Vet det har vært tatt opp før, men..

LilleBlomsten92

Forelsket i forumet
Den kvalmen.. Ah, vet ikke hva jeg skal gjøre.. Skulle hatt eksamen i morgen, men ser ut til at jeg må droppe det.. :(

Ligger fremdeles våken og kjenner meg kvalm. Kunne lett spydd, men prøver jo å unngå det, er det verste som finnes.. Er det noen som har en formening om det hjelper å spy? Å få det opp liksom? Føler det hjelper å spise, men bare akkurat mens jeg spiser.. Blir kvalm like etterpå igjen. Dette er så pyton!

Den kvalmen.. Ah, vet ikke hva jeg skal gjøre.. Skulle hatt eksamen i morgen, men ser ut til at jeg må droppe det.. :(

Ligger fremdeles våken og kjenner meg kvalm. Kunne lett spydd, men prøver jo å unngå det, er det verste som finnes.. Er det noen som har en formening om det hjelper å spy? Å få det opp liksom? Føler det hjelper å spise, men bare akkurat mens jeg spiser.. Blir kvalm like etterpå igjen. Dette er så pyton!

Sliter med det samme om dagene.. føler det hjelper å spy ja.. for en liten stund ihvertfall.

Kaldt vann, har hjulpet meg, isbiter og saftis. Ellers spise akkurat det som faller deg inn, i småbiter over lengre tid. For som du sier så er det best mens jeg spiser. Ikveld ble det gulrot staver med hummus igår var det ritz kjeks

Jeg sa det samme til legen min og hun sa at det beste var og ikke spy. For når du er sulten/tom mage blir du mere kvalm. Lite søvn gjør også at du blir mere kvalm. Jeg har klart å holde det litt mer i sjakk de siste to dagene fordi jeg har gått og småspist typ en cherry tomat her og der, litt kald frukt innimellom. Tvingte i meg ei halv skive til frokost i dag og det var ikke langt unna at det holdt på å komme opp igjen men med en gang maten får satt seg litt ned i systemet så har også kvalmen blitt mindre. Også må du drikke masse! Små slurker hele tida med farris/juice/brus/hva som helst. Beste er jo vann men for min del blir jeg bare mer kvalm av vann. Den kvalmen forsvinner jo ikke selv om jeg gjør alt dette, kan nesten ikke huske hvordan det er og ikke være kvalm, men det er utrolig hvor mye mer jeg klarer å fungere når kvalmen bare blir litt mindre tydelig. Så lenge jeg bare kjenner det i kroppen og ikke at det ligger helt opp i halsen slik at jeg brekker meg så går det overraskende greit.

Jeg begynte å spy i dag [emoji29] Takk og lov for flexi tid på jobb så jeg kan komme litt senere! Må nok begynne å spise frokost fremover og håpe det kan hjelpe noe..

Det med at det ikke hjelper å spy må være veldig individuelt. Forrige svangerskap var jeg kvalm og spydde i 9 mnd. Det ENESTE som roet ned kvalmen for min del var å spy. Da kunne jeg få noen ganske fine timer uten kvalme før den kom tilbake.

Jeg hadde også eksamen mens jeg gikk gravid sist, og det er bare å gi beskjed om at du er gravid, så får du ekstra oppfølging, og du har tilogmed krav på ekstra tid. Det er vel litt for sent å få det innvilget nå, men så vet du det til neste gang :)

Jeg har selv eksamen i morgen, og det kommer til å bli tøft, men bedre å bite tennene sammen å fullføre enn å utsette det.

Jeg kaster opp hver kveld nå. For meg hjelper det å kaste opp ca 50% av gangene :)
Så jeg kaster gjerne opp når jeg kjenner det uansett vil komme før eller seinere

Ellers har jeg vurdert å kjøpe sånn sea band, mange som mener det virker.
Reiser på weekendtur i morra, og kjenner jeg gruer meg til å ut å fly i verste "kvalme-timene" som er på kvelden

Jeg drikker små slurker av en høyeenergidrikk i det jeg står opp og så begynner jeg å småspise på en ritzkjeks før jeg tvinger i meg en brødskive. Da går det bra. Forrige svangerskap lot jeg være å spise, på grunn av kvalmen, noe som medførte et vanvittig vekttap og en kvalme som ikke ga seg før i uke 24. Ikke gjør det. Spis eller drikk noe med mye energi som er snilt mot magen. De har sånt på apoteket.

Tusen takk for mange gode tips. Dere er gull verdt. :)

Ble ikke noe eksamen på meg i dag :( Så den må jeg ta opp igjen til høsten. Nå gjenstår det en siste eksamen om 5 dager, som jeg krysser fingre og tær for at jeg får til å ta.

Tusen takk for mange gode tips. Dere er gull verdt. :)

Ble ikke noe eksamen på meg i dag :( Så den må jeg ta opp igjen til høsten. Nå gjenstår det en siste eksamen om 5 dager, som jeg krysser fingre og tær for at jeg får til å ta.
Har kvalme hele tiden , måtte tvinge meg å ta en eksamen på mandag som jeg vet gikk dårlig da jeg ikke fungerte der og da. Har siste eksamen på mandag som kommer og vet ikke hva det blir . Klarer ikke å jobbe med oppgaver , ikke sitte ordentlig , ligger stort sett av tiden .helt Javelig :(

Har kvalme hele tiden , måtte tvinge meg å ta en eksamen på mandag som jeg vet gikk dårlig da jeg ikke fungerte der og da. Har siste eksamen på mandag som kommer og vet ikke hva det blir . Klarer ikke å jobbe med oppgaver , ikke sitte ordentlig , ligger stort sett av tiden .helt Javelig :(
Litt det samme meg meg egentlig.. Så spørs hvordan det går. Den neste jeg skal ha er heldigvis muntlig, så over på en halvtimes tid.. Lykke til!

Back
Topp