vernepleiere ?

LilleeMille

Gift med forumet
Noen er med vernepleie utdanning ? eller andre utdanninger innen helsevesenet som kunne fortelt litt om utdanningen og hvilke jobb dere har ? Hva er grunnlønnen for nyutdannette ? Jeg vurdere å søke høyskole, men er ikke helt sikker på hva jeg skal søke, heller mot vernepleier nå.

Er utdannet vernepleier, og elsker jobben min.
Begynte å jobbe i avlastningsbolig, så barnebolig og de siste 5åra har jeg jobbet i barnehage med barn som trenger spesiell oppfølging.
Det flotte med vernepleierutdanningem er at du hsr så utrolig mange ulike arbeidsplasser du ksn jobbe, alt fra rehabilitering/habilitering til rusomsorg, psykiatri, psykisk utviklingshemmede osv.
Det er ikke verdens best betalte jobb (jeg har 6års annsininitet og har ca 375.000 i året), men det er utrolig givende og flott. Jeg har aldri angret på at jeg valgte denne utdanningen!

Holder på med utdanningen, og kan anbefale den :) veldig varierte arbeidsmuligheter, så man er ikke låst til en ting :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg var ferdig utdannet vernepleier i vår. Jeg har en grunnlønn på 369 000 i året, uten ansiennitet, og så kommer alle tilleggene utenom. Jeg jobber i bofellesskap, og syns det er knall. Utdannelsen er allsidig, og veldig lærerik. Anbefaler den virkelig :) Lykke til!!

Back
Topp