vert med legen igjen

sjukesøster

Forumet er livet
Heisann
Var til legen i går pga at nurket hadde 38,8 i feber i 1døgn, (har hatt det 1gang før+ som nyfødd på barselavd). Det vart tatt CRP og den var 22 (skal ligge under 6). Måtte tilbake å ta en ny en i dag. den var da gått ned til 15. Han hadde også protein og blod i urinen. Legen ville bare vente og sjå det ann, og om han skulle få feber igjen skulle eg komme tilbake mand. Eg har mest lyst å ringe barselavd. eller barneavd. på sjukehuset å spørje kva det kan være, føler meg ikkje trygg på legen si vurdering :(. Nokon som har opplved liknande?

Ja, tror jeg ville hørt med barneklinikken kanskje.. Vet bare at feber er veldig sjeldent for så små, og at det da skal utelukkes andre ting enn forkjølelse.. Fikk beskjed av helsesøster at man kunne kreve innleggelse hvis barn under 3 mnd fikk feber....... Er jo som regel ikke noe alvorlig, men hvis du ikke er komfortabel med legens vurdering, hadde jeg ikke stusset med å ta kontakt igjen!

barn under 3 mnd skal vel legges inn uansett om de har feber?!

forferdelige staè allmennlega her i bygda :( Andre her inne som he hatt feber hos dei minste?

Protein og blod i urin høres nu ut som en uvi. Da e da jo vanli at man får feber og litt forhøyet crp. Ring barneklinikken og snakk med de. Eventuelt be om å få komme inn t sjekk hos en annen lege.

Ring barsel tvert.. det var høy feber.. her legger de inn uansett når så små har så høy feber.

Åååå!!! eg synes veldig synd på dåke!  synes absolutt du kan ringe til barsel eller barneavdelinga!

Back
Topp