Vernepleiere

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Hva pleier man å bli spurt om på jobb intervjuer??

Det er helt avhengig av hva slags type jobb du søker på?!?

Men typisk spørsmål er "hva er dine sterke og svake sider"
                               " Hva blir din rolle i personalgruppa"
                               " Hvordan møter man mennesker uten språk"

Legg vekt på at du er bevisst på dine etiske holdninger, kroppsspråk,erfaringer, arbeidmetoder o.l 

Jeg har også blitt drillet i mye fagstoff,men er jo ferdig utdannet så skulle nok kunnet det meste[8|] 

ORIGINAL: Neathey

Det er helt avhengig av hva slags type jobb du søker på?!?

Men typisk spørsmål er "hva er dine sterke og svake sider"
                             " Hva blir din rolle i personalgruppa"
                             " Hvordan møter man mennesker uten språk"

Legg vekt på at du er bevisst på dine etiske holdninger, kroppsspråk,erfaringer, arbeidmetoder o.l 

Jeg har også blitt drillet i mye fagstoff,men er jo ferdig utdannet så skulle nok kunnet det meste[8|] 

Takk for svar [:)]

Kommer til å få jernteppe, det er jeg helt sikker på. Spesielt hvis de spør om fagstoff, jeg vet jeg kan mye, men trenger ofte litt tid til å komme på ting!

Det er for en stilling på en avlastning!

ORIGINAL: Ivara

Man pleier ikke å spørre så mye om fagstoff på intervju.

Som nyutdannet kan du få spørsmål som:
- hva synes du er det viktigste du har lært under studiene?
- kan du reflektere litt rundt en bestemt situasjon (gjerne et eksempel fra arbeidsplassen du søker jobb på)
- hva tenker du om at du som 3-årig vil kunne få veiledningsanvar ovenfor kollegaer
Andre spørsmål du kan få er:
-hvordan vil venner/kolleger/kjæreste beskrive deg
-hva gjorde at du søkte akkurat denne jobben
-hvilke egenskaper har du som gjør at du tror du ville passe inn her

Generelt er man ute etter å finne ut hvem du er som person. Hvordan du tenker og reflekter. Hva slags holdninger du uttrykker, og det at du klarer å være faglig i hvordan du tenker rundt aktuelle problemstillinger, er viktigere enn at du viser at du kan teori.

Pass på å være lyttende i begynnelsen av intervjuet, prøv å få et inntrykk av hva de er ute etter og selg deg selv i forhold til det.

Lykke til! [:)]

Tusen takk Ivara, nå fikk jeg litt å tenke på! Har alltid så fine svar du, tror du er en god vernepleier [:)]

Vi spør gjerne hvordan du har tenkt å anvende dine lærdommer i fht studiene i det daglige arbeidslivet?!
Trekke tråder osv...
Og husk for all det å nevn brukermedvirkning[;)] et ord som er viktig[:D]

Ellers så er det spm om negative sider og positive sider ved deg sjøl, hvordan du håndterer en personalkonflikt, hvem du ville henvendt deg til............tja, det jeg kom på akkurat nå[:D]

Masse lykke til[;)]

ORIGINAL: *Høna*

Man pleier ikke å spørre så mye om fagstoff på intervju.

Som nyutdannet kan du få spørsmål som:
- hva synes du er det viktigste du har lært under studiene?
- kan du reflektere litt rundt en bestemt situasjon (gjerne et eksempel fra arbeidsplassen du søker jobb på)
- hva tenker du om at du som 3-årig vil kunne få veiledningsanvar ovenfor kollegaer
Andre spørsmål du kan få er:
-hvordan vil venner/kolleger/kjæreste beskrive deg
-hva gjorde at du søkte akkurat denne jobben
-hvilke egenskaper har du som gjør at du tror du ville passe inn her

Generelt er man ute etter å finne ut hvem du er som person. Hvordan du tenker og reflekter. Hva slags holdninger du uttrykker, og det at du klarer å være faglig i hvordan du tenker rundt aktuelle problemstillinger, er viktigere enn at du viser at du kan teori.

Pass på å være lyttende i begynnelsen av intervjuet, prøv å få et inntrykk av hva de er ute etter og selg deg selv i forhold til det.

Lykke til! [:)]

Tusen takk Ivara, nå fikk jeg litt å tenke på! Har alltid så fine svar du, tror du er en god vernepleier [:)]

Takk for det. Jeg gjør mitt beste [:)]

Når er intervjuet?

I morgen tidlig kl 08.30, gruer meg skikkelig nå [8D]

Signerer det over, men sjelden du blir grilla i fag. Men allikevel bør det skinne gjennom om det eventuelt er en fagretning du er mer komfortabel med enn andre. (For meg er det atferdsanalyse.) hvordan du vil anvende det osv... Masse lykke til!!

Back
Topp