Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Neathey
Det er helt avhengig av hva slags type jobb du søker på?!?
Men typisk spørsmål er "hva er dine sterke og svake sider"
" Hva blir din rolle i personalgruppa"
" Hvordan møter man mennesker uten språk"
Legg vekt på at du er bevisst på dine etiske holdninger, kroppsspråk,erfaringer, arbeidmetoder o.l
Jeg har også blitt drillet i mye fagstoff,men er jo ferdig utdannet så skulle nok kunnet det meste[8|]
ORIGINAL: Ivara
Man pleier ikke å spørre så mye om fagstoff på intervju.
Som nyutdannet kan du få spørsmål som:
- hva synes du er det viktigste du har lært under studiene?
- kan du reflektere litt rundt en bestemt situasjon (gjerne et eksempel fra arbeidsplassen du søker jobb på)
- hva tenker du om at du som 3-årig vil kunne få veiledningsanvar ovenfor kollegaer
Andre spørsmål du kan få er:
-hvordan vil venner/kolleger/kjæreste beskrive deg
-hva gjorde at du søkte akkurat denne jobben
-hvilke egenskaper har du som gjør at du tror du ville passe inn her
Generelt er man ute etter å finne ut hvem du er som person. Hvordan du tenker og reflekter. Hva slags holdninger du uttrykker, og det at du klarer å være faglig i hvordan du tenker rundt aktuelle problemstillinger, er viktigere enn at du viser at du kan teori.
Pass på å være lyttende i begynnelsen av intervjuet, prøv å få et inntrykk av hva de er ute etter og selg deg selv i forhold til det.
Lykke til! [:)]
ORIGINAL: *Høna*
Man pleier ikke å spørre så mye om fagstoff på intervju.
Som nyutdannet kan du få spørsmål som:
- hva synes du er det viktigste du har lært under studiene?
- kan du reflektere litt rundt en bestemt situasjon (gjerne et eksempel fra arbeidsplassen du søker jobb på)
- hva tenker du om at du som 3-årig vil kunne få veiledningsanvar ovenfor kollegaer
Andre spørsmål du kan få er:
-hvordan vil venner/kolleger/kjæreste beskrive deg
-hva gjorde at du søkte akkurat denne jobben
-hvilke egenskaper har du som gjør at du tror du ville passe inn her
Generelt er man ute etter å finne ut hvem du er som person. Hvordan du tenker og reflekter. Hva slags holdninger du uttrykker, og det at du klarer å være faglig i hvordan du tenker rundt aktuelle problemstillinger, er viktigere enn at du viser at du kan teori.
Pass på å være lyttende i begynnelsen av intervjuet, prøv å få et inntrykk av hva de er ute etter og selg deg selv i forhold til det.
Lykke til! [:)]
Tusen takk Ivara, nå fikk jeg litt å tenke på! Har alltid så fine svar du, tror du er en god vernepleier [:)]
Takk for det. Jeg gjør mitt beste [:)]
Når er intervjuet?