Vi betaler for plassen å derfor skal den brukes

Hvor mye man velger å ta barnet fri , har ikke bhg noe med.:)

Nei det er helt opp til foreldrene :)

Men det hender barnehagen anbefaler foreldrene å la barnet få være med på aktiviteter som alle de andre i gruppa skal. Kan være mye snakk om aktiviteter de gleder seg til i forkant eller aktiviteter de koste seg med i ettertid. Barnet kan føle seg utenfor felleskapet. At barn har mye fri kan påvirke tilhørigheten i barnegruppen også.
I tillegg er det noen barn som kan ha behov for å delta på ulike aktiviteter fordi de rett og slett er sene i utvikling. Det er foreldrene som har ansvaret for å legge til rette for barnets utvikling, men barnehagen har jo også dette som formål og skal samarbeide med foreldrene om dette. Og da hender det barnehagen tar en prat med foreldrene og oppfordrer de til å ta "kosedag" hjemme andre dager enn de dagene det er førskolegruppe eller turdag (om ungen trenger motorisk trening) eller formingsaktiviteter (fordi ungen trenger trening på finmotorikk).
Dette gjelder jo fåtallet, men det skjer. Kan hende det er slike tilbakemeldinger hun tenkte på :)
 
Nei det er helt opp til foreldrene :)

Men det hender barnehagen anbefaler foreldrene å la barnet få være med på aktiviteter som alle de andre i gruppa skal. Kan være mye snakk om aktiviteter de gleder seg til i forkant eller aktiviteter de koste seg med i ettertid. Barnet kan føle seg utenfor felleskapet. At barn har mye fri kan påvirke tilhørigheten i barnegruppen også.
I tillegg er det noen barn som kan ha behov for å delta på ulike aktiviteter fordi de rett og slett er sene i utvikling. Det er foreldrene som har ansvaret for å legge til rette for barnets utvikling, men barnehagen har jo også dette som formål og skal samarbeide med foreldrene om dette. Og da hender det barnehagen tar en prat med foreldrene og oppfordrer de til å ta "kosedag" hjemme andre dager enn de dagene det er førskolegruppe eller turdag (om ungen trenger motorisk trening) eller formingsaktiviteter (fordi ungen trenger trening på finmotorikk).
Dette gjelder jo fåtallet, men det skjer. Kan hende det er slike tilbakemeldinger hun tenkte på :)
Ja men det gjelder som skrevet før i tråden fåtallet.
I løpet av de 15 årene i bhg har jeg vært borti det enganf
 
Jeg selv har tvungen ferie i Juli (jobber i skole) så da har de og fri fra sfo og barnehage.

Når august begynner så hender jeg har noen halve dager fri fra jobb, og takk og lov at det er åpent i SFO/barnehage så de kan få være med venner igjen etter å ha krangla med hverandre i slutten av Juli.

Det er da greit å ta helvask på huset, handle på butikken og gjør andre ærend uforstyrret innimellom uten kidsa synes jeg.:p
 
Her har ikke lillegutt begynt i bh enda, men han hadde nok fått fri når jeg har fri ja [emoji4]
 
Min får fri innimellom, men ikke så ofte. Har ingen problemer med å sende han i bhg når jeg har fri. Leverer sent da, så blir han henta etter ca. 6 timer av samboer når han er ferdig på jobb. 1-1,5 time går med til å sove i vogna. Aldri hatt dårlig samvittighet for å sende han i bhg:)
 
Ei jeg kjenner snakket om fri fra bhg.
Hun sa da at hun betaler for plassen å da skal den brukes også, så hennes barn fikk ikke mer fri enn de ukene som var pålagt.


Tenker dere sånn eller får barna fri mer enn de 3 ukene som er pålagt?
Jeg tenker sånn. At jeg skal kunne bruke dem, men utover de faste 4 ukene med fri, så tar jeg ut fri dersom vi føler at vi ønsker det selv :)
 
Back
Topp