Vet ikke om jeg hører til her.

Maddieh

Forumet er livet
Junibarna 2019
Teknisk sett er jeg ikke en prøver, mest fordi at min mann og jeg er ikke enig om barn.
Da vi giftet oss var jeg ikke i utgangspunket interessert, jeg var ferdig utdannet og ville gjerne opparbeide meg egenkapital til å kjøpe vår egen bolig. På dette tidspunktet hadde ikke han jobb, men søkte.
Min inntekt var nok til at vi kunne leie en bolig o.l.
Vi hadde ett lite bryllup, og valgte å utsette bryllupsreise til vi fikk bedre råd.
Alt i alt kostet bryllupet med kjole/dress, middag, ringer litt over 12.000. Financestyle!
For oss var det mye viktigere å investere i en fremtid enn den ene dagen da vi giftet oss.
Kort tid etter at vi giftet oss, ble jeg påkjørt bakfra, og siden har jeg slitt med store smerter, og har ikke klart å jobbe.
Venter for tiden på svar angående uføretrygd.

Samtidig som dette skjedde begynte jeg å få veldig lyst på barn. En baby. Uten at jeg helt vet hvorfor, da det ikke har vært noe jeg har ønsket tidligere.
Min mann har ikke vært interessert i dette, og er det fremdeles ikke. Så prevensjonen ligger på han. Det er ikke det at han aldri har lyst på barn, men ikke akkurat nå.
Jeg har gått i ca 4 år og hatt lyst på en liten baby. For meg er dette noe jeg konstant går og tenker på, og selv om min mann iblant er uforsiktig med prevensjon, så har vi ikke hatt noen lykke der. (Lykke for meg, ulykke for han).
Han vet at dersom jeg ender opp gravid, så blir det en baby. Det er uaktuelt med abort med mindre noe er alvorlig galt med fosteret.
Til tider snakker han om fremtidige barn, og det varmer hjertet mitt.

Samtidig så ser jeg gravide jenter/kvinner overalt, eller små nydelige babyer. Hver gang jeg tenker på det å ikke få ett barn, eller i det minste å ikke engang prøve, så føles det som om noe i hjertet mitt går istykker.

Jeg elsker min mann, og jeg har ikke noe lyst til å forlate han, eller kødde med kondomene, det blir for.... Ehh, teit vel..Så jeg går rundt og håper på en "ulykke" (mirakel).
Jeg er 29 år gammel, og det føles som om tiden renner ut.
Noen som har noen råd?
Denne posten ble veldig mye lengre enn jeg hadde tenkt, men da jeg satte meg ned for å skrive, så kom alt bare rennende ut...

Maddie.

Har desverre ingen gode råd, annet enn å fortelle din mann hva du virkelig føler og spørre han hva han tenker? Når vil han evt. Prøve å få barn, slik at du har noe å forholde deg til. Vil også bare gi deg en god klem og ønske deg lykke til! :)

Enig med Prøverpånr3. Snakk med han. Fortell alt hva du føler.
Lykke til :Heartred

Du må være helt ærlig med mannen din om hva du føler. Og jeg tenker du bør være helt ærlig med deg selv. Er ønsket ditt om barn så stort og han ikke ønsker i det hele tatt, vil det nok bli mye bitterhet i ekteskapet som årene går.
Det sies jo at man bare angrer på de barna man ikke fikk, og det kommer jo av noens erfaring...har selv hørt dette av en barnløs tante av meg...

Uff. Dette var trist lesing, og jeg føler virkelig med deg. Jeg er selv 29 og akkurat satt igang prøvingen, og som deg følte jeg litt på at "tiden renner ut" selv om vi faktisk mest sannsynlig har godt med tid enda :angelic: Jeg er heldig å ha en mann som selv tok initiativet til å starte å prøve, men hvis han ikke hadde gjort det så måtte vi nok hatt en lengre prat tenker jeg. Det er jo viktig at du får frem hvor sårt dette er for deg, og hvordan det påvirker hverdagen din. Og som prøverpånr3 sier, han burde iallfall gi deg en tidsramme å forholde deg til <3 Man skylder hverandre som partnere å være ærlig, oppriktig og hensynsfulle til den andres behov. Så enten klarer dere forhåpentligvis å møtes halvveis, eller så må du nesten (for din egen mentale helses skyld) legge det fra deg på ubestemt tid :(

Sender deg mange gode ønsker og en stor trøsteklem :hug013

Enig i at dere bør ta en prat om dine ønsker og forventninger og hans ønsker og forvetninger. Da kan dere kanskje finne ut av om dere egentlig er enige(men han bare vil vente litt feks) eller om dere er milevis fra hverandre.

Hvis han feks vil vente litt så kan dere kanskje bli enige om en dato dere skal begynne å prøve. Det gjorde jeg og samboeren(da var det jeg som stod på bremsen, ikke han ;) ), og det funka fint for meg. Da fikk jeg noen måneder på meg der vi reiste og koste oss, og jeg ble mentalt ganske klar også :)

Hvis dere er milevis unna hverandre så må du jo ta da en vurdering på hva som er viktigst for deg. Men ikke ta sorgene på forskudd! Lykke til :)

Kjenner meg sånn igjen! Jeg og mannen hadde en tilsvarende situasjon der jeg ønsket barn mens han ville vente. Vi gikk i parterapi for å snakke om det. Har en nydelig gutt sammen nå og prøver på nummer to. I etterkant er jeg veldig glad for at det ikke ble noen "uhell" og at vi heller ventet til vi begge var klare.

Skjønner godt at det er tøft å møte gravide eller andre med små barn. Du er ikke alene! Jeg gråt mange modige tårer i perioden før vi kom til enighet. Tok dagevis før jeg kom meg igjen etter at nok en venn annonserte fødsel eller graviditet på Facebook.

Sender deg en stor klem! :Heartred

Ikke gå på akkord med deg selv. Ikke velg bort noe sånt fordi han ikke vil. Hvis han er så imot barn, og dere blir gravide, hva kommer han til å føle? I hvilken grad vil dere være sammen om gleden? I hvilken grad vil han være tilstede? Jeg vet dere er gift, men dette er den største dealbreakeren i min bok. Jeg personlig har forlatt en mann jeg var sammen med i 4 år fordi han ikke ville ha barn og fant en som VILLE isteden. Vi gledet oss sammen hele veien og han er den jeg nå er gift og har barn med. Jeg ville framstilt situasjonen for mannen slik den er, og bedt ham om å gi deg et tidsperspektiv og å møte deg på halvveien. Når den biologiske klokka tikker så høyt så ødelegger det en når partneren ikke er med på det. Var det sånn at han malte et bilde av dere med barn før dere giftet dere eller har han vært sånn hele veien?

Da vi møttes var jeg i utgangspunktet ikke interessert i barn. Det var kun etter ulykken at jeg følte at jeg trengte mer.
Regner med at jeg kanskje for første gang så hvor skjørt livet er.
Vi snakker om det med jevne mellomrom.
Sist gang vi snakket sa han at det ikke er aktuelt her vi bor nå, da vi tenker på å flytte nærmere mine foreldre. Jeg håper å få flyttet nærmere iløpet av 8-12 måneder.
Problemet mitt er at jeg ikke vil ha ett hvilket som helst barn. Jeg vil ha hans barn. Jeg tror han kommer til å bli en fantastisk far.

Da vi møttes var jeg i utgangspunktet ikke interessert i barn. Det var kun etter ulykken at jeg følte at jeg trengte mer.
Regner med at jeg kanskje for første gang så hvor skjørt livet er.
Vi snakker om det med jevne mellomrom.
Sist gang vi snakket sa han at det ikke er aktuelt her vi bor nå, da vi tenker på å flytte nærmere mine foreldre. Jeg håper å få flyttet nærmere iløpet av 8-12 måneder.
Problemet mitt er at jeg ikke vil ha ett hvilket som helst barn. Jeg vil ha hans barn. Jeg tror han kommer til å bli en fantastisk far.
Skjønner veldig godt den følelsen at du ønsker hans barn <3 Jeg håper dere får til å møtes på halvveien. Ønsker deg masse lykke til, ihvertfall! :)

Prat med han,sett dere ned å ha en alvorlig prat...og du har ikke dårlig tid...her inne er vi jenter fra 18-45 år som prøver på både nr 1-4.
Men viktig at dere er sammen med dette, at han vet hva det innebærer.
Slik at omodere dere får baby og så synes han det blir for mye arbeid,våken netter etc. Se filmer om dette, (what to get expect when expecting) etc, les litt om baby el.

Pluss dette kan gå fort...men baby laging kan også ta tid.

Lykke til

Back
Topp