Vet noen? Ang Emmaljunga vogn

LilleRosina

Betatt av forumet
[&:]Kan sportsdelen i Edge Duo Combi legges helt flatt? Er det rygg heving i baggen? Vurderer den vogna...

ser ikke hvor det står jeg..men er kanskje litt treg. Får lese litt nøye! takk for link[;)]

Vi har kjøpt Emmaljungs Classic og på den kan ryggen på sportsdelen legges helt ned og ryggen settes litt opp i baggen. Jeg er ganske så sikker på at Edge og Classic har lik bag og sportsdel, sånn at svaret til deg er 80% ja på begge to. Emmaljunga har en rimeligere utgave Smart Duo, og i den vet jeg at ryggen i baggen kan settes opp, men forskjellen på den og Edge og Classic er bla at den rimelige har treplate i bunnen av baggen mens de to andre har en isoporlignende underlag med lyfteventiler

Jeg vil endre prosentandelen til 99,9 % Ser i katalogen at Classic og Edge har samme bunn i baggen, så da KAN ryggen settes opp i baggen. Ser også at de begge har det samme systemet i sportsdelen, der en kant kommer opp i hodeenden når sportvognryggen legges bakover (slik sklir liksom ikke babyen ut når en triller nedover)

Burde neste være ekspert på Emmaljunga jeg nå, siden vi fikk den inføringen på Kattis Babyshop utenfor Svinesund [:D][:D][:D]

Så bar! Det var gode opplysninger. Det må bli den vogna tror jeg! Bare så vanskelig å bestemme farge. Skjøne utfraen tidliger tråd at det var fargeprøvene i katalogen som viste riktige farger.., Fin og da! Grunn til at du valgte classic??

Ja, Hege77 har helt rett[;)] En av grunnene til at vi kommer til å velge den vogna.. I fargen elk (og så oppdaga jeg i går at da matcher vogna til hunden min[:D])

Akkurat den vognen skal vi også ha - i fargen Elk også. Den er kjempefin.
Men jeg har et spørsmål angående denne vognen jeg også. Trekket so følger med vognene til å ha over baggen - passer det på sporsvogndelen? Det er jo kun festet på kanten av baggen. Skjønner ikke i så fall hvordan det kan sitte fast på sportsvogndelen. Gjør det det eller får man kjøpt et annet trekk da? Må jo ha trekk når babyen er i sportsvognen også.

ORIGINAL: Knøttet79

Akkurat den vognen skal vi også ha - i fargen Elk også. Den er kjempefin.
Men jeg har et spørsmål angående denne vognen jeg også. Trekket so følger med vognene til å ha over baggen - passer det på sporsvogndelen? Det er jo kun festet på kanten av baggen. Skjønner ikke i så fall hvordan det kan sitte fast på sportsvogndelen. Gjør det det eller får man kjøpt et annet trekk da? Må jo ha trekk når babyen er i sportsvognen også.

Du får med et eget trekk til sportsvognen, som ikke er foret s[nn som til baggen. Men n[r den skal ligge i sportsdelen s[ kan babyen ligge i en pose av dun, ull ol. Jeg har fått et tips av ei på barnevognhuset Rudo at dunposene holder bare en vinter, og siden jeg synes voksiposen virker noe stiv å ha i baggen, så kom hun med tipset om å bruke sånn lammeskinn i bunn av baggen, så kle babyen i ullbody pluss strikka klær, pakke et ullpledd dobbelt over babyen for så en vanlig dyne over der. Siden vi allerede har fått sånn lammeskin syntes jeg det var fint å kunne bruke det også, så her blir det ikke noen pose før neste vinter regner jeg med [:)]

Kattis Babyshop utenfor Svinesund

hvor ligger den butikken?

ORIGINAL: fido

Så bar! Det var gode opplysninger. Det må bli den vogna tror jeg! Bare så vanskelig å bestemme farge. Skjøne utfraen tidliger tråd at det var fargeprøvene i katalogen som viste riktige farger.., Fin og da! Grunn til at du valgte classic??

Valget falt på Classic fordi vi syntes den var finest [:)] Likte bedre understellet til den, fikk litt støvsugerassosiasjoner med sportsunderstellet til Edge [8D] Tenker på hvordan en regulerer håndtaket. Pluss at jeg ville ha en vogn som jeg kunne bruke neste gang også, og da syntes jeg classic så klassisk ut til å vare i noen år, hvis du skjønner

Det "teleskopstyret" på sportsunderstellet til Edge er en av hovedgrunnene til at vi velger akkurat den, for det er temmelig stor høydeforskjell på meg og sambo... Og den justeringen er mer praktisk da enn den som man "knekker" opp eller ned.[:)] mye man må tenke på når det gjelder vogn ja!

Hei Så glad jeg ble for denne tråden! Tenkte vi skulle ta turen til Sverige å kjøpe vogn. Har sett på Emmaljunga Duo Classic, og likte den godt. Særlig at den var så høy. Og at det er vuggefunksjon på den. Hvor mye kostet den? Har sett flere stederat den koster ca 5700 SEK. Hadde de tilbehør til den også der du handlet? Tenker på bilnettet og stellebagen. Hadde vært topp om vi fikk tak i alt på en gang! Takker for alle tips!   

ORIGINAL: Flori

ORIGINAL: lisa79

Kattis Babyshop utenfor Svinesund

hvor ligger den butikken?

Rett med Strømstad, du kjører mot Svinesund [;)]

Takk [:D]

Takk for tipset,men vi har ikke bestemt oss for hvilken vogn vi skal ha ennå eller om vi skal kjøpe i Sverige i det hele tatt [:)]

ORIGINAL: Pelota

Det "teleskopstyret" på sportsunderstellet til Edge er en av hovedgrunnene til at vi velger akkurat den, for det er temmelig stor høydeforskjell på meg og sambo... Og den justeringen er mer praktisk da enn den som man "knekker" opp eller ned.[:)] mye man må tenke på når det gjelder vogn ja!

Det betyr jo kjempemasse at dere har forskjellige høyder, så det forstår jeg jo kjempe godt [:)] Samboeren og jeg derimot like høye (han noen cm høyere) derfor passet vel håndtakene med knekk best for oss [:D]

ORIGINAL: Flori

Tror jeg ville ringt å bestilt vogna, ikke sikkert de har den inne [;)]

Her fant jeg faktisk adressen, telefonnr og webadressen:

Kattis Babyshop
Oslovâgen 50
45235 Strømstad

Tlf: 0526 - 14326

www.kattisbabyshop.se

ORIGINAL: AneL

Hei Så glad jeg ble for denne tråden! Tenkte vi skulle ta turen til Sverige å kjøpe vogn. Har sett på Emmaljunga Duo Classic, og likte den godt. Særlig at den var så høy. Og at det er vuggefunksjon på den. Hvor mye kostet den? Har sett flere stederat den koster ca 5700 SEK. Hadde de tilbehør til den også der du handlet? Tenker på bilnettet og stellebagen. Hadde vært topp om vi fikk tak i alt på en gang! Takker for alle tips!   

Vi fikk vognen av samboerens foreldre og da kjøpte de også en stelleveske. Den kom på 6500 SEK mener jeg å huske. I Norge har jeg sett samme vogn til 6.395 NOK på Barnevognhuset. Så den prisen du refererer til var jo bare helt utrolig. Sikker på at den prisen ikke er for Smart Duo??
Hvis du har bil så kan du faktisk kjøpe bilsete som du kan klikke ned på Emmaljung sitt understelle. Husker ikke merket på det bilsetet, men det kostet 1.300 SEK mener jeg å huske. De hadde vel noe tilbehør, stelleveske og så lurer jeg på om de ikke hadde en pose av et slag. Gå inn på www.emmaljunga.se og ser der. Vi venter med pose til neste vinter, fikk vite at babyen vil vokse ut at en dunpose første vinteren så da venter jeg med voksiposen til sportsvognen tas i bruk.

Inne på denne siden kan en regne ut hva prisene på vogn er Norge kontra Sverige, kursen på SEK og NOK mener jeg:
www.xe.com

Classic med stelleveske kjøpt hos Kattis Babyshop kostet 5498 NOK, som jeg skrev i stad så koster den samme vognen 6395 og det er uten stellevesken.

Back
Topp