Vesla måtte til legen i kveld

Athravil

Elsker forumet
Etter litt lek og overtaling til kveldsskift av mannen skulle vesla hoppe ned fra senga. Hun ble på et vis hengende i armene hans og begynte plutselig å storgråte.

Trodde først hun bare hadde blitt klemt, så at hun kanskje hadde forstuet håndleddet litt for det var der hun pekte og sa det var vondt. Mannen hadde utrolig dårlig samvittighet og følte han hadde mishandlet henne[&o]
Det gav seg ikke og hun ville ikke røre på armen eller hånda og satt og gråt og spiste knekkebrød omhverandre. Og lo av at pappa hadde dolket smøret med kniven. Endte med at jeg ringte fastlegen som har senvakt på torsdager - var en halvtime før de stengte. Forberedte meg på en "natt" på sykehus og gipsing, for jeg syntes jeg kjente en kul ved håndleddet og at hun virket mer hoven.

Legen klemte, vred, dro og dyttet på den lille armen hennes så jeg fikk helt vondt i magen, men vips så hadde han fått ting på plass - ene underarmsbenet hadde kommet litt ut av stilling og leddbåndet i albuen hadde strammet seg rundt det. Da det kom på plass så begynte vesla å bruke hånd og arm igjen og hadde ikke mere vondt[:)] Veldig godt for mammahjertet at det ikke var værre!

Og legen som jeg har hatt litt ambivalent forhold til glimtet til med konstruktiv informasjon om hva, hvorfor og hvordan, viste til og med hvordan jeg kunne fikse det om det skulle skje igjen - tror ikke mammahjertet klarer det pr i dag, men om vi er oppi ødemarka og ingen leger tilgjengelig, så er det grei kunnskap å ha.

Vel hjemme fortalte vesla stolt til pappa at "Jeg gråt og så doktorn dytta på armen min og det var litt ekkelt"

Så ekkelt da! Godt at det ordnet seg[:)]

Stakar, så godt det ikke var verre [:)]

Å så bra at det ikke var noe brukket..

tror ikk jeg vil klare å sett armen på plass nei..

Back
Topp