vet ikke hva jeg skal gjøre *l litt lang*..

constanze

Glad i forumet
når jeg hentet jenta mi i barnehagen på torsdag, så sier ei av barnehage tantene.:

"hun har vært løs i magen idag, og bæsja to ganger, og det har jo kommet litt i gropa forran så hun må nok vakses når dere kommer hjem, for der rører ikke jeg"

å dette er jo IKKE bra, hun kan jo bli syk, hvis hun ikke blir vaska godt.
men så har det seg slik at denne barnehage tanta er vår nærmeste nabo og ei vennine av meg, 

ikke så god venninne at vi kan krangle skikkelig og bli venner igjenn rett etterpå, men nok venner til at vi møtes titt og ofte og prater om mye rart sammen.

jeg vil ikke at hun skal få problemer på jobben, men jeg likte heller ikke den holdningen..

hva bør jeg gjøre.. hvem bør jeg snakke med?

 
Først og fremst hadde jeg snakket med den det gjelder! Forklart at det må vaskes godt og over alt, ellers kan ungen bli sår og syk. Om hun ikke forstår det bør kanskje noen andre skifte på ungene...
 
Æsj, det er ikke lett å klage når man kjenner folk slik nei. Jeg ville nok snakket med henne neste gang vi møttes, (i barnehagen i morgen?), men uten å la henne se hvor irritert jeg var. Ville påstått at jenta var blitt sår, og at hun må vaskes grundig med en gang i framtiden. "Det er ikke bra for huden hennes å gå slik, bla bla bla." Hvis det gjentok seg ville jeg blitt veldig mye tydeligere på at det der er totalt uakseptabelt, og heller klaget skikkelig i barnehagen da.

Hvis hun ikke kan skifte bleier skikkelig, så må hun vel uansett få problemer på jobben i en barnehage? Jeg ville som sagt tatt det opp forsiktig nå første gang, og så regner jeg med at noen andre foreldre lager mer bråk dersom hun ikke skjerper seg.
 
Back
Topp