Vernepleier-sykepleier

Mammahjertet

Elsker forumet
Noen som vet om man kan få jobb i en stilling hvor de søker sykepleier når man er utdannet vernepleier? f.eks innen psykisk helsearbeid, sykehjem osv..

Eg vil absolutt tru at du kan få jobb i psykiatrien som vernepleiar. På sjukeheim blir det nok verre i og med at du ikkje har samme sjukdomslæra og medisinkompetansen som spl har. Eg jobbar sjølv i psykiatrien, og har jobba med mange vernepleiarar både i akutt psykiatrien og på rehabiliteringsavdeling. 

Tror også jeg kan få stilling i psykiatrien, men er litt usikker når stillinga er utlyst som sykepleierstilling. Vil også tro at det kanskje er en mulighet for å få på sykehjem, vi kan jo både gi og dosere medisin og sette sprøyter, og har jo litt sykdomslære også. Er ikke ferdigutdannet enda, og er nå i praksis på et sykehjem. 

Lurer fordi det er utlyst mange stillinger her nå, spesielt innen psykiatri og jeg synes det er litt rart at de bare søker sykepleiere og ikke vernepleiere, vernepleiere har jo absolutt mye de kan bidra med innen psykiatri.

Jeg fikk jobb som vernepleier i en sykepleierstilling på sykehjem :)

Det jobber vernepleiere hos oss på vårt sykehjem, så det er nå iallefall verdt å sende inn en søknad.. :-)

Back
Topp