Verking i lysken...

Rosa engel

Blir kjent med forumet
Hei jenter!!
Har pluttselig begynt å verke/sprenge i lysken og vondt på skambenet eller hva det heter det som er helt der nede forran...
Er det bekkenløsning som setter igang for fullt??Noen som vet??

Høres virkelig ut som bekkenløsning ja. Ta det med ro, ikke press deg selv og hvil når du får behov for det. Hvis du er plaget anbefaler jeg å ta i bruk krykker for å avlaste. Jeg bruker det og det hjelper meg veldig når jeg har vondt. Ofte går det over igjen og jeg kan sette krykkene fra meg. Håper alt går bra.:-)

Tusen takk for fint svar!!!
Håper ikke det blir så ille at jeg må begynne med krykker men kjenner det sinnsykt når jeg går nå,spes på venstre lyske...er det sånn at den ene siden kan være mer vond enn den andre?
Bare så rart at det kom så pluttselig... Har riktignok kjent det litt i korsrygg og sånn tidligere og men dette kom liksom så pluttselig...
Får kanskje ta kontakt med fysio tiluka,er vel greit å starte beh. så fort som mulig...
Klem

Hadde bekkenløsning sist og,og da begynte det mye tidligere så kan vel ikke klage akkurat...
Men det kan vel sikkert også kjennes litt forskjellig ut fra gang til gang...

Jeg hardet også veldig forskjellig fra forrige gang. Denne gangen stråler det litt nedover beina også. :-s Det er sikkert lurt å gå til legen først for å få henvisning til fysio. Hvis legen skriver "bekkenløsning med gangvansker" på henvisninga får du nemlig alt dekt.

PS: Angående krykker så er jeg ikke så dårlig at jeg ikke klarer å gå eller noe. Jeg bruker det faktisk når jeg kjenner det er vondt. Når jeg løfter kroppen med krykkene mens jeg går vanlig minsker presset på skambeinet. Da avlaster jeg og det blir bedre.Kanskje kan jeg sette krykkene fra meg etter en liten stund også når smertene blir borte. Bruker ikke krykkene hjemme da. Bare når jeg skal gå langt og på jobb. Funker iallfall for meg da. Det ser riktignok verre ut enn det er, men det får bare være siden det hjelper. :-)

Back
Topp