noe å si...

Eg syns ditt argument for å flytte nærmere bhg er bra, om dere sparer litt nå, vil dere kanskje ha råd å kjøpe hus der. Synd å flytte barn ut av en bhg de trives i.

Lykke til [:)]

ORIGINAL: kasandre

Eg syns ditt argument for å flytte nærmere bhg er bra, om dere sparer litt nå, vil dere kanskje ha råd å kjøpe hus der. Synd å flytte barn ut av en bhg de trives i.

Hva det var for ett svar?Jeg svarte:"Jeg synes ikke dette var særlig objektivt.",for å utbroderie meningen av mitt,tydeligvis,vage utsagn:Jeg sa det i den mening at vi kun får høre TS side av saken,jeg TVILER på at ts-mannen kun har kommet med ETT argument på å flytte dit.En annen faktor som spiller inn på mitt VAGE utsagn er at alt er rosenrødt og høres jo helt perfekt ut i hjemmet ts beskriver,hvem er så dum å velge bondegård der ingen skulle tro at nokon kunne bu,fremfor hennes forslag.Nei,jeg kunne tenkt meg flere argumenter fra hans side,man selger ikke med det lille argumentet der,er sikker på at han har noe mere på lager.Noe mere du lurte på?

ORIGINAL: kasandre

Hva det var for ett svar?Jeg svarte:"Jeg synes ikke dette var særlig objektivt.",for å utbroderie meningen av mitt,tydeligvis,vage utsagn:Jeg sa det i den mening at vi kun får høre TS side av saken,jeg TVILER på at ts-mannen kun har kommet med ETT argument på å flytte dit.En annen faktor som spiller inn på mitt VAGE utsagn er at alt er rosenrødt og høres jo helt perfekt ut i hjemmet ts beskriver,hvem er så dum å velge bondegård der ingen skulle tro at nokon kunne bu,fremfor hennes forslag.Nei,jeg kunne tenkt meg flere argumenter fra hans side,man selger ikke med det lille argumentet der,er sikker på at han har noe mere på lager.Noe mere du lurte på?

OI! Var nesten sånn at tastaturet gløda litt nå... cool off missy [;)]

Du skjønner det, at når man leser sånne utsagn, så kan jo ikkje eg "se" om du kødder eller ikkje. Eg hadde syns det var et kjipt svar å få på et reelt problem, om eg hadde skrevet det som hi skriver.

Eg skjønner jo poenget ditt, men ho skriver jo så klart utfra det ho selv føler; altså subjektivt. Ho føler jo tydeligvis at mannen er litt ute på dypt vann i forhold til argumentasjon for å flytte heile familien.

Mannen vs. deg = Deg vinner[:D] Jeg mener det er lettere og flytte nærmere jobb enn å bytte jobber og barnehage.... Uansett om husene er litt dyrere, så tjener dere likevel på å kjøpe dere hus der dere jobber og ungen er i barnehage...[:)] Slipper nye mennesker og alt det der og forholde seg til...

"[8D]" var ett lite tegn,om du vil.
Jeg innbyr til at hun kansje skriver litt mere objektivt før jeg gidder å svare.

ja, mulig det ikke er så objektivt dette, men det er det vel sjelden når en skriver om noe som man SELV opplever som et problem :-) mannen sine argumenter er at vi får mer for pengene der han vil bo, vi får større plass og hage. Jeg forstår hans argumenter bare så det er sagt, men om man blir lykkeligere av større og flottere hus, det er jeg ikke sikker på.... ja, ja vi blir forhåpentligvis enige tilslutt. Tusen takk for svar [:)]

Vi bor på landet, i et stort hus med stor hage og stor garasje.
Vi kjører litt i kø hver dag, MEN så har vi større hus, og mindre huslån enn de aller fleste andre på jobben min

Vanskelig ja.

Stort hus og mye penger,men at trivselen ikke er der,gjør deg ikke lykkelig.
-men dårlig økonomi i ett ellers så bra liv kan også gjøre deg ulykkelig.

ja det er et godt poeng [:)]

Vanskelig ja.

Stort hus og mye penger,men at trivselen ikke er der,gjør deg ikke lykkelig.
-men dårlig økonomi i ett ellers så bra liv kan også gjøre deg ulykkelig.

jeg er enig med deg!!!! (men forstår godt at mannen din ønsker å flytte til landsbygda.. :D større, og billigere hus er jo gull..)

Back
Topp