Verking i korsrygg og "mensmurringer"?

Sissa-mor

Andre møte med forumet
Jeg er rundt 6 uker gravid og kjenner på mensverking både i korsryggen og livmorområdet. Kjennes ut som om jeg skal få mensen, men så går det over igjen. Flere som har det sånn?

Hadde en SA før jul, og da hadde jeg veldig verking i korsryggen i 10-12 dager før jeg mistet, så jeg har et litt anstrengt forhold til akkurat disse "symptomene".

I mitt første svangerskap hadde jeg knapt et eneste symptom de første ukene, men nå er det mye verking. Har lest at en del opplever menslignende smerter, men at det går bra likevel.

Leter egentlig ikke etter trøstende ord, bare lurer på om det er flere som har det som meg?
 
Jeg er rundt 6 uker gravid og kjenner på mensverking både i korsryggen og livmorområdet. Kjennes ut som om jeg skal få mensen, men så går det over igjen. Flere som har det sånn?

Hadde en SA før jul, og da hadde jeg veldig verking i korsryggen i 10-12 dager før jeg mistet, så jeg har et litt anstrengt forhold til akkurat disse "symptomene".

I mitt første svangerskap hadde jeg knapt et eneste symptom de første ukene, men nå er det mye verking. Har lest at en del opplever menslignende smerter, men at det går bra likevel.

Leter egentlig ikke etter trøstende ord, bare lurer på om det er flere som har det som meg?

Jeg har det som deg. Verking i korsryggen og plutselig stikking i magen. Satser på at dette er normale symptomer:Heartred
 
Jeg kjenner ikke så mye i korsryggen enda (heldigvis), bare litt stråling innimellom som varer noen sekunder. Men disse mensmurringene/stikkingene og strekkene i livmoren er der daglig, og har vært der siden 11/12 dpo. Er i dag 4+2 :)
 
:angel4Jeg også kjenner det strammer en del i korsryggen og over lysken. Mulig det er tidlig ligamentsmerter (?), er i utgangspunktet veldig stram i hofteområdet fra før kombinert med at det er mye som skal strekke seg ute der nede. :rolleyes:
 
4+4 og har også menslignende smerter som kommer og går ila dagen! Men er også blitt litt forstoppet så noen ganger er jeg usikker på om det er livmor eller tarm :shifty: I korsryggen har jeg ikke merket noe foreløpig. Litt stikking i lysken en sjelden gang, Prøver bare tenke at det betyr at det skjer endringer i kroppen. :happy7 og bare satser på at det er positive endringer!
 
*augustsniker*

Menssmerter og murring i korsryggen var mitt første graviditetstegn. Jeg var overbevist om at jeg fikk mensen så tok ikke graviditetstest før jeg sto der en dag senere, lettere forvirret og fortsatt hadde det jeg opplevde som kraftig pms og ingen mens var kommet.

Følelsen av pms og at mensen var rett rundt hjørnet varte lenge, ca en mnd, og kombinert med økt utflod løp jeg på do støtt og stadig bare for å sjekke :rolleyes: Jeg er førstegangsgravid og fikk beskjed fra legen om at det er ligamentsmerter som oppleves som menssmerter og kombinert med vondt i korsryggen og ømme pupper som gir den pms-følelsen.
 
*augustsniker*

Menssmerter og murring i korsryggen var mitt første graviditetstegn. Jeg var overbevist om at jeg fikk mensen så tok ikke graviditetstest før jeg sto der en dag senere, lettere forvirret og fortsatt hadde det jeg opplevde som kraftig pms og ingen mens var kommet.

Følelsen av pms og at mensen var rett rundt hjørnet varte lenge, ca en mnd, og kombinert med økt utflod løp jeg på do støtt og stadig bare for å sjekke :rolleyes: Jeg er førstegangsgravid og fikk beskjed fra legen om at det er ligamentsmerter som oppleves som menssmerter og kombinert med vondt i korsryggen og ømme pupper som gir den pms-følelsen.

Takk, dette var deilig å høre. Da er vel alt som det skal :love7
 
*augustsniker*

Menssmerter og murring i korsryggen var mitt første graviditetstegn. Jeg var overbevist om at jeg fikk mensen så tok ikke graviditetstest før jeg sto der en dag senere, lettere forvirret og fortsatt hadde det jeg opplevde som kraftig pms og ingen mens var kommet.

Følelsen av pms og at mensen var rett rundt hjørnet varte lenge, ca en mnd, og kombinert med økt utflod løp jeg på do støtt og stadig bare for å sjekke :rolleyes: Jeg er førstegangsgravid og fikk beskjed fra legen om at det er ligamentsmerter som oppleves som menssmerter og kombinert med vondt i korsryggen og ømme pupper som gir den pms-følelsen.

Så godt å høre at det er flere. Hvor langt på vei er du, og har det gått over nå?
 
Så godt å høre at det er flere. Hvor langt på vei er du, og har det gått over nå?

Er 14+4 og det er gått over nå (bortsett fra korsryggen, den verker fortsatt). Gav seg etter ca en mnd hos meg, nå kommer ligamentsmertene litt mer hips om happ og kjennes ikke like sterke ut lenger.
 
Back
Topp