vet dere at

Milla-84

Flørter med forumet
jeg var hos jordmor her om dagen og hun lurte på hva jeg spiste og drakk om dagen siden jeg har gått opp over 2 kilo på en uke..
jeg sa jeg er fryktleig glad i melk...
uff da sa hun...da kommer du til å få en svær baby... og tror du neimen ikke hun har rett..ultralyden viste etter sjekmaet at min lille datter vil veie 3,8-4 kilo...
så hun foreslo at jeg skulle begynne med kalktabletter istedenfor..
drikker omtrent 3 liter melk i døgnet nå..så jeg får vel ta meg en tur på apoteket og handle imorgen

Det er nok riktig, ja. Og til dere som tror melk er sunt må jeg skuffe dere og si at kalsium er bra for kvinnekroppen, men melk er kroppen designet for å klare seg fint uten. Melk er fra naturens side kun for babyer. Det typisk norske kostholdet med mye melk og meieriprodukter (inkl. ost) er slett ikke så sunt!
Jeg spiser kalsiumtabletter og hovedvekten av kostholdet mitt er grønnsaker (og da også mye grønnsaker med mye farge, de er det mye fiber og jern i). Til drikke holder jeg meg stort sett til vann og urte-te. Men det hender jo jeg skeier ut med en fet caffe latte på café, da! Men melk hver dag er ikke nødvendig for kroppen.

Du har ikke mye vann i kroppen? Jeg gikk også opp 2 kg på en uke, men det var helt på slutten av svangerskapet. Hadde svangerskapsforgiftning så det forklarer kanskje min situasjon. La bare på med 4 kg, så det var vel ikke så farlig med meg.

øh.. så melk og melkeprodukter (som hvitost og brunost og is som jeg selvfølgelig ha fått dilla på) er IKKE bra? Hva skal jeg spise da? *gråte*

åååååååååååååååååååå. takk for du sier i fra om sånn. Jeg har nemlig blitt sunn og kuttet ut brusen og tatt inn kjøleskapet fult av melk. Dette viste ikke jeg noe om.

ORIGINAL: lindaen

øh.. så melk og melkeprodukter (som hvitost og brunost og is som jeg selvfølgelig ha fått dilla på) er IKKE bra? Hva skal jeg spise da? *gråte*

Det er ikke "ikke bra" , det er ikke skadelig på noen måte, det er visst bare bortkastet liksom utover kalsiumen man får i seg. Jeg har alltid vært glad i melk,og enda mer nå. Kos deg med melka di du, det skal ihvertfall jeg gjøre.

Mmelk er jo ikke usunt i seg selv. Det er vel mest at det er veldig mye fett i de feteste melketypene. Det er hele 46 kalorier i 100 ml lettmelk, det samme som i sukkerbrus faktisk. 100 ml er jo ingenting. Man drikker jo gjerne mer enn det av gangen. Tenk på hvor mange kalorier det er i helmelk da da!

Melkeprodukter som yoghurt er ofte tilsatt forferdelig mye sukker. Det er sikkert disse tingene jordmora tenkte på da hun ba noen om å unngå melk.

Magre produkter er sikkert greit det!

hei dere..

jeg har gått opp 13 kg til nå og har absolutt ikke vann i kroppen i det hele tatt...og det er deilig..
fikk sjokk når jkeg hørte det om melken men har snakket med en annen jordmor og hun sier det samme....

Huff.Blir skremt jeg, og da skjønner jeg også kanskje hvorfor jeg selv har gått opp så mye som jeg har gjort i det siste,for jeg drikker melk, og er nesten besatt av melk,klarer meg ikke en dag uten melk, og plages med vann i kroppen særlig nå i de siste ukene.I tillegg er jeg veldig glad i melkeprudukter.Men ungen har hele tiden ligget under kurven,helt til det siste for nå er den vel rett på streken..Men som jordmora sier,så trenger ikke symfysemåla si noe om vekten til ungen.Men det jeg lurer på er hvor mye melk er det snakk om?

Jeg har hørt at det skal være bedre og drikke skummet melk når en er gravid..
Noen som hvet noe om det?

det har jeg faktisk ikke hørt om...fikk bare beskjed fra jordmor sjenerelt om melk jeg som jeg har skrevet tidligere...

Back
Topp