Vet ikke om jeg skal være glad eller bekymra..

Konnichiwa

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Etter at jeg var på UL på torsdag (5+6, i dag er jeg på 6+1), har jeg både vært letta og mer bekymra...
Siden jeg hadde hatt noe brunrosa-farget noen morgenen på rad når jeg tørket meg, og det kom også noen små brune klumper på ultralydtingen, og gynekologen sa at det er ikke bra, men at det ikke trengte å betyr noe galt heller kan også være hormonforandringer f.eks. Så ble jeg glad når han kunne se fostersekken med en liten klump som mest sannsynlig er babyen :) Men han så ikke noe hjerteslag :( Han ville først ikke ta ultralyd da jeg kom for sa det var for tidlig, men gjorde det likevel siden jeg gjerne ville. Han sa at det slettes ikke var negativt at vi ikke hadde sett hjertet fordi det sikkert var for tidlig.

Men etterpå har jeg googlet masse og virker som nesten alle kan se hjerteslag på det stadiet. :(

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Dessuten har puppene vært mindre ømme de siste dagene (før var de helt ekstremt ømme), men de er fortsatt ømme om man tar hardt i dem, særlig på brystvortene.

Så mange mixed signals! Har neste time etter påske, det er sååå lenge til. Nesten så jeg har lyst å ta en tur til legevakta i løpet av påska og se om de kan se hjerteslag da... Utålmodig, og har lyst å bli beroliget! :P

Noen som har noen peiling på disse tingene eller har opplevd noe av det samme og det gikk bra? :)

jeg var 6+3 i går, og vi så hjertet men klarte ikke fange opp lyden fordi det var tidlig. jeg hadde ikke stresset noe mer jeg, symptomer kommer og går hver dag her allefall, og når gyn var restriktiv med å ta ul var det nok med god grunn, 5 uker er tiiidlig, og ett foster vokser nok veldig ulikt fra dag til dag :) farget utflod er vanlig. blir det mye friskt blod hadde jeg nok bekymret meg mer :)

Uff, skjønner at du blir bekymret.. Men nå skal det sies at GOOGLE er djevelens verk til oss gravide.. Vi skulle ikke hatt tilgang til det der, vi blir gae av det :( Tenk heller på alle som det går bra med, de hører man bare ikke så mye om vettu:)
Prøv å slapp av og ha tro på det legen sa:)

Skjønner så innmari godt at du er bekymret og det er veldig lett for oss andre å si at du skal slappe av og alt er sikkert i orden.

Men som jeg skreiv i den andre tråden så var jeg på ul 5+5 forrige svangerskap og kunne ikke se hjerte slå. Bare en fostersekk på 7mm med en prikk på 2mm inni. Men alt var som det skulle og 2 uker etter var den vokst til 1,4cm og hjertet slo som bare det.
Jeg skal på ul på mandag. Da er jeg 6+1 og gyn syns egentlig det var litt tidlig og at jeg burde vente til uke 7 for det skjer så enormt mye den uka med babyen. Men pga påska fikk jeg likevel time så tidlig men hun forberedte meg på at det ikke var sikkert vi så hjerteslag. Så når gyn som har så mye erfaring med dette kan si det så tenker jeg at det er normalt og ikke se det så tidlig som du var.
Og brund utflod trudde jeg ikke var farlig. Det er jo gammelt blod. Friskt blod derimot skal man få sjeklet opp.

Men håper (og trur) at alt er bra med spira di og du får se et bankende hjerte etter påske :)

♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Dere er så søte :) <3 tusen takk!

Føler meg mindre bekymra allerede, og vet jo at det uansett ikke hjelper å bekymre seg! :P

Huff det er ikke noe koselig å være bekymra. men jeg tror at så lenge det er brunt altså gammelt og i små mengder kan det like gjerne ha vært en rift i skjeden etc og ikke noe farlig for babyen.
Puppene her er ikke like ømme hver dag, det går i bølgedaler. I dag kjenner jeg meg ikke gravid i det hele tatt.
Det var nesten så jeg frista å kjøpe en test bare for å se at den si 3+ på ukeindikatoren, men jeg tok meg i det.

Jeg håper du klarer å slappe av og får det svaret du trenger over påske <3 God bedring til deg :)

Jeg var på ul 5+6 jeg også. (etter menstermin) Så ikke hjertet, men så jo den ovale rundingen da.. Legen sa at det var alt for tidlig. Jeg ble ikke bekymra for det. Jeg vet jo at det kan være for tidlig. Jeg vet jo ikke akkurat når jeg hadde el, så kan til og med være 2 dager senere enn jeg tror også.

Sankket med ei som fikk tvillinger. Hun var på ul i uke 5, der så de 2 forsterposer, men bare et hjerte som banket. Men ul 2 uker senere viste 2 bankende hjerter. Så ikke vær bekymret for at du ikke fikk se hjertet ihvertfall..

Back
Topp