Vernepleiere, sosionomer eller barnevernspedagoger her?

MammanTeOlai

Forumet er livet
Prøver å komme på tema og problemstilling til bacheloroppgaven min. Hva har dere skrevet om og hvilken problemstilling hadde dere?

Fiks på overskriften du... er mange sosionomer og barnevernpedagoger her... skriver mye likt [:)]

miren85 er vernepleier...

Vernepleier her, men hovedoppgaven........øøøøøh, er så lenge siden at jeg har fortrengt den[&:]

jeg holder på med min bachelor nå (barnevern) og skal skrive om barnehager og meldinger til barnevernet

Jeg skrev om hvilke utfordringer eldreomsorgen står ovenfor, og hvordan sosionomer kan bidra i eldreomsorgen.[:)]

jeg er ergoterapeut, og skreiv om musikk som smertelindring hos kroniske smerte-pasienter. Vet ikke om det kan være et aktuelt tema?[;)]

flott da har jeg fått noen ideer til min bachelor og... selv om jeg må vente et år med å levere den...[:D]

er sosionom...skreiv oppgave om barn av psykisk sjuke, ka som gjer at noen av barna klarer seg, og at noen ikkje klarer seg like godt.....

Vernepleier..Skrev om "privat avlastning(avlastning i private hjem) er ett bedre tilbud enn institusjonsavlastning"

og må si jeg fikk meg en overraskelse da vi var ferdig med oppgaven[:)]

ORIGINAL: lisemor81

jeg er ergoterapeut, og skreiv om musikk som smertelindring hos kroniske smerte-pasienter. Vet ikke om det kan være et aktuelt tema?[;)]

hehe, samme her!!

ORIGINAL: tutta80

hehe, samme her!!

Næi er det saaant!![8D] Snakk om sammentreff... høhøhøhø[:D]

barnevernspedagagog her, Jeg skrev om jenter med AD/HD. Husker ikke hele ordlyden i problemstillingen min, men ihvertfall om det var forskjell mellom jenter og gutter med AD/HD... og i tilfellle hvordan utarter AD/HD seg hos jenter.  Spennende tema... Jeg hadde egentlig lyst å srive om de psykososiale aspektene rundt medisinering vs ikke medisinering his barn med AD/HD, men det fikk jeg ikke lov til siden medisin ikke er vårt "felt".. skjønner du er vernepleier, og da har jo du medisin også...
Uansett... masse lykke til med bacheloroppgaven..
Tips; begynn tidlig å innhente masse informasjon, og begynn tidlig med disposisjonen og selve oppgaven... Jeg utsatte og utsatte og utsatte... brukte 3 uker på oppgava... puh.. Hadde heldigvis innhentet mye litteratur da.
(jada jeg sto... hehe.. ) 

ORIGINAL: tutta80

hehe, samme her!!

Næi er det saaant!![8D] Snakk om sammentreff... høhøhøhø[:D]

hahahaha[:D][:D][:D][:D]

Jeg også skal skrive bachloroppgave nå. Skal skrive om funksjonshemmede og seksualitet. Problemstilling vet jeg ikke enda!

Er barnevernpedagog... Vi skrev om fosterhjemsplasseringer, hva som ligger til grunn for at det er vanskeligere å plasser ungdom enn små barn i fosterhjem... Måtte gjøre undersøkelser og sånn,deltok på et pride kurs...

Tips: Kan en ikke titte på de ulike høgskolene sine sider?? Pleier vel å ligge noen på biblioteket også som er skrevet tidligere?? LYKKE TIL!!!

Back
Topp