vg vektklubb og amming

dusussa

Flørter med forumet
Vurderer å melde meg inn i vgs vektklubb, men jeg ammer enda. Noen som har noe erfaring med dette? Tenkte at jeg skulle sette meg opp et mål å gå ned maks 0,5kilo i uken mens jeg ammer og helst gjøre dette ved å bevege meg mye,ikke kutte så mye på kalorier.Noen som vet hvor mange kalorier man bør få i seg når man ammer? Skal ned over 20 kilo etterhvert.

Jordmor fortalte meg at "slanking" under amming absolutt ikke er anbefalt. 
(siden jeg endelig hadde idealvekta når jeg ble gravid har dette vært noe jeg har tenkt mye på, når jeg kunne melde meg inn i vektklubben igjen, hehe). 
Hun forklarte at når man bevist går inn for å slanke seg så utelater man automatisk en mengde energi og fett og andre næringstoffer som også går inn i melka og er nødvendig for babyen. Første sted det forsvinner fra er vist melka!! Hun sa også at det selvfølgelig var viktig med et sunt og "normalt" kosthold. 

Jeg ble værtfall i samråd med henne enig om å melde meg inn etter fødsel, men med fokus på å "holde" vekta, for å unngå vektøkning. Så kunne jeg heller fokusere på vekttap når jeg var ferdig med amming. Siden jeg har blitt så "formet" av å være medlem i vektklubben i utgangspunktet kommer jeg ikke til å melde meg inn før etter amming, fordi jeg nå har et ganske ok kosthold og har lagt på meg helt etter normalen i svangerskapet, og håper å holde det slik under ammingen også. 

Bare sånn litt om hva jordmoren min sa, og mine egne tanker om slanking :) 
(må bare nevnes, jeg GLEDER meg til å være tilbake på idealvekten igjen, selvom det blir en goood stund til) :)

Signerer Krisak. Amming og slanking hører ikke sammen. Babyen skal ikke gå på "lett-melk". Mange går visstnok ned når de ammer, men ikke gå inn for det ved å kutte ned på mat. Ha et sunt kosthold. Å bevege seg er jo bra uansett, så jeg ville heller fokusert på det. Men da for å komme i litt bedre form. Jeg tenker som så at det skader deg ikke å gå lange trilleturer (når været tillater det for babyen), men jogg og svett for å gå ned i vekt er litt tidlig.

Takk for svar Har ikke tenkt meg på noen slankekur, men hadde vært greit å kunne fulgt med på kaloriene. Planen så lenge jeg ammer er å komme i bedre form og da regner jeg med at jeg også vil krympe litt forhåpentligvis

"Slanking" er jo ikke lov, men å spise sunt er jo alltid det.  Er sikkert godt å vite innerst inne at som oftet forbrenner mann 500kcal om dagen ved å amme.

Er medlem på vektklubben og det er jo kcal-telling for hardet livet. Får vente til du slutter å ernære ungen din.

Back
Topp