Du kan jo vurdere en annen type skole for henne enn den vanlige offentlige kanslje da, dersom du ikke liker dne lokale skolen. Husk også at blant offentlige skoler er det veldig ulikt hvordan de praktiserer lekser, én skole har mye, mens en annen har et annet fokus. Det kan være innenfor samme kommune til og med.
Men så har man feks Montessori og steinerskolee som tilbyr en annen pedagogisk modell. Hvorvidt den er bra og om skolen fungerer, avhenger likevel av de som jobber der og hvordan skolen driftes, så den pedagogiske modellen er ikke alt. Akkurat at som i offentlig skole
Når det gjelder skjermbruk deler jeg din bekymring, men her kan du som forelder være med å påvirke. Det finne ulike måter å brukes et på, men jeg er selv ganske skeptisk til "ipadakolemodellen" og kommer til å velge en skole som ikke har stort fokus på dette. Det e et veldig godt hjelpemiddel for noen brn, og for noen fag, men jeg tror de fleste barn lærer bedre på andre måter. Når det gjelder privatbruk, synes jeg ikke det er en positiv utvikling å se en gjeng gutter på 10 år hvor alle går og ser ned i en skjerm, jeg tror man utvikler sterkere relasjoner og bedre sosiale evner ved å leke sammen uten å involvere en mobil.
Jeg er ikke motstander av skjermbruk, hverken i læring eller privat bruk, men synes det fort sklir ut og blir for mye. Husk at du bestemmer for ditt barn i ganske stor grad og kan veilede hen i å begrense bruken om det er riktig for dere.
Og husk at du også kan være med på å påvirke hvordan hun lærer og hvilket forhold hun skal få til skole og læring. Hvis du vil lese noe lettlest om emnet syne sjeg det var en del interessant i boka "Ditt smarte barn" og såklart alle bøkene til Hedvig montgomery.
Det er mye i samfunnet en ikke kan styre, men også mye du kan legge til rette for.

Man måå heller ikke få flere barn, det er deres valg om dere vil prøve på flere, men bekymringen din slik jeg tolker den gjelder også barnet du har. Om en ser i et historisk perspektiv eller sammenligner med andre land i verden, tror jeg vi kan gi gode og tryggere oppvekstrammer for barna våre her i dag. Om du vil ha et argument for å få flere, kn et søsken være et menneske som kan stå sammen emd barnet ditt i de tøffe tingene i livet en ikke kommer fra. Men jeg tror man kan ha en like god oppvekst og godt voksenliv uten søsken også