Vet dere hva jeg savner

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Nei det vet dere selvfølgelig ikke..

Men jeg savner de gode gamle barne tv programmene som gikk når jeg var liten...
Syntes det er alt for mye " ekkle " ting på barnetv..

Bare se på NRK akkurat nå og TV2..
Syntes ikke det er mye til barne program..
Heller litt mere opp i årene på barna..

Så jeg savner
Lekestuen
Labbetuss
Smitt og smule
Portveien2
Emil
Pippilangstrømpe
Vi på saltkråkan
Thodor
Tittentei
Mumi

Måtte føye på litt[:D]
OSV

Hehe... ja barne-tv var noe annet før i tiden. Uff..liker ikke mye av barne-tv som er nå. Husker mummitrollet jeg. Det var det fineste barne-tv ever i min tid i allefall![:D]

Har faktisk kjøpt de fleste dvd, så snupa har å se på når hun blir eldre![:D]

ORIGINAL: *TwinBaBe*

Jaaa, er enig!![:)][:)]

Nå er det altfor mye pedagogiske barnetv som barn ikke liker engang!![:'(][:'(]

Syntes ikke det som går nå er så veldig pedagogisk akkurat..

helt enig...det var en underskriftskampanje på nett for ikke så lenge siden...noen la ut link, men jeg husker ikke hvem hvar hvor....(sorry)

problemet er vel at de prøver så hart å få det pedagogiske rett at de kjører barne-tv rett i dass

synst det er MYE gøy nå jeg[:)](ungene også!!!!!!)
Byggmesterbob
kapteinsabeltan
jordbær mathilde
Mekke Mikkel
Bibbi bloksberg
Disney timen
Postman pat

er bare ett lite utvalg av det som er,og det meste jeg skrev her har vi sett i morgen barnetv i helgen[:D]

men må si att Lazy Town og sånn er kjeeedelig!!!!!!

og det nye som går på lørdagen på barnetv,skrimmel skrammel,eler hva det heter???
er helt TEIT!!!!!

Vi likte det GIzle wink vi,det som gikk for en stund siden[:)]

ORIGINAL: Emmeline

Hadde det blitt sendt i dag tror jeg det hadde vært mest voksne som hadde hatt glede av det. Det var jo ikke så mange barn som synes Skomakergata var så festlig da de sendte det sist. Syns det er flere bra programmer jeg, barnas supershow var jo bra, og syns også jubalong er det. Postmann pat, thomas toget og mumitrollet sendes jo fortsatt.

Hadde de vært vandt med alle de programmene så hadde de sikkert ikke syntes de var så kjedelige..
Men det er jo mitt syn på saken da,og det er fordi jeg er vandt med de programmene jeg nevnte[:D]

Husker dere Berta, den der fabrikk tingen??
Savner det gode gamle barne-tv jeg også...

ORIGINAL: Luremumsen76

Enig med deg[:o][:D][:D][:D] så mye mer kozli barneprogram det var før....

Ja ikke sant..
Godt du er enig[:D][:D]

ORIGINAL: Rosapute

Helt enig med deg Tvilling74

ORIGINAL: Astra

Husker dere Berta, den der fabrikk tingen??
Savner det gode gamle barne-tv jeg også...

Berta berta du er en ett eller annet..Husker ikke helt sangen,men husker Berta ja[:D]

Helt enig! Så mye søppel som sendes nå, til alle døgnets tider!!

ORIGINAL: Tvilling74

Hadde det blitt sendt i dag tror jeg det hadde vært mest voksne som hadde hatt glede av det. Det var jo ikke så mange barn som synes Skomakergata var så festlig da de sendte det sist. Syns det er flere bra programmer jeg, barnas supershow var jo bra, og syns også jubalong er det. Postmann pat, thomas toget og mumitrollet sendes jo fortsatt.

Hadde de vært vandt med alle de programmene så hadde de sikkert ikke syntes de var så kjedelige..
Men det er jo mitt syn på saken da,og det er fordi jeg er vandt med de programmene jeg nevnte[:D]

men synes barna i dag at barnetv er så kjedelig da? Og hvorfor er det kjedelig, fordi det er så pedagogisk? Eller ikke pedagogisk? Hvis vi spør barn i dag hva de se, hva tror dere de svarer da????

Jeg sa ikke at barna sa det,men jeg sa at jeg syntes det ikke er som i "gamledager" når jeg var liten..
Det er jo mye mere våpen og den slags ting i barnetv nå..
Du skrev jo selv at barna ikke syntes noe om skomakergata..Men hadde de vært vaandt med den hele veien så hadde de sikkert syntes det var gøy..

Å, det gjør jeg å[8|] Barnetv no tildags e jo bare søppel....

Kanskje det er for stor tilgang til barnetv faktisk, barna blir jo avhegige av tv. Da vi var små var det barnetv fra 6 til halv 7. Nå kan barna se barnetv døgnet rundt. Da blir man jo fort lei?!?!?

Ja det er jeg enig med deg i..
Alt for mye barnetv nå..Hadde holdt med toppen 1 time på morgenen og 1 time på kvelden..

ORIGINAL: Pivi

Helt enig! Så mye søppel som sendes nå, til alle døgnets tider!!

Helt enig..

men synes barna i dag at barnetv er så kjedelig da? Og hvorfor er det kjedelig, fordi det er så pedagogisk? Eller ikke pedagogisk? Hvis vi spør barn i dag hva de se, hva tror dere de svarer da????

Jeg sa ikke at barna sa det,men jeg sa at jeg syntes det ikke er som i "gamledager" når jeg var liten..
Det er jo mye mere våpen og den slags ting i barnetv nå..
Du skrev jo selv at barna ikke syntes noe om skomakergata..Men hadde de vært vaandt med den hele veien så hadde de sikkert syntes det var gøy..

Som jeg sa over så er jeg ikke uenig, jeg bare tror mye henger sammen med hele hverdagen vår.

Nei og som jeg sa hadde de vært vandt med den type barnetv program som ble sendt når jeg var iten så hadde de ikke vist om alle de " ekkle " programmene..

Jeg er også enig  i at de "gamle" barnetv programmene er ett savn, barnetv nå  til dags er jo bare søppel...Skal absolutt ha sånne programmer om spøkelser og skumle ting barn blir redd av..
Hadde de sendt de gamle barnetv programmene nå tror jeg jammen jeg hadde satt meg ned å sett på de selv[:D][:D]

ORIGINAL: caprice

Har også reagert på barnetv som er nå... Syns det liksom ikke er noe for de minste lengre[&:]

Godt det er flere som syntes det[:)]

Back
Topp