Vert hos jordmor

***Lykkelig***

Elsker forumet
Juli13-jentene
då har eg vert hos jordmor. Hu trodde ført livmortoppen var veldig høgt oppe, men viste seg at det var musklene som hadde sklidd ut på sidene :P
Symfysemålet var då litt under normalen når hu fant livmortoppen, 15 cm og eg er 18+4 uker.
Snakka litt om føde vs ks, og det er ingen kriterier som seie at eg kan få ks, sjøl om det blei akutt sectio etterfulgt av infeksjon sist.

Eg selv instiller meg på vanlig fødseel, men eg irriterer meg grønn overat andre i familien bannlyser fødeavdelingen bare fordi eg ikkje får ks denne gangen ..,. :(

men men , babysen har det nå fint, hjertelyd mellom 135-150 :)

Får telle ned dagene til ultralyd neste torsdag nå då :)

Det er vel ingen ting som tyder på at det ikke skal gå fint med vanlig fødsel denne gangen selv om det ikke gikk slik sist. Og de fleste får jo ikke infeksjon etterpå. Du må ha hatt maks uflaks.
Håper det går fint å føde vanlig denne gangen :)
Kjekt du fikk høre hjertelyden da og at babyen har det fint i magehulen sin :)
Håper dagene går fort til ul neste torsdag da ;)

Ingen fødsler er like, så kan jo hende at du fint klarer vanlig fødsel denne gangen! :)

Fint å høre fosterlyden da! :) Vet du hva du får? Legen min tror jeg får gutt pga. fosterlyd mellom 120-149, så ikke så langt fra 135-150.

Sa jordmor noe til det lave symfyse målet? Jeg er ca. 14-15 cm ved 17+6, og legen tror baby da er liten. Hvordan var størrelsen på din baby ved ul? Eller, du har ikke vært på ul? Synes det er så dumt at lege sier sånne ting, når baby mest sannsynlig er perfekt! Fikk du noen kommentar på målet?

Ingen fødsler er like, så kan jo hende at du fint klarer vanlig fødsel denne gangen! :)
Fint å høre fosterlyden da! :) Vet du hva du får? Legen min tror jeg får gutt pga. fosterlyd mellom 120-149, så ikke så langt fra 135-150.

Sa jordmor noe til det lave symfyse målet? Jeg er ca. 14-15 cm ved 17+6, og legen tror baby da er liten. Hvordan var størrelsen på din baby ved ul? Eller, du har ikke vært på ul? Synes det er så dumt at lege sier sånne ting, når baby mest sannsynlig er perfekt! Fikk du noen kommentar på målet?

hu syns målet var litt lavt, men sidene eg ska på oul neste uka så gjorde hu ikkje noe med det nå ;)
var på tidlig ul i uke 10, terminen ble da satt frem to dager, så var jo ikke store forskjellen då.
Rekner med at alt et tipp tipp på oul neste uke :)

Og forbereder meg til vanlig fødsel, og det syns eg et kjempe greit ;)

Back
Topp