Vet dere hva som er mer vondt enn fødsel for meg?

MiO04

Glad i forumet
Det er nemlig etterrier :(
Gruer meg til det, men trøster meg med at de vil være mildere denne gangen.

Jeg misunner de som aldri har kjent til etterrier.

Venter 1 av 3 kjekkeste gutter den 06.08.13 ;)

Gruer meg også til etterriene, de var forferdelige til tross for at jeg den gang var førstegangsfødende (som visstnok ikke skal merke dem noe særlig).

men gruer meg nok mer til selve fødselen da...

Grurer meg til å ha vondt i bryste når melken kommer etter fødsel :-(

Gruer meg også fryktelig til de. Var helt grusomt med nr to så tørr ikke tenke på hvor vonde de blir nå som det er nr tre!!:(

Venter nr 3 4. August:)

Huff! Ikke si det da. Merket de ikke på førstemann, men har forstått at det er større sjans for å kjenne de etter nr to.
Enig i at melkesprengen er noe av det værste, står i dusjen å griner er det jeg har minner om fra det.

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Jeg satt akkurat og pratet med ei venninne om etterriene for noen få dager siden. Gruer meg så inn i granskaugen til de, fødsel er ikke noe problem gruer meg ikke til den egentlig selv om jeg ikke akkurat gleder meg til smertene ..

Har aldri kjent noe til de etteriene jeg! Hverken med nr 1 eller nr 2. Mulig jeg var så ruset på adrenalinet:p håper ikke de blir veldig merkbare nå heller. Eneste jeg gruer meg til er å presse. Alt annet går fint

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Har aldri kjent noe til de etteriene jeg! Hverken med nr 1 eller nr 2. Mulig jeg var så ruset på adrenalinet:p håper ikke de blir veldig merkbare nå heller. Eneste jeg gruer meg til er å presse. Alt annet går fint

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Liker :)

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Ja brystspreng og :(
Det er riktig at ikke alle har etterrier. For meg så var de like begge gangene så jeg har lite tro på at de blir svakere for hver gang.

Venter 1 av 3 kjekkeste gutter den 06.08.13 ;)

Hadde så og si ikke noe av d med førstemann. Men kjenner jeg gruer meg for om de kommer denne gangen, de er jo tydeligvis veldig vonde????:-( Kan vi ikke få lov til å vere ferdig når bebis er ute da? :-/ blæ

Sent from my LT22i using BV Forum mobile app

Gruer meg mer til tiden etter fødsel enn selve fødselen... Vondt i hufsa, såre jur, etterrier, vondt å gå,stå++ ... Fødsel er jo ingenting i forhold..

Uff, høres helt forferdelig ut! :( Hadde ikke dette med første, men det kommer vel nå tenker jeg.. Alt har jo vært værre denne gangen så regner med jeg får det... :( :( Er det ingenting man kan få som hjelper på smertene? Husker at svigerinnen min har fortalt at hun satt å strigråt når hun ammer pga etterriene da ble så intense.. Grøss.. Hvor lenge pleier etterrier å vare??

Merker alle flergangsfødende etterrier?

"Normalt sett" blir dessverre etterriene sterkere for hver fødsel.. De sammen ligner det med en ballong som blir blåst opp flere ganger.. Og til mer den blir blåst opp til mer må den jobbe for å komme seg tilbake i den str den var :p

Uff, høres helt forferdelig ut! :( Hadde ikke dette med første, men det kommer vel nå tenker jeg.. Alt har jo vært værre denne gangen så regner med jeg får det... :( :( Er det ingenting man kan få som hjelper på smertene? Husker at svigerinnen min har fortalt at hun satt å strigråt når hun ammer pga etterriene da ble så intense.. Grøss.. Hvor lenge pleier etterrier å vare??

Mine varte i ca 4-5 dager denne gangen .. Men mest intense de 3 første dagene.. Bare husk å spørre etter de beste smertestillende om du skulle få veldig vonde etterrier :) de har noen som er helt suuupre! Lurer på om det var en type av naproxen :)

Når kommer disse etterriene da? Aldri hørt om før :O Er det rett etter at babyen er kommet ut eller strekker det seg over timer/dager etterpå? Huff, hørtes skummelt ut.. :/

Når kommer disse etterriene da? Aldri hørt om før :O Er det rett etter at babyen er kommet ut eller strekker det seg over timer/dager etterpå? Huff, hørtes skummelt ut.. :/
Se svaret fra Oboy ;) Er visst mer vanlig bland flergangsfødende etter som hva jeg har forstått. Kommer ofte i forbindelse med amming og kan vare flere dager..

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Jeg fikk helst grusomme etterrier sist, så er så redd for hvordan det blir denne gangen.
Jeg tok til tårene hver gang jeg amma de første 3 dagene, det var så smertefullt....

Ja rett etter du er ferdig begynner jo livmoren å trekke seg sammen igjen. Dette er etterrier og kanvære smertefullt for en del spesielt fleregangsfødende og spesielt når man ammer. Men som sagt ikke alle som er plaget med det:)

Venter nr 3 4. August:)

Uffff nei det er vondt. Sist gang vred jeg meg i smerter når jeg ammet. Sånn sett ble ikke ammingen noe kosestund for meg i begynnelsen :(

Back
Topp