Vevsprøve fra livmorhalsen - vondt?

WCE

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Ikke vanlig celleprøve, men vevsprøve/biopsi altså.. Er det skikkelig vondt? Skal ta det, men kvier meg for å bestille time :(

Nei, ikke vondt. Litt ubehagelig, men som regel er hele undersøkelsen i fra du kommer til du går over på 5min.

Ikke behagelig, men ikkr vondt heller :)

Det "nappet" på en måte litt akkurat der og da, kjente ikke noe til det etterpå, bare blødde en del

Det "nappet" på en måte litt akkurat der og da, kjente ikke noe til det etterpå, bare blødde en del

Akkurat den nappinga dekket gyn her over med å be meg om å hoste da hun tok prøvene. :) Kjente det nesten ikke da. Avslutningen hvor hun skrapte med en sånn stekespadelignende greie, det sa hun at hun ikke hadde noen triks for, så det var litt ubehagelig, men helt fint holdbart det også.

Akkurat den nappinga dekket gyn her over med å be meg om å hoste da hun tok prøvene. :) Kjente det nesten ikke da. Avslutningen hvor hun skrapte med en sånn stekespadelignende greie, det sa hun at hun ikke hadde noen triks for, så det var litt ubehagelig, men helt fint holdbart det også.

Heldig du ;) Tror hun "kløp" av en litt stor bit den ene gangen, for plutselig sa hun bare "oops", og så rant blodet. Passe uproft, egentlig, regner ikke med at alle er sånn...

Heldig du ;) Tror hun "kløp" av en litt stor bit den ene gangen, for plutselig sa hun bare "oops", og så rant blodet. Passe uproft, egentlig, regner ikke med at alle er sånn...

Oi, kjedelig da. Nei, er ikke alle som er like flinke.

Gruer meg sånn :( Men går vel bra det og som alt annet :P Liker ikke smerter sånn gynekologisk for jeg skvetter sånn. Haha. Skvettende smerter om man kan si det.

Gruer meg sånn :( Men går vel bra det og som alt annet :p Liker ikke smerter sånn gynekologisk for jeg skvetter sånn. Haha. Skvettende smerter om man kan si det.

Men spør om de kan gjøre det mens du hoster, da kjenner du det mye mindre. :)

Ubehagelig men går fort :)

Gruer meg sånn :( Men går vel bra det og som alt annet :P Liker ikke smerter sånn gynekologisk for jeg skvetter sånn. Haha. Skvettende smerter om man kan si det.
Jeg merka det nesten ikke engang jeg... men har en veldig forsiktig gynekolog og da. Og hun sa ifra at "nå tar jeg prøven", sånn at jeg i hvert fall ikke skulle skvette :)

Min gyn ber meg ta en ibux og en paracet en time før timen hvis jeg tror ting kommer til å gjøre vondt. Jeg har ikke gjort det du har gjort, men mye annet. Om det er psykisk eller ei, så har det hjulpet :)

Jeg tok nettopp biopsi på sykehuset. Fikk da lokalbedøvelse inni der, det var ganske ubehagelig det første stikket. Men så mye bedre når undersøkelsen startet :) kjente selvfølgelig ingenting! Blødde heller ikke mye.

Jeg har tatt hos privat gyn og på sykehuset. Hos gynekologen fikk jeg beskjed om å hoste i det de tok prøve, jeg kjente jo hva de gjorde, men det gikk greit :)

På sykehuset så satt de lokal bedøvelse, stikkene fra dette var litt ubehagelig, men det verste var at jeg fikk hjertebank av det pga det er adrenalin i bedøvelsen. Men da kjente jeg selvfølgelig ikke noe da de tok prøven.

Jeg synes ikke det var ille altså, vil ikke grue meg hvis jeg skal igjen en gang.

Back
Topp