Verste facebookstatusen jeg har sett!

*Moråse*

Forelsket i forumet
En bekjent av meg presterte idag å skrive:

Jeg må si jeg beundra Anders Behring for at han har såpass gøtts t å gjør noe me d heile Norge står for! Ser alle bruka det norske flagg som profilbilde, der norge for norge, noe d han gjerne ville fram til.. det vil si han får fram budskapet sitt, slik som han ville... Litt stygt å si d, men jeg syns d. selv om han gikk litt forlangt,han kunne spart seg for Utøya...!
Jeg er nå inne i en veeeldig lang diskusjon med henne om hvorfor dette er så feil som det går an, men det ser ikke ut som det går helt inn..
Hun har nå prøvd å bortforklare seg med at hun er enig i noe av det han står for, og an hun beundrer motet hans som tør å gjøre noe med hvordan Norge styres..
Basert på at innvandrere får alt de vil ha mens norske barn sulter osv.. De klassiske argumentene..
Jeg er helt i sjokk over at noen jeg kjenner kan være så tette i hodet! Tenk å skrive noe sånt på FB!! En ting er hva hun tenker, din tanke er fri, men å ha så amputerte sosiale antenner at hun smører dette utover statusen sin!!
Vet flere har slettet henne som venn, og det er ikke umulig at jeg gjør det også, men først skal jeg diskutere ferdig.

enkelte klarer å overgå alt. tydelig at hodet ikke er helt med der hvertfall. å sånne statuser kan man spare seg for. så skjønner godt din reaksjon hi.

Hadde ikke gidda og diskutert med en person med sånne meninger.
Blir litt oppgitt over all kritikken over å bruke det norske flagget og, mange mener det støtter hans nasjonalistiske holdning.
Vel, for det første så symboliserer flagget vårt landet vårt, ikke nasjonalismen i hovedsak.
Dessuten var ikke dyret nasjonalist heller.

Jeg gidder å diskutere, fordi jeg ikke kan la sånne uttalelser stå uimotsagt.. Den som tier samtykker?

Jeg velger å protestere høylytt, man kan jo ikke la slike folk spy ut hva de vil og så bare riste på hodet over hvor ille det er! 
Slike uttalelser fortjener å bli klipt ned med en eneste gang!
Det er iallefall slik jeg ser det.

Mei henne ned og kneble henne, og la henne drite seg ut for dem som måtte gidde å fortsatt ha henne på lista når diskusjonen er over.

Jeg har tenkt mye på folk som har ytret høyreekstreme meninger som likevel er sosialt akseptable i de kretsene de vanker ("la dem bombe hverandre der nede, bli kvitt møkka" - "faens muslimer som kommer hit og krever" o.l.) - og lurt på hva denne helga har gjort med tankene deres. Finner de at de deler synspunkter med udyret, slik korkhuet på HI sin venneliste tydeligvis gjør, eller skjønner de at de er på villspor?

Bouncy the Butthead Slayer skrev:
Mei henne ned og kneble henne, og la henne drite seg ut for dem som måtte gidde å fortsatt ha henne på lista når diskusjonen er over.

Jeg har tenkt mye på folk som har ytret høyreekstreme meninger som likevel er sosialt akseptable i de kretsene de vanker ("la dem bombe hverandre der nede, bli kvitt møkka" - "faens muslimer som kommer hit og krever" o.l.) - og lurt på hva denne helga har gjort med tankene deres. Finner de at de deler synspunkter med udyret, slik korkhuet på HI sin venneliste tydeligvis gjør, eller skjønner de at de er på villspor?

Har jeg også tenkt en del på.
For de gir uttrykk for å ha ekstremt mye til felles med denne mannen.
Det eneste de er uenige med han om er vel fremgangsmåten.
Men de meningene han har ytret har jeg hørt så mange ganger før.
"Få dem ut, de tar over verden, drep alle sammen, teppebomb hele midtøsten"
Ikke at dette var et angrep mot muslimer direkte, men det er jo bl.a. arbeiderpartiets holdninger til innvandring som tydeligvis har fremprovosert dette uhyret.

jeg fikk en komentar på facebook som gikk noe sån som dette... "jeg forkaster måten han gjorde det på(...)men jeg er enig i det han sier, norge blir snikislamisert og vi er for naive til å se det, jeg er norsk og vil føle meg norsk i mitt eget land bla bla bla bla" greie... Skrev en lang og meget saklig tilbake, og da ble det stille, heldigvis... Jeg kjenner jeg blir kvalm av sånne meninger...

Jeg er vanligvis ikke den som skriker høyest når jeg er uenig med noen, men hadde noen på min venneliste prestert å skrive noe sånt hadde jeg absolutt sagt klart ifra hva jeg mente om det... Er det virkelig mulig å bli så DUM?!

Jeg hadde rapportert vedkommende, i tillegg til å være høyst upassende og forferdelig er dette etter min mening på grense med brudd på bruksreglene for FB. At sånne mennesker finnes...

At folk ikke greier å holde kjeft med sine idiotiske meninger er uforståelig. Det er nå en ting at de går og tenker alt mulig dritt, men det er ikke alt de trenger å si høyt, det er bare utrolig respektløst i forhold til alle våre landsmenn som lider forferdelig i disse dagene.

Så ho synes at bomben i oslo var helt grei??? Høres ut som en person med store problemer i topplokket...Burde følges opp av psykiatrien.

for en dame hadde slettet henne med engang... kan holde sånne menninger for seg selv i sånn tid som dette her..
men uansett så er det dessverre GANSKE mange folk som er enig i det han sier det med mange muslimer og slikt . det er også ganske trist..

Skremmende mange med den holdningen hennes 

En ting er å mene d, noe helt annet er å skrive d på FB.... Tenk på alle de som har mista noen. D handler om respekt for de døde og de etterlatte!!!!!!!!!!!!
Hadde hu mista noen i den tragedien, hadde hu garantert hatt en heeelt annen mening om han...

Snekka skrev:
At folk ikke greier å holde kjeft med sine idiotiske meninger er uforståelig. Det er nå en ting at de går og tenker alt mulig dritt, men det er ikke alt de trenger å si høyt, det er bare utrolig respektløst i forhold til alle våre landsmenn som lider forferdelig i disse dagene.

Jeg syns det er greiest at de deler tankene de har og kliner det utover en Facebook-side, enn at de holder dem for seg selv eller et eksklusivt antall mennesker. De som roper slikt høyt finnes ikke skremmende. De som går stille i dørene og tilpasser sine yttringer i diverse forum mm, de kan være en større trussel.

Mitt svar hadde vært "jeg er flau over å være av samme etnisitet som deg. Åpne øynene og horisonten". Så hadde jeg sletta. Evt. også ønsket god bedring.

Kanuttta skrev:
What? Hun hadde jeg fjerna fra vennelista med engang!

Helt enig.. Men hadde ikke sletta henne før jeg hadde forklart henne i tydelige ordelag hva jeg mener om sånne meninger og de som står for disse meningene!

Back
Topp