Vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

WEB

Blir kjent med forumet
I går hadde jeg en samtale med søsteren min, hun hadde funnet ut at samboeren min rett og slett dreit seg ut her for et par uker siden..

Vi skulle på en bursdagsfest, han drakk noen øl før vi dro og fortsatte der.. han fikk i seg altfor mye og ble ganske full.. drakk bla. conac.. og han tåler ikke sprit.. da vi skulle gå var det et eller annet som klikket for han og ripet opp en bil.. satt og var spydig hele veien med de som satt på med oss, så de valgte å gå av bilen tidligere enn det de skulle.

Da vi kom hjem fortsatte han i garasjehuset, og presset meg til å gi han telefonnummeret til han vi kjøpte leiligheten av, ellers ville han knuse ruter på biler i garasjen.. jeg var ganske redd og prøvde å få tak i eksmann til søsteren min, som bor i nærheten, men han var ikke hjemme, så jeg hadde dermed ikke noe valg enn å gi han det han ønsket... han fikk ikke tak i de, og til slutt fikk jeg han opp i leiligheten.. jeg hadde håpet på å få han i seng slik at han sovnet, men den gang ei.....
 
Der fortsatte det.. til det verre.. han ville ha telefonnummeret til megleren jeg brukte for å selge leiligheten min, og kjefte på hu fordi kjøperene ikke ville ha diverse hvitevarer som de tidligere hadde sagt de ville ha.. hvis ikke jeg ga han det telefonnummeret ville han kaste en stige gjennom vinduet.. jeg gjorde alt jeg kunne forå unngå å gi han det, stelte meg oppå stigen og sa at nå gir du deg, jeg er gravid.. da fikk jeg beskjed om "at det driter jeg i, jeg skal ha det nummeret" jeg gjorde som han sa.. han ringte, fikk tak i henne og kjeftet på henne, og sa en hel masse stygge ord til henne. Pinlig er det også for jeg jobber sammen med dama.. gruer meg litt for å komme tilbake på jobb, men det er ikke en jeg ser daglig. Men allikevel!!

Kvelden endte med at naboen under hadde hørt bråket og kom opp for å klage (vi har kun da bodd der i ca 2.uker) Samboeren min klikket på at hun kom og klappet til henne i bakhodet og sparket hun i leggen ( senere har han fortalt at det er fordi hun spurte om han slo meg), hun gikk ned til seg selv og låste døra, sambo etter, banket på døra og ringte på en haug av ganger, hun ringte politiet, og de kom. jeg hadde gått i senga før alt dette med naboen startet, for jeg håpet at det ville roe han, politiet kom, snakket med han og han roet seg.. jeg håpet egentllig på at de hadde tatt han med seg, men de hadde ingen god nok grunn for det.

Den natta tenkte jeg at nok er nok, nå er det slutt, jeg har nettopp flyttet og bor over gangen for mamma, og har kjent disse naboene i over 20 år.. det er rett og slett pinlig.. jeg lå også og håpet på at jeg ville miste dette barnet, selvom jeg ønsker meg et barn til og datteren min ønsker seg en lillebror, men er det verdt det å få det med en slik mann?? Vi har det jo stortsett bra, men han drikker for mye.. om han ikke blir full, så er det stortsett noen øl hver dag. Jeg har sagt at han må kontakte AA... og at drikkingen må ta slutt..

Søsteren min sa at hun er bekymret og at jeg kommer til å sitte alene med to barn hvis jeg fortsetter dette forholdet, jeg har vært alene med datteren min fra hun var 8 mnd. og til jeg bele sammen med samboeren min for ca 2 år siden, hun er ganske krevende og mye syk, så jeg vet ikke om jeg klarer et barn til alene.. det kan jo være noe galt med det også...

Jeg nevnte litt for han i går hva jeg føler og tenker og at jeg ikke helt vet hva jeg vil, om jeg vil at det skal bli slutt,om jeg vil fjerne svangerskapet, osv.. men samtidig må vi flytte igjen, jeg tror ikke jeg klarer å sitte med denne leiligheten alene, men som søsteren min sier, dersom hun finner ut at det er slik når datteren min er hjemme, ringer hun barnevernet.. det er tøft å høre, men jeg skjønner henne,jeg ville gjort det samme for hennes. Hun sa, du styrer ditt liv, men datteren din har et eget liv..!! Og hun er jo det viktigste i hele livet mitt....

What to do, girls???? Dette ble laaaangt, men....!
 
stakkars deg....dette er ikke lett.
JEG skulle la ham velge: deg eller sprit
Hvis han skulle velge deg blir det enorm tøff for deg å støtte ham.....

Men hvis du allerede er lei nå, skulle jeg velge for deg selv og dattera di og forlate ham.
Om du må abortere vil jeg ikke si, det gjør meg vondt at folk aborterer mens noen av oss mister........
Det er et valg du må ta selv...
Lykke til
Klem
 
Uff dette var ikke noe kjekt å lese.

Men innrømmer han selv at han har problem?
Om han ikke gjør det så ville jeg ha spurt han om dere ikke kan dra på samlivsterapi.
Vil han ikke det heller, nei så flytt ut og bo for deg selv du har det bedre med deg selv da og han får space å tenke.
Jeg hadde ALDRI godtatt ditta av min samboer, tror pinna meg jeg hadde banka han og stengt han ute! Ditta er tull og lager unødvendig frykt!
Skamme seg! Han bør innse han har et problem, og jeg håper virkelig han vil fortsatt vær ilag med dere.
Jeg vet ikke hva grunnen er for han drikker, men det må vær noe som ligger å skurrer.

God klemt til deg!!! emoticon
 


once more skrev:
Om du må abortere vil jeg ikke si, det gjør meg vondt at folk aborterer mens noen av oss mister........


Tro meg, det er jo egentlig ikke det jeg ønsker heller, og jeg er egentlig i mot abort, men føler det kanskje litt håpløst, og ser for meg at det er vanskelig å være alene med to, når man har en som trenger myyye oppfølging fra før...
Jeg har også mistet tidligere 2 ganger, så jeg vet hva du snakker om...

Ikke lett dette her!!
 


WEB skrev:


once more skrev:
Om du må abortere vil jeg ikke si, det gjør meg vondt at folk aborterer mens noen av oss mister........


Tro meg, det er jo egentlig ikke det jeg ønsker heller, og jeg er egentlig i mot abort, men føler det kanskje litt håpløst, og ser for meg at det er vanskelig å være alene med to, når man har en som trenger myyye oppfølging fra før...
Jeg har også mistet tidligere 2 ganger, så jeg vet hva du snakker om...

Ikke lett dette her!!


uff, men på andre siden er det ikke bra å sette et barn på verden når du ikke har råd, tid eller noe for det og. Og da er det bedre å abortere nå enn med 12 uker...
Men jeg tror selv du kommer å angre det senere......
 
Han skjønner vel at han drikker for mye, og skjønner nok hva jeg mener. Jeg er ikke den eneste som har sagt det til han heller, faren hans også.. men om han syns han har et så stort problem som "jeg vil ha det til" vet jeg ikke... men han sier han vil ringe AA for meg, men vet ikke helt om jeg stoler på det, men han har bedt meg om å fjerne øl`en han kjøpte på danskebåten nå, men jeg er kanskje pessimist og tenker "det fins jo mer i butikken...."
 
At han drikker har det noen å gjøre med at dere mistet tidligere? Det gjør jo litt med menn også, selv om vi føler sorgen mye verre.

Du kan jo gi ham en sjanse hvis du elsker ham, men da må du være flink å si nok er nok når han ikke gjør noe med det.
Men ALDRI la ham slå deg!
 
meg eller alkoholen! det valget har jeg måtte gi før(situasjonen var ikke i nærheten av den du er i skal sies), men valget hans var ikke vanskelig, var selvfølgelig meg!
sender deg en stor klem:)
 
Det virker ikke helt som dere har snakket skikkelig om dette? Er han villig til å sitte ned å ha en samtale der man kan være brutalt ærlig og kalle en spade for en spade?
Verken du, datteren din eller han kan fortsette å ha det slik. Han trenger hjelp og du og barna trenger å ha en stabil hverdag uten en mann som drikker for mye. Dessuten synes jeg at hans oppførsel er ute av kontroll. Skjønner søsteren din og, men også deg-men du MÅ prioritere datteren din uansett hva,hvor,når.

støtteklem
 
Takk for alle kommentarene.. det setter jeg pris på.. dette er slett ikke enkelt, for jeg har alltid sagt at jeg er personlig i mot abort, at dersom jeg blir gravid, vil jeg ikke ta abort, fordi jeg føler jeg i så fall må ta konsekvensene av det selv.. men nå tenker jeg at jeg må være så pessimistisk og tenke at jeg vil bli sittende alene med to, blir jeg alene med to, er det også to fedre inne i bildet... skal jeg da sitte å være redd for at han ene drikker seg full når han har pappahelger ol??

Dersom man holder sammen, skal jeg alltid være redd for at han blir for full når vi er borte, eller har drukket og ikke kan kjøre hu eldste på sykehus eller hva det måtte være? Skal jeg da kjøre og den minste være igjen hjemme??

Dersom jeg beholder barnet, har jeg rett til å la barnet få en far som drikker?? Jeg har selv hatt en alkoholisert far.. det er ikke lett!!!

Skal jeg la tvilen komme han tilgode og beholde barnet?? Jeg tror på at han vil slutte å drikke, men kan jeg stole på det.. at han ikke begynner igjen etter at 12 uker har gått???

Jeg har vel egentlig snakket med han nå, og fortalt at jeg tror jeg har bestemt meg... han sier at "etter alt vi har gått igjennom (to spontanaborter) så skal du gå og ta livet av mitt første barn" "Du har barn fra før, så du bryr deg ikke""Hva hvis det går galt, og at du etter inngrepet ikke kan få flere barn??" "Sett at det går bra, og vi mister igjen, når vi prøver neste gang?? Da vil jeg kanskje være 36/37 når jeg går barn" Det er jeg ikke interessert i........

Jeg har sagt at jeg ikke vil gjøre det slutt, men at det kanskje ikke er riktig å sette et barn til verden nå, at jeg vil vente til han har være avholds en stund, til jeg stoler på han igjen.. det er ikke sant at jeg ikke bryr meg, for jeg ønsker meg veldig et barn til.. men ut i fra hvordan situasjonen er,, så syns jeg det er vanskelig...

Huff, jeg sliter ass... har lagt igjen en beskjed til legen min og bedt han om å ringe meg til mandag, så jeg får ta noen ord med han!

Og jeg er HELT enig, det er forferdelig at jeg tenker slik når andre mister.. det er ikke slik det skal være..!!! Vi skulle vært overlykkelige begge to nå, vente på ultralyd, lese om alt som skjer osv.... det er slik det skulle vært!!!
 
ALDRI! Om jeg hadde tatt abort, hadde klart meg fint uten mannen og kost meg med mine 2.
Hadde han drukket, hadde jeg kontaktet barnevernet!
Tror du må få deg et spark i rævah, og flytt til venner/familie og få ting på avstand litt.
Han sier han skal gjør det for deg å gå på AA møte, har han ikke tenkt at han må gjør det for seg SELV?
Nei her lukter det uggler i mosen... Sett han på plass!
 
Jeg forstår at situasjonen er tøff. Men tror ikke det blir noe enklere om du tar abort. Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort asså. Men jeg hadde før kvittet meg med mannen enn barnet. Av disse to er det barnet som er uskyldig. Du hjelper ikke han du er glad i med å ta abort. Hjelp han heller med å ta tak i det som faktisk er problemet. Aa er vel noe han kanskje trenger. Og det kan også være greit å snakke med fastlegen hans dersom dette faktisk er et problem. Håper dere finner ut av det og at du uansett avgjørelse slår deg til ro med den. Klem
 
Uff, fikk klump i magen når jeg leste dette..
Min samboer var ganske så lik når vi først ble sammen, han drakk mye og havnet alltid i bråk, ofte så alvorlig at politiet kom inn i bildet. Jeg følte mye frykt, og kunne ikke ha det sånn og vi snakket sammen om mål i livet og hva som skulle skje videre. Jeg ga ham ett valg, meg eller alkohol. Han forsto alvoret og sluttet å drikke, idag har vi det flott sammen, og han har vært edru i 5 år! Han mener selv at familien er viktigst.

Jeg synes dere må snakke sammen, eventuelt få hjelp til å snakke sammen. Det viktigste er at dere er trygge og at han er klar for å prioritere familie. Hvis det viser seg at han ikke er verdt å holde på så er abortspørsmålet noe du må bestemme helt selv. Du selv må vurdere om det passer å få barn, ta hensyn til deg selv, og ikke tenk på at barnet ditt trenger ett søsken, hvis du ikke vil selv. Muligheten vil helt sikkert komme en gang senere, Og hvis du vil ha barnet, så gleder jeg meg til å bli bedre kjent her på forumet =)

Sender er GOD klem =)
 
Jeg vet ikke om jeg er den rette til å svare.
Men selv hadde jeg nok vært kompromissløs i den situasjonen er i.
Alkoholen skulle kuttes tvert. AA ringes.
Alkohol i huset ville jeg ha fjernet umiddelbart
Sjanse gang på gang ville jeg ikke gitt.

Har levd med en mann som har meget sterke psykopatiske trekk
og som drakk litt mer enn jeg likte.
Var for snill og tilga flere ganger, og kjempet for familien min i altfor mange år.
I dag har jeg lært. Aldri mer....
Det blir ikke noe bedre om man ikke setter strek og er tøff mot dem...
Dessverre...
 
vondt og lese og jeg ser dilemmaet ditt. husk alltid videre i evt forholde at det er handlingene hans som gjelder og ikke løftene... selv vært i ett slik forhold, og jeg kan si det er ikke lett og forlate en du elsker uansett. ting er ikke så svart og vitt som folk tror før de kommer oppi det selv... ang abort spm så må du tenke på barnet du har alt, hva du selv føler og tror. det er maaange damer som har sloss for denne retten og ingen har noen rett til og dømme deg om de selv har mistet sine engler. stå på og bruk din indre stemme som tals mann... ønsker deg masse masse lykke til uansett hvilket valg du tar. 
 
ville bare gi deg en stor klem!
 
Vist du føler abort er den absolutte beste løsningen for deg.. så synes eg du burde tenke deg godt om og lage ein liste med positive og negative sider. Folk her inne kan gi deg råd, men så vet du best selv kva som er det mest ideelle for deg og din livssituasjon. Velger å gi deg en stor klem!! Og dine nærmeste må støtte deg uansett kva du velger.! Som sagt over her... så hadde det vert kjekt å bli bedre kjent med deg her inne på Mars :)
 


veslemøy skrev:
vondt og lese og jeg ser dilemmaet ditt. husk alltid videre i evt forholde at det er handlingene hans som gjelder og ikke løftene... selv vært i ett slik forhold, og jeg kan si det er ikke lett og forlate en du elsker uansett. ting er ikke så svart og vitt som folk tror før de kommer oppi det selv... ang abort spm så må du tenke på barnet du har alt, hva du selv føler og tror. det er maaange damer som har sloss for denne retten og ingen har noen rett til og dømme deg om de selv har mistet sine engler. stå på og bruk din indre stemme som tals mann... ønsker deg masse masse lykke til uansett hvilket valg du tar. 

 sign. den . Masse lykke til uansett kåss valg du tar. emoticon stoor klæm til dæ.

 
Back
Topp