VG i går..

Pivi

Elsker forumet
Sitter og tenker på mye... Og leste i VG i går at en baby sov alene på rommet sitt fra hun var 6 mnd.. Er ikke det normalt? Hvor lenge skal egentlig babyen sove på foreldrenes rom? Etter min mening ( dette sier jeg NÅ, uten at jeg aner hva jeg snakker om[:D])  er det vel en fordel at barnet venner seg til å sove på eget rom så tidlig som mulig?? Jeg blir vel av den typen som ikke vil annet enn å ha babyen ved siden av meg, men jeg tenker nå litt på hva som er det beste på sikt også da... Hva mener dere om dette?

Jeg har selv tenkt rundt ca 6 mnd for tilvenning til eget rom ,men jeg er like nybegynner som deg ...

Jøss, trodde det var normalt jeg... Men som du sier, det sier vi nå... Jeg kommer til å benytte meg av babycall,så det er mulig mitt lille knøtt forsvinner på eget rom etterhvert ja... Så er det ammingen da, kan jo hende det er en fordel å ikke ha for lang avstand mellom oss da, sånn at jeg ikke opplever det som å "stå opp" når jeg ska amme om natten... Jeg vet ærlig talt ikke, men tiden vil vel vise!!

Jeg trodde jeg aldri kom til å flytte Håvard på eget rom... men han fikk faktisk flytte når han var fem måneder han[8|]
Den største grunnen var at han er som mamman sin, sover lett og våkner av alle lyder. Han ble forstyrret av oss, og sov derfor bedre på eget rom. Jeg amma heller ikke på natta lenger da, for hadde jeg gjort det, hadde jeg nok ikke flytta babyen..

Men tiden får vise hvordan det blir denne gangen.

Sier selv inni meg at jeg vil flytte ungen inn på eget rom tidlig, men det får vel tiden vise[:D]

Jeg flytta mine to på egne rom myyye tidligere en det...
Babyrommet ligger rett over for vårt rom. Jeg har bare gode erfaringer med dette! Når du er nybakt mor sover du veeeldig lett og våkner bare barnet smatter litt [;)] Jeg er jo sånn alltid jeg da [8|] men.. Jeg har iallefall erfaring med at etter barnet har kommet på eget rom sover vi begge lenger, uforstyrret og mye bedre [:)][:)]

Heine-Tobias har hele tiden hatt eget rom...
Det endte selvfølgelig med at det hendte han som sammen med meg om jeg sovna under nattamming,
men som regel bodde han på eget rom.
Han har også vært flink til å sove mye i løpet av natta.

Jeg er helt uerfaren på det området der selv, men synes da at de skal på sitt eget rom så fort som mulig...Tenkte sånn fra 4 mnd ca jeg da faktisk...det finnes jo babycall jenter[;)] Men tenker sånn at når hun begynner å få en rytme, ikke våkner så alt for mange ganger om natten, da er det jo på tide å flytte de inn på sitt eget...

Jeg følte at den rytmen ble forstyrret de dagene H-T sovnet inne hos meg og derfor våknet oftere.
Vil nok prøve å ha nestemannn inne på eget rom fort også, ja...!

flyttet minien inn på eget rom når han var 3-4uker og fra den dagen har han sovet rundt[:)] så for oss var dette det beste.. vi har baby monitor med kamera.. så vi har en skjerm vi kunne sjekke han på..

Det finnes ikke noe riktig og galt,man må bare se ann hva alle trives best med... Og har man et eget rom til babyen er det da ingen grunn til at man skal forstyrre babisen sin søvn og motsatt. Man må bare se det ann. [:D] 

I spedbarnsbøkene jeg har fra forrigemann står det anbefalt å flytte barnet på eget rom rundt 6 mnd alder. Dette fordi barnet da er i en alder der h*n lettest tilpasser seg nye omgivelser/situasjoner..
Vi flytta Ørjan på eget rom da han var 8 mnd (rett og slett fordi vi ikke hadde eget rom til han før det..). Utrolig deilig å "få igjen" rommet sitt![:)] Vi har planer om at neste ska flytte rundt 6 mnd, men jeg tror det aller sunneste er å ta det når det føles riktig.. Hvorfor flytte barnet hvis det gjør at mor ikke får sove...?? Samtidig tror jeg at jo lenger en drøyer det, jo vanskeligere blir det.. Jeg hadde 2-3 netter med urolig søvn (oppe og sjekka han ofte), men det går seg faktisk til..[:)] 

Vi må vel bare se det an ja[:)] Fornuftige tanker dere har her hvertfall![;)]

Kunne du ha funnet den artikkelen?

Jeg har veldig lyst til å prøve å ha Toria på eget rom helt fra starten av. Rommet hennes ligger rett over gangen for vårt, det dreier seg kun om en meter fra hennes dør til vår...
En kamerat av meg som ble pappa for et år siden sa at det er veldig lurt å gjøre det sånn, fordi et barn som våkner og ser foreldrene sine vil gråte for å få oppmerksomhet med en gang, mens et barn som ikke ser foreldrene sine vil komme med et par knirk og sovne igjen... Makes sense!
Har aldri sovet på rommet til foreldrene mine selv, og det ble jo folk av meg og.
Vi får se hvordan det går etterhvert, ikke noen av disse avgjørelsene er jo endelige...

hadde sett for meg at h*n skal flytte på eget rom litt
tidligere..... men det er vel lett å gjøre seg opp en
mening om det når en ikke har peiling på hva ting går i......

Jeg har hatt sprinkelsengen på rommet vårt til barna fyller 2 år.
Dette grunnet at jeg vil følge godt med, og være tilstede om det skulle skje noe.
Har også barn med falsk krypp og astma.

Knøttet skal vel inn til storebroren på barnerommet så snart vi er ferdige med nattammingen (har ikke nok rom til at barna kan får hvert sitt) , eller iallefall er det planen foreløbi[8|]

Back
Topp