Er det noen som har tatt vevsprøver (biopsi) i svangerskapet pga grove celleforandringer. Jeg er i første trimester og skal ta dette ila kort tid. I utgangspunktet sa gyn at dette ikke var noe de gjør underveis i graviditeten, men nå velger de likevel å gjøre dette på meg. Jeg synes det er skummelt og er redd for risikoen for babyen. Er det noen med erfaring på dette, som vil dele? Spesielt lurer jeg på:
1) Hvor alvorlige celleforandringer var det snakk om og hvilket resultat ga vevsprøven?
2) Hva ble utfallet av vevsprøven? Ble det satt i gang behandling? Gikk det bra med fosteret?
3) Måtte dere avslutte svangerskapet for behandlingen?
Tusen takk til alle som deler!
PS: jeg er ikke ute etter erfaring med celleprøve. Det har jeg tatt allerede i svangerskapet og det er jo helt vanlig å ta i graviditeten.
1) Hvor alvorlige celleforandringer var det snakk om og hvilket resultat ga vevsprøven?
2) Hva ble utfallet av vevsprøven? Ble det satt i gang behandling? Gikk det bra med fosteret?
3) Måtte dere avslutte svangerskapet for behandlingen?
Tusen takk til alle som deler!
PS: jeg er ikke ute etter erfaring med celleprøve. Det har jeg tatt allerede i svangerskapet og det er jo helt vanlig å ta i graviditeten.