Verpesjuk!

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Nei jenter nå begynner det å rocke i rockefoten her, jeg er visst blitt skikkelig verpesjuk! Wææh! Og så vi som liksom skal vente et år til jeg er ferdig å studere og har begynt å jobbe for å få skikkelig permisjon. Blæh. Skikkelig klar for å bli ferdig med studiene, og om vi nå først bestemmer oss for å gå for en baby til så blir det jo ikke før til neste år uansett - og da er jeg jo ferdig med studiene og kan ha perm - dog med studielånpermisjonsstøtte fra lånekassen... Det er jo fint lite egentlig, men vi klarer oss jo fint på det slik som det er nå, spørsmålet er vel egentlig om det blir svære ekstra utgifter med to barn i hus... Hmmm. Også jeg som er sååå verpesjuk! Muligens fordi venninnene mine nå begynner å planlegge baby... Wææææ!!! måtte bare dele litt jeg, tror jeg sprekker her jeg sitter.
 
Jeg ville ventet! Tenk så kjedelig å sitte og stresse med jobbsøknader og uviss fremtid på slutten av permisjonen! Dessuten får du jo bare støtte om du er meldt opp til videre studier du tar permisjon fra, og har du igjen fag du vil ta mens du har to barn skal du være fryktelig flink til å prioritere studiene for å lese når du har to små som trenger deg...
 
Hehe kjenner meg igjen der gitt... Beynner stadig å lese mer om graviditet, babyer, fødsel osv... ;o) Men vi tenker å prøve på en til nå etterhvert også da ;o) Det jeg tenker du må tenke på, er jo noen ting: Ønsker begge 1 baby til snart? Kunne dere tenke dere den aldersforskjellen? (Jeg forøvrig synes det måtte være den ideelle forskjellen.. ;o) Blir litt lenge med 3-4 år mellom tenker jeg personlig). Hvis dere kan klare dere økonomisk som du sier, er det så utrolig viktig å ha "enda mer", som samfunnet ellers er så fokusert på? Du blir jo også ferdig med studiene før du får babyen sier du. Poenget mitt er; du og dere må rett og slett bare tenke gjennom hva som er viktigst for dere ;o) Og i forhold til store utgifter med 2 barn i hus; det ville jeg ikke bekymret meg mye for. I begynnelsen er det ikke så dyrt uansett, i alle fall ikke når dere allerede har hatt en baby, mye er gjenbrukbart ;o) Den dyreste blir nok i så måte eldste, og henne har dere jo allerede hehe... Lykke til med tanker og valg ;o)
 
Back
Topp