Verketå igjen....

MonicaM

Elsker forumet
Mailykke <3
Ehm... Hvor lenge kan man ha en slik verketå da? Synes aldri det går over jeg.

Nå verker det en del, og det blør også.
Skal jeg plukke bort skorpene?
Skal jeg fortsette med grønnsåpevann?
Hvor lenge kan jeg bruke Betnovat med chinoform krem?

Har hatt verketå siden midten av desember. Det er VONDT og jeg er LEI!

Auda...[&:] Er det pga neglen? Vet mamma opererte den bort, fordi det stadig ble verk... Kom deg til legen, det kan da ikke være bra å ha betennelse så lenge[:(]

EDIT: hun opererte ikke bort tåa altså!!!!!! Bare ltt av neglen!!!!! Sorry, den kunne missforståes!

ORIGINAL: Niniel

Auda...[&:] Er det pga neglen? Vet mamma opererte den bort, fordi det stadig ble verk... Kom deg til legen, det kan da ikke være bra å ha betennelse så lenge[:(]

Ja, jeg klippet neglen feil da Thea Marlene lå på sykehuset, for jeg måtte bruke hennes lille neglklipper. Så da ble det bue, og dermed grodde den feil. Men neglen har grodd ut igjen, men den hel&/¤& verken får jo pokker ikke vekk.

Må bruke altfor store sko, for de vanlige skoene mine bare klemmer.
var jo hudlegen en uke etter verken kom og fikk salve. Bruker den enda, men det skjer jo ikke en dritt.
Argh....

Oida... kan høres ut som du kunne trenge å få skåret bort litt av neglen da... de gjør det under bedøvelse, men du blir jo litt funksjonsredusert etterpå da...[&:]

Siden jeg er alenemamma nå som Øyvind er på sykehuset, så passer jo det ganske dårlig [&o]

Veit mamma bruker alltid litt bomull i kanten på stortå neglen pga at ho har vært plaga med inngrodd negl, men blir jo litt vanskelig kanskje så lenge de væsker... [&:] Håper du finner en løsning..! For det hørtes drit vondt ut... [&:]

Det ER dritvondt [&o]
Neglen er jo grodd ut nå, kanten er oppe ved starten av totten liksom. Så jeg skjønner ikke hvorfor den fortsetter å blø og væske [:'(]

Du er sikker på at det ikke sitter igjen en pigg eller noe på sida av neglen som kan irritere?
Ville droppa betnovaten nå,  når den ikke funker.. Ikke bra å bruke slike ting over lang tid.
Ville enten dratt til lege for å få antibiotika-kur, eller til en fotterapeut som kan rense opp skikkelig for deg (fjerne evt pigg eller rusk som gjør at betennelsen ikke gir seg).

Ellers så er basimycin ei god salve på betente tær (må da bruke plaster i tillegg og bytte ca 2 gang for dagen). Grønnsåpebad er også bare bra så lenge du bruker rensa grønnsåpe. Bomull under neglen for å løfte den litt opp kan også hjelpe, men er kanskje litt for vondt å få til selv nå.. Pass på sømmen på sokker sånn at den ikke irriterer i tillegg..

Håper du får bukt med den neglen snart, for det der er ikke godt i det hele tatt...!

ORIGINAL: Laila1981

Du er sikker på at det ikke sitter igjen en pigg eller noe på sida av neglen som kan irritere?
Ville droppa betnovaten nå,  når den ikke funker.. Ikke bra å bruke slike ting over lang tid.
Ville enten dratt til lege for å få antibiotika-kur, eller til en fotterapeut som kan rense opp skikkelig for deg (fjerne evt pigg eller rusk som gjør at betennelsen ikke gir seg).

Ellers så er basimycin ei god salve på betente tær (må da bruke plaster i tillegg og bytte ca 2 gang for dagen). Grønnsåpebad er også bare bra så lenge du bruker rensa grønnsåpe. Bomull under neglen for å løfte den litt opp kan også hjelpe, men er kanskje litt for vondt å få til selv nå.. Pass på sømmen på sokker sånn at den ikke irriterer i tillegg..

Håper du får bukt med den neglen snart, for det der er ikke godt i det hele tatt...!

Nei, det er ikke noe godt.
Kanskje jeg får komme meg til legen etterhvert. Men er så kjipt det også liksom, har omtrent bodd på det legekontoret i det siste føler meg, men sjuk unge og syk mann og sliten mamma. Herregud...

Ta fotterapaut i stedet..! Så får du litt forandring... [&:] Huffamejen... [&:] *Stryke på kinnet*

gammelt husmor tips som har faktisk hjulpet mange selv om det høres rart ut er å ta honning på,(på kvelden) og plaster rundt å så skifte på mårran..... kan jo ikke skade å prøve..

Hei!
Har akkurat hatt det samme som deg, å hellt sykt hvor vondt det egentlig er.
Har gått på to pencillinkurer, grønnsåpebad daglig, reseptbelagt fucidin, men ingenting har funket.
Så det endte med at de fjernet en del av negelen i forrige uke, så nå håper jeg virkelig det blir bra(skal ta stingene i mårra)

Men fordi om neggelen har vokst seg opp igjen hos deg, kan det være en "pigg" igjen, eller at neggelen vokser ned i siden?

Men ett tips jeg fikk av han legen som fjernet neggelen nå, var å tryppe en dråpe jod-tenktin på det ømme stedet, helt i startfasen da. Slik sa han man fikk bukt med den før det ble skikkelig betent og vondt! Ett tips for ettertiden :)

Back
Topp