Vi ønsker et lite mirakel i 2015 <3

Geminigirl

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Hei! Jeg er ny i babyverden og har en stund tenkt på å lage en prøvedagbok og her er jeg!:computer005

Litt om oss:

Vi er 24 og 22 år gamle og har vært sammen i litt over fem år. Leier en liten leilighet utpå landet, har to biler og to små hunder (Jack Russler) og dette er vårt første barn. Vi har en stund snakket om barn og planen var egentlig å starte i Oktober, men vi er litt utålmodige og babysjuke begge to (spesielt jeg!) så vi starter like greit i min neste syklus, som da er i mai.

Før jeg begynner å snakke om PP1 og syklusen min, vil jeg bare nevne at vi hadde ubeskyttet sex, eller "la inn noen aksjer" som jeg har lært av dere i babyverden :laughing002 den 1. april og det ble med den dagen. Ifølge syklus-kalenderen min hadde jeg EL 04.04-08.4 (Hoved-eggløsning den 06.04) og venter TR ca. 18.04. Er nok liten sannsynlighet for at jeg har blitt gravid denne ene gangen, så derfor gleder jeg meg til TR kommer slik at vi endelig kan starte på PP1 :D

Neste syklus: PP1 - EL ca. 27.04-03.05 (Hoved-EL 02.05) - IKM ca. 16.05

Kanskje det er litt tidlig å starte på en prøvedagbok nå, men jeg er som vanlig veldig utålmodig av meg og er det noe som skal skje, så skulle det helst skjedd i forrige uke! :smiley-ashamed005



Men nå bør jeg vel ta natten, må opp tidlig i morra! Jobben kaller! God natt :)
 
Skulle egentlig på jobb i dag morges, men mobilen vekket meg aldri... ble til at jeg må jobbe kveldsvakt istedet. :oops:
Så da sov jeg litt lenger likevel, og rundt halv ni spratt jeg opp (ikke egentlig) og hoppet i dusjen. Så fikk jeg mld av lillesøster som trengte litt boystalk og da var det bare å kle på seg og kjøre til sentrum der hvor vi skulle møtes. Satte oss på en cafe og fikk skravlet litt.

Deretter tittet jeg litt i butikkene. Gikk faktisk i babyavdelingen... :eek: Måtte titte meg rundt flere ganger for å ikke bli tatt på fersken av bekjente! Haha. Jeg syns Kappahl har såå mye fint til babyer og jeg falt helt pladask for klærne fra Newbie. Så myke og fine klær. Jeg titta ganske lenge før jeg ikke klarte mer og tok med meg en hvit nyfødt body, en søt bamselue med matchende sokker til. 179 kr for alt! Var jo ikke dyre tingen, så da bare slo jeg til. :smiley-ashamed005 Håper ikke jeg er alene om å kjøpe babyklær i skjul..........:smiley-ashamed008

Kassadama bare: "Er det en gave?"
Meg: "Nei......."

Hahaha, ble litt kleint!

Lua jeg kjøpte:

be69w7.png
 
Last edited:
Jeg er glad i å vite at ting er litt forberedt og har derfor laget en ny sparekonto/brukskonto som heter "Baby". Der legger jeg inn penger litt og litt, slik at det ikke blir så dyrt etter hvert når jeg først skal handle inn babyting og klær. Tenker spesielt på barnevogn for eksempel, det koster jo ihvertfall ett par tusen, så der er det kanskje greit å spare litt på forhånd! Er jeg alene om det eller? :p

Ellers har jeg kommet hjem etter en kveldsvakt på sykehjemmet. Jobber der deltid, men er ferdig for godt om en uke. Skal bli deilig! Nå er planen å bare slappe av resten av kvelden. Har en kald Cola Zero ved siden av meg og lurer på om jeg skal lage meg smoothie også... men godt mulig jeg tar det i morra istedet! ;)

God kveld! :greet025
 
Velkommen til oss :) Ser du har startet innkjøp av tøy allerede. Det er kjempe koselig :) men jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at dette KAN ta tid selvom det ikke gjør det for alle. Da jeg var på din alder ble jeg gravid i 2 pp , men går nå(7 år etter) inn i 8pp.
Håper spiren sitter kjapt hos dere :)
 
Velkommen til oss :) Ser du har startet innkjøp av tøy allerede. Det er kjempe koselig :) men jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at dette KAN ta tid selvom det ikke gjør det for alle. Da jeg var på din alder ble jeg gravid i 2 pp , men går nå(7 år etter) inn i 8pp.
Håper spiren sitter kjapt hos dere :)

Hehe ja. Er klar over at det kan ta tid, jeg tror ihvertfall det tar et par mnd før det sitter her. Men så har jeg aldri gjort dette før da, så tiden får vise :) Men jeg er ganske utålmodig av meg, så da hjelper det å kjøpe en liten ting faktisk... hehe. Prislappen taes ikke av og klærne gjemmes i en eske. Begynte faktisk å kjøpe mitt første babyplagg for to år siden (og da planla vi ikke barn engang!) var en kjempesøt guttebody. Men etter hvert så ble den brukt som gave til en venninne som ventet en gutt istedenfor. Så det kom jo godt med likevel :p

Men satser og håper på at spiren sitter kjapt da! Håper den sitter hos dere snart også:hug013
 
Selv om jeg ikke har vært her så lenge selv, så kan jeg vel si velkommen :)
Gleder meg til å følge med på hvordan det går! Det er da ikke for tidlig med dagbok? Hehe. Jeg laget også dagbok med en gang vi begynte å prøve, det må jo være fint å kunne lese senere :)

Lykke til med pp1 :)


Prøvere med første barn.
 
Selv om jeg ikke har vært her så lenge selv, så kan jeg vel si velkommen :)
Gleder meg til å følge med på hvordan det går! Det er da ikke for tidlig med dagbok? Hehe. Jeg laget også dagbok med en gang vi begynte å prøve, det må jo være fint å kunne lese senere :)

Lykke til med pp1 :)


Prøvere med første barn.

Takk for det! :D

Aldri for tidlig med dagbok mener nå jeg, hehe! :)

Takk! Håper det klaffer fort for oss, og for dere! Dere er i PP3 om jeg husker riktig? Klaffer vel snart da, satser vi på ;)


Ellers har det vært en fin dag! Finere enn i går... hehe.
Mannen har endelig fått en ny jobb på plass, 100% stiling og vi begge er kjempeglade. Kunne ikke skjedd på et bedre tidspunkt heller, så det må jo være et lite tegn da? På at det passer å prøve nå? :D Hope so!
 
Last edited:
Ellers bør jeg vel oppdatere formen og symptomene mine, slik at jeg kan lese tilbake senere om jeg skulle lure!

Det er 8 dager igjen til TR og jeg har så langt ingen synlige, merkbare symptomer. Uvanlig for meg, da jeg er vant til å få sprengte pupper og ha enorm godtesug. Pluss en god del vann i kroppen, men har ingen av delene... Mulig bittelitt vann i kroppen da!

Opplevde hodepine for første gang i hele mitt liv sist helg og hadde litt godtesug på mandag og tirsdag.

Blir spennende å se dagene framover... lurer også litt på om den ene lille kosen vi hadde der hvor han kom inni meg ga noen utslag :p Om det er tilfellet, er jeg EKSTREMT fruktbar vil jeg da si. :eek:
 
Takk for det! :D

Aldri for tidlig med dagbok mener nå jeg, hehe! :)

Takk! Håper det klaffer fort for oss, og for dere! Dere er i PP3 om jeg husker riktig? Klaffer vel snart da, satser vi på ;)


Ellers har det vært en fin dag! Finere enn i går... hehe.
Mannen har endelig fått en ny jobb på plass, 100% stiling og vi begge er kjempeglade. Kunne ikke skjedd på et bedre tidspunkt heller, så det må jo være et lite tegn da? På at det passer å prøve nå? :D Hope so!


Helt enig! ;)

Ja, vi er i pp3 :) håper det klaffer fort som fy for både oss og dere, ja :D

Det høres jo supert ut! Utrolig godt å ha slikt som jobb på plass når man planlegger familieforøkelse! :D
Da er det bare å kjøre på! Får ta det som et tegn, ja ;)


Prøvere med første barn.
 
Syns det ble litt tungvint å veksle mellom kvinneguiden.no og her (har ikke dagbok på kvinneguiden, men det er der jeg henger mest på div. forumer) så hvis noen vil høre videre åssen det går md meg og prøvinga etter hvert, er jeg isåfall på kvinneguiden. Så vet dere det! :) Dette blir siste innlegg i denne dagboka.
 
Syns det ble litt tungvint å veksle mellom kvinneguiden.no og her (har ikke dagbok på kvinneguiden, men det er der jeg henger mest på div. forumer) så hvis noen vil høre videre åssen det går md meg og prøvinga etter hvert, er jeg isåfall på kvinneguiden. Så vet dere det! :) Dette blir siste innlegg i denne dagboka.

Slutter du med dagboka før jeg har rukket å lese alt? :p hadde Vært spennende å følge deg, men jeg trives for godt her til å tenke tanken på å flytte til andre forum.. :) har forresten også Jack russel terrier oog er på nattevakt på et sykehjem nå, det var det jeg fant ut vi hadde til felles i dine innlegg :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Slutter du med dagboka før jeg har rukket å lese alt? :p hadde Vært spennende å følge deg, men jeg trives for godt her til å tenke tanken på å flytte til andre forum.. :) har forresten også Jack russel terrier oog er på nattevakt på et sykehjem nå, det var det jeg fant ut vi hadde til felles i dine innlegg :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Ååh vi har en del til felles ja! moro :) Hmm.. jeg trenger jo ikke å SLUTTE, men kan bli litt tungvint å oppdatere her hver dag når jeg har en annen dagbok også. Men stikker jo innom en gang iblant uansett, og hvis jeg har noen spennende nyheter kan jeg jo skrive det ned her ^^

Vil gjerne følge deg da! Så da kan vi snakkes mer der :)
 
Fått en del symptomer de siste dagene her.

- Kviser (idag)
- Oppblåst (igår og i dag)
- Vann i kroppen (hele uka)
- Dårlig matlyst men sulten (hele uka)
- Cravings på sure og saftige ting. Også litt sjokolade. (i noen dager)
- Hodepine (forrige helg) og bittelitt i går.
- Vondt når man trykker/presser mot siden av magen.. rett under magen liksom. Hva er det mon tro?

8 dpo i dag, 6 dager igjen til tr! Planen er å ta en gtest i morra.. Bare for å se! :p
 
Visste ikke at stiv/ubehag i nakke kunne være et symptom så tok ikke det med i "symptom-lista" men fant ut istad at det også kan være. Og jeg begynte litt i går med stiv nakke og den er litt verre i dag. Gjør litt vondt å rotere hodet på en måte... det kjennes ubehag i nakken.

Tok også en g-test og der kunne jeg skimte en megasvak strek, men er litt usikker. Får ta en ny test igjen om noen dager!
 
Symptom-oppdatering: Er ca. 9-10 dpo i dag.

Kviseutbrudd (Har det enda)
Begynnende ømme bryst/brystvorter (Fikk i går, har det enda)
Hodepine hver kveld (Har det enda)
Tett i nesa (Har det enda)
Neseblod (Ikke lenger)
Munnsår (Fikk i dag 10 dpo. Den har blitt verre og mer ubehagelig i løpet av dagen.)
Mensmurringer (Har det enda)
Støl i magen/øm i magen når jeg trekker den ordentlig inn. (Har det enda)
Humørsvigninger (Gråter lett/blir lett rørt, blir fort irritert over småting. Har det enda)
Frysepinne (Er det enda)
Litt glemsk (!!!) (Er det enda)
Oppblåst (Ikke lenger)
Vann i puppene/større pupper (Har det enda)

Av disse symptomene er jeg ikke vant til/aldri opplevd: Hodepine, neseblod, tett i nesa og glemsk. Resten har jeg hatt som pms-symptom før, ikke hver gang, men noen ganger :) Ser nå at symptomlista mi er lang :p

IKM ca. 18-21.04
 
Lykke til :D Håper den sitter <3
 
Back
Topp