Vet dere hva?

milla1986

Elsker forumet
Lille Emilian begynner å få TANN[:D]

Han er 10 uker, trodde det var litt vel tidlig jeg da men?
En liten hvit flekk synes i gommen hans ihvertfall, kan ikke se for meg det er noe annet?

Han sikler masse og har vært veldig survete i det siste, så jeg sjekket bare for morroskyld i stad[:)]

Noen som har tips eller råd mot disse små kløende tennene? (kjennes ut som han begynner å få fortennene også, er veldig hardt og "stramt" der i forhold til andre steder inni der)
Når han er som værst med surving kan jeg feks gi han en stikkpille?[8|]

Vet at man får noe på apoteket, men nå glemte jeg hva det heter i farten.

Ei venninne av meg med tre barn som tipset meg om at det var gull verdt når barna får tenner. :P

Reise på apoteket i morra jeg da [:)] Takk for tips!

ORIGINAL: Kastela

Ei venninne av meg med tre barn som tipset meg om at det var gull verdt når barna får tenner. :P

Det heter dentinox[:D] funker veldig bra[:D]

ORIGINAL: Tyramor

ORIGINAL: Kastela

Det heter dentinox[:D] funker veldig bra[:D]

Så bra [:)] Da skal jeg prøve det!

Men når er det egentlig normalt å få tenner da? Er ikke 10 uker veldig tildlig?[8|]

Så morro [:D]

Det heter Dentinox, iallefall det jeg har hørt om... [:)]

såå rart å lese, for satt akkurat å lurte på om lille Mia får tann..;) hun er 9 uker.. godt jeg ikke er alene om det da;)[:)]

Her ser vi også tegn til tenner i tannkjøttet, og han sikler veldig. Men tror det er en stund til den kommer[:)]

har hørt en som ble født med tann, og ei venninnes barn fikk sin første tann da han var 5 uker [:D]

lykke til med tennene, det er jo vondere for dem desto senere de får dem så sånn sett er det jo greit[:D]

selv om han sikler og du ser hvitt, KAN d ta lang tid før tannen kommer. men d er veldig forskjellig når tennene kommer. eldste var 8 mnd og mellomste var 3 mnd. så er veldig spendt på når han her vil få. men jeg ville ikke brukt dentinox før han føler veldig ubehag pga tannen. er ikke så bra å bruke for mye av den. (d sa de hvertfall da jeg kjøpte forrige gang.)

Spennende å se, for begge;) Mia sutrer veldig, sikler mye, og så fort smokken er ute er det rett inn med hånda, roer seg veldig når jeg ''stryker'' tannkjøttet! typisk tann bæsj. spennende å se fremover;)
Milla1986: lykke til med lillegutt og tann/tenner;)

Ahh, samme her[:D]
Disse unga våres har mye feller, eksakt samme fødselstid å greier også![:D]

Men kjøp Dentinox, GULL verdt[;)]

Hvor langt var du på vei når du fødte?? Rart vi ikke så hverandre på a-hus egentlig[:)]

Takk for tipset ang dentinox[:)]
Det skal kjøpes i morgen.. Skal hvertfall prøve litt å se om det hjelper han [:)] sikkert veldig slitsomt om det klør og er sikkert vondt også!

AnjaElise; Jeg fødte han i uke 38+4, 12 dager før :-) du da? Begynner din å få tannebisser også?[;)] morro da[:D]
Ja rart det der men var du ikke på barselhotellet eller??

ORIGINAL: tiiine

Spennende å se, for begge;) Mia sutrer veldig, sikler mye, og så fort smokken er ute er det rett inn med hånda, roer seg veldig når jeg ''stryker'' tannkjøttet! typisk tann bæsj. spennende å se fremover;)
Milla1986: lykke til med lillegutt og tann/tenner;)

Lykke til med tannebissene du også [:D]
Du får prøve sånn dentinox du også, kanskje det hjelper [:)]

ORIGINAL: milla1986

Det skal kjøpes i morgen.. Skal hvertfall prøve litt å se om det hjelper han [:)] sikkert veldig slitsomt om det klør og er sikkert vondt også!

AnjaElise; Jeg fødte han i uke 38+4, 12 dager før :-) du da? Begynner din å få tannebisser også?[;)] morro da[:D]

Jeg var 38+5[:)]hehe...

Ja det er helt hvitt 2 steder, men kan jo enda ta lang tid.. Så biteringer man kan fryse og dentinox er kjøpt inn[;)] Jo var på Barsel hotellet, men jeg dro hjem kl 11 morgenen etter.. Men var da nede å spiste frokost og sånn
[:)]

ORIGINAL: *AnjaElise*

ORIGINAL: milla1986

Jeg var 38+5[:)]hehe...

Ja det er helt hvitt 2 steder, men kan jo enda ta lang tid.. Så biteringer man kan fryse og dentinox er kjøpt inn[;)] Jo var på Barsel hotellet, men jeg dro hjem kl 11 morgenen etter.. Men var da nede å spiste frokost og sånn
[:)]

Oj, vi fødte nesten i samme uke også vi da[:)] (kanskje det var i uke 38+5 jeg fødte også, hehe.. usikker... Når hadde du termin?)
Hm rar jeg ikke så deg da... jeg var vel nede å spiste frokost ved 9 tiden tror jeg, dagen etter.. husker det satt to stk på bordet ved siden av meg? to som hadde fått babjbis assa.. ei med mørkt og ei med mellomblondt hår.. men du var kanskje ikke en av de?[8D]

Ja er tannkjøttet bare hvitt eller har tannen kommet frem til synet?
Min har jo hatt kiss, å skreket og hatt det vondt frem til for 1 uke siden, såååh jeg håper de tennene lar seg vente litt... Vil han skal ha det litt godt nå fremover[:)]

Her i gården har dentinox null effekt.... Men så var storebror veldig plaget når han fikk tenner også da, de kom litt sent og virker som det er verre å få de ut da....? Men han har hatt god trøst i isbiter eller frossen frukt i sånne matnett/baby feeder:

http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=index&cPath=89_177_252

Har ikke villet vært foruten disse og de er jo supre til sommeren når det blir varmt, så kan bebisene få sutte på litt "is" de også! [;)]

(Litt tidlig å starte med de nå kanskje, men som et tips etter hvert!)

ORIGINAL: mettemor!

Her i gården har dentinox null effekt.... Men så var storebror veldig plaget når han fikk tenner også da, de kom litt sent og virker som det er verre å få de ut da....? Men han har hatt god trøst i isbiter eller frossen frukt i sånne matnett/baby feeder:

http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=index&cPath=89_177_252

Har ikke villet vært foruten disse og de er jo supre til sommeren når det blir varmt, så kan bebisene få sutte på litt "is" de også! [;)]

(Litt tidlig å starte med de nå kanskje, men som et tips etter hvert!)

Takk for tipset! [:)]

Men når sånn ca kan de begynne å sutte på disse da? 6 mnd aldern eller......

Hihi, får han tannebiss altså?[:D]
Skjønner at det kan være litt plagsomt for han stakkar!
Mikkel har begynt å sikle masse og spise på hånda si, men jeg ser ingen små tannebisser som er på vei enda.

Sånn "matnett" har vi fått i gave! Virkelig en bra oppfinnelse altså! Men jeg vet heller ikke helt når de kan begynne med det.. Er vel når de får fast føde, annet enn melk og velling kanskje?![:)]

Back
Topp