Vert så nervøs i dag!!

Litagogogo

Andre møte med forumet
Vi hadde time til tidlig ul i dag. Dette er tredje graviditeten og første gang vi har tidlig ul.
Må si det var litt skummelt.... på den ordinære så kjente jeg jo liv daglig og magen var begynt å komme. Så jeg engstet meg ikke så mye. Denne gang har jeg ikke kjent liv, og ingen spesiel babymage. Det surret tusen tanker i hodet...tenk om det ikke er noen baby der, tenk om det er 2?!! tenk om det ikke er friskt.
Jeg har aldri hatt så sterke tanker rundt ul med de andre barna, men føler jeg tenker litt mer denne gangen, vet litt mer om risikoene og at jeg allerede har 2 som trenger meg som mamma.

Men uansett....ultralyden gikk jo bra!!:) Holdt meg foran øynene helt til legen og mannen måtte fortelle at jeg måtte se på skjermen. Og der var det jo et menneske med to armer og to ben...så fasinerende og kun hele 4cm lang. Den var veldig aktiv, så det var ikke enkelt å få tatt bilde av den, men fikk et:)

Ja...og jeg er så pessimistisk av meg. Tenker litt negativt(eller tenker på alle konsekvenser som KAN skje)...så pleier jeg å bli positiv overrasket istedenfor;-)

Haha, det gjør vi nok alle for å "beskytte" oss litt. Igjennom kurs har jeg måttet lære meg å tenke mer positivt. Men det er jammen ikke lett.

Kanskje jeg burde tatt et kurs:) hehe! Mannen er vel nok positiv for oss begge...han mener ALT kommer til å gå fint( typisk setning, uansett anledning) :)

Kjenner til det der med å forvente det verste, for så å heller bli positivt overrasket. Gruer meg masse til min ultralyd neste uke, og må rett og slett prøve å ikke tenke på det.

Men så bra at alt så fint ut! :)

Kjenner igjen det der ja! Fordelen er at man blir så ekstra glad når det motsatte er bevist :-) Jobber litt med å bli kvitt de negative tankene.. Ikke lett! Men går bedre for hver dag :-)

Back
Topp