Jordmor fortalte meg at "slanking" under amming absolutt ikke er anbefalt.
(siden jeg endelig hadde idealvekta når jeg ble gravid har dette vært noe jeg har tenkt mye på, når jeg kunne melde meg inn i vektklubben igjen, hehe).
Hun forklarte at når man bevist går inn for å slanke seg så utelater man automatisk en mengde energi og fett og andre næringstoffer som også går inn i melka og er nødvendig for babyen. Første sted det forsvinner fra er vist melka!! Hun sa også at det selvfølgelig var viktig med et sunt og "normalt" kosthold.
Jeg ble værtfall i samråd med henne enig om å melde meg inn etter fødsel, men med fokus på å "holde" vekta, for å unngå vektøkning. Så kunne jeg heller fokusere på vekttap når jeg var ferdig med amming. Siden jeg har blitt så "formet" av å være medlem i vektklubben i utgangspunktet kommer jeg ikke til å melde meg inn før etter amming, fordi jeg nå har et ganske ok kosthold og har lagt på meg helt etter normalen i svangerskapet, og håper å holde det slik under ammingen også.
Bare sånn litt om hva jordmoren min sa, og mine egne tanker om slanking :)
(må bare nevnes, jeg GLEDER meg til å være tilbake på idealvekten igjen, selvom det blir en goood stund til) :)