Vevsprøve av livmorhals

mie84

Glad i forumet
Andre som har gjort det mens en har gått gravid? Har saumfart internett og blir bare mer forvirret enn jeg var i utgangspunktet, noen sier det ikke er noe problem mens andre skriver at det er et stort NO NO!

Og gjør det vondt?

De tok ikke vevsprøve av meg når jeg var inne nå. De ville vente til etterpå.

Hei jeg har ikke tatt vevs prøve når jeg var gravid, men tok en del måneder før jeg ble gravid...Kjente ikke så mye til sjølve prøven. Men den bedøvelsen synes jeg var grusom. Fikk hjertebank og slet med og puste.. Va visst en vanlig reaksjon.. Jeg blødde i flere uker etterpå..

Spørs litt hva du mener som vevsprøve :) Sist jeg skar ut prøver var i Mai, opererte for 2 gang i September. Gynekologen har tatt prøver nå i sv.skapet men da har han bare skrapt prøver av overflaten :)

Jeg har tatt det nå når jeg var ni uker på vei.

Spørs litt hva du mener som vevsprøve :) Sist jeg skar ut prøver var i Mai, opererte for 2 gang i September. Gynekologen har tatt prøver nå i sv.skapet men da har han bare skrapt prøver av overflaten :)

Ok, håper det bare blir skraping denne gangen da. Vet ikke så mye mer enn at jeg skal ta vevsprøve fra livmorhals. Så hvor mye de skal ta det aner jeg ikke. Fikk brev fra fastlegen min om at hun hadde henvist meg videre for "nærmere undersøkelse ved at gynekolog tar en vevsprøve fra livmorhals".

Back
Topp