Vet ikke om dette er det riktige forumet??

elisa29

Forumet er livet
Men jeg har det sykt jævlig nå og må få ut litt "usunne tanker"
Jeg sliter skikkelig med sjalusi.. Har vel egentlig altid klart og og få fornuftige tanker så jeg har klart og roe meg hvis det skjer noe som er urimelig reaksjon fra min siden
Jeg kan takkler foreksempel ikke det at sammboeren titter åpenlyst på andre damer,reiser han på fest eller byn (selv om det kunn skjer 1-2 ganger iåret) ligger jeg hjemme med mange tanker i hodet,hvem er han sammen med,har han funnet en annen jente,hvorfor blir han så lenge borte.Selvølgelig sier fornuten min det at jeg ikke skal tenke sånn,han har jo ikke gitt meg noen grunn til og tro det at han er utro,selvølgelig blir han lenge borte hvis han har det gøy på fest,som sagdt så er han ikke akkurat mye ute av huset (bortsett fra på jobb)
MEN i natt så klikket det for meg.. Han jobber natta, jeg ringer han rundt kl02 for å si natta,og jeg hører på stemmen hans at han ikke er alene i bilen (han kjører lastebil)     Og jeg spør om hvem han har på besøk,tenkte det var en kommpis...Men nei det var xen hans,fy faen ,gadd ikke og høre hvofor hun var der eller noe,kl var jo faen meg to på natta,så jeg slengte på røret,aviste sammtalen når han ringte opp igjen og fikk ett skikelig angst annfall, jeg hater og være sjalu,det gjør så jævlig vondt.Hadde jeg hvert fornuftig så hadde jeg latt han forklare seg men jeg ble rett og slett for satt ut.
Når jeg har fått roet meg nogelunde ned så skriver jeg til han at han kan ringe meg hvis når damebesøket har gått.Han ringer så og si med en gang og er selvølgelig forbanna pga reaksjonen min. Han forteller det at hun så han på vei hjem fra jobb og stoppet for å slå ann en prat (hun kjører buss,så hun er ferdig så sent)hun er en maskinfreak så hun var nyskjærrig på hva de drev med...Men uansett...
vet at jeg kansje overreagerte..Eller gjorde jeg ikke det?????????
 
Det var godt og få ut litt fustrasjon Takk for at dere tok dere tid til og lese,evt svare
 
Vet ikke hva jeg skal si angående sjalusien, men jeg er av den typen som hadde
klikket totalt hvis han hadde hatt exen sin i lastebilen kl.02 på natta.
Men så har jeg jo ikke sagt at jeg er god i huet...[8D]
 
Tusen takk for svar,godt og se det t det ikke kunn er meg som reagerer på den måten:)
 
Har vært i et forhold tidligere der sjalusien spiste meg opp og jeg nærmest var et grønt monster, så jeg skjønner deg godt. Det som nok er det verste da er hvis kjæresten din ikke forstår det og rasjonaliserer det. Det er en naturlig følelse og hvis forholdet er liv laga, vil det modnes og dere vil bli tryggere på hverandre. Viktig å snakke om det og bli enige om litt regler til du føler deg tryggere.
 
Med meg gikk det dessverre ikke så bra, men fant en som har forstått i etterkant og nå er jeg ikke lenger et grønt monster :-)
 
PS. En trøst kan jo være at han tross alt fortalte om at det var X'en og ikke prøvde å lyge.
 
Er sjalu selv jeg, men har grunn til det, alikevell så er det utolig unødvendig, nedverdigende og ydmykende å være det, bannlyser det for allt i verden! Kjente meg igjen i det du skrev, ang han og xen så skjønner eg reaksjonen din, xer er xer lixom, men virket ganske uskyldig utifra situasjonen. Hvis det plager deg veldig, så ville jeg nok tatt det opp med han, så dere kan finne ut hvordan det kan unngås? F.eks de gangene han går ut, så må du sørge for at du også har det kjekt, f.eks med veninnebesøk eller noe, avtale at han må ringe til et bestemt tidsspunkt og komme hjem etter avtalt, ikke nachspiel og sånt? Det må dere nesten finne ut av selv hva som passer best, men vet akkurat hvordan du har det[;)] Klemmis
 
ORIGINAL: elisa25

Men jeg har det sykt jævlig nå og må få ut litt "usunne tanker"
Jeg sliter skikkelig med sjalusi.. Har vel egentlig altid klart og og få fornuftige tanker så jeg har klart og roe meg hvis det skjer noe som er urimelig reaksjon fra min siden
Jeg kan takkler foreksempel ikke det at sammboeren titter åpenlyst på andre damer,reiser han på fest eller byn (selv om det kunn skjer 1-2 ganger iåret) ligger jeg hjemme med mange tanker i hodet,hvem er han sammen med,har han funnet en annen jente,hvorfor blir han så lenge borte.Selvølgelig sier fornuten min det at jeg ikke skal tenke sånn,han har jo ikke gitt meg noen grunn til og tro det at han er utro,selvølgelig blir han lenge borte hvis han har det gøy på fest,som sagdt så er han ikke akkurat mye ute av huset (bortsett fra på jobb)
MEN i natt så klikket det for meg.. Han jobber natta, jeg ringer han rundt kl02 for å si natta,og jeg hører på stemmen hans at han ikke er alene i bilen (han kjører lastebil)     Og jeg spør om hvem han har på besøk,tenkte det var en kommpis...Men nei det var xen hans,fy faen ,gadd ikke og høre hvofor hun var der eller noe,kl var jo faen meg to på natta,så jeg slengte på røret,aviste sammtalen når han ringte opp igjen og fikk ett skikelig angst annfall, jeg hater og være sjalu,det gjør så jævlig vondt.Hadde jeg hvert fornuftig så hadde jeg latt han forklare seg men jeg ble rett og slett for satt ut.
Når jeg har fått roet meg nogelunde ned så skriver jeg til han at han kan ringe meg hvis når damebesøket har gått.Han ringer så og si med en gang og er selvølgelig forbanna pga reaksjonen min. Han forteller det at hun så han på vei hjem fra jobb og stoppet for å slå ann en prat (hun kjører buss,så hun er ferdig så sent)hun er en maskinfreak så hun var nyskjærrig på hva de drev med...Men uansett...
vet at jeg kansje overreagerte..Eller gjorde jeg ikke det?????????

Det var godt og få ut litt fustrasjon Takk for at dere tok dere tid til og lese,evt svare

 
 
 
heisann vennen!...Du er ikke alene om å vere sjalu!...Jeg vet ikke jeg,men jeg er ganske sjalu av meg..
Men man trenger ikke vere unormalt sjalu av seg til å bli sinna av at exn til typen er med han i bilen klokka 2 om natta!...Hun hadde ikke trengt å vere i lastebilen(var det inni lastebilen hun var)?...Og han hadde ikke trengt å løyet og si at det var en kompis, ikke rart du reagerte som du gjorde!..
Ikke ha noen bekymringer vennen=)
 
Takk for tilbakemeldinger:)
Jeg snakket med sammboeren litt senere når jeg hadde roet meg ned og sef var han sur som en potte og syntes reaksjonen min var helt urimelig..Vet jeg sliter med sjalusi sa jeg men du trenger ikke og gjøre det værre.Han var jo sef ikke enig og sa det at xen ikke er en trussel for meg.. Greit nå i ettertanke så kunne jeg ha reagert litt anderledes,men mener fortsatt der at jeg har rett til og bli sur når han har henne med seg inn i bilen kl 2 om natta.
Han begynte og argumentere med det at han hadde ikke brydd seg om jeg gikk ut og tok en øl med en av gutta på jobb etter jobb.Store forskjellen er vel det at ingen av gutta på jobber er en x av meg og jeg har heller ikke hvert i køya med noen av dem heller..
Nei kommer vel ingen vei med dette tror jeg, han nekter og forstå.
Må vel prøve og få meg litt hjelp for sjalusien,orker ikke å leve med det,det er så utrolig slitsomt.
 
PS: han sa det var xen som var i bilen så han jugde ikke om det
 
Back
Topp