Verker i brystet

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Jeg hadde brystspreng i sta, det gikk noen timer mellom ammingen og vi sovnet på sofaen begge to. Hun har spist av brystet som verker, trodde det bare var brystspreng, men det gjør veldig vondt! Er på et punkt på undersiden, skjønner ikke hvordan jeg skal legge henne for å tømme der? Jeg prøvde å klemme der mens jeg amma ista, da forstyrra jeg frøkna veldig i spisingen :p Men kan dette være en gryende brystbetennelse? Jeg får amme mye fra dette brystet nå da, for det skal vel hjelpe? Å amme ofte?
 
Jeg hadde brystspreng i sta, det gikk noen timer mellom ammingen og vi sovnet på sofaen begge to. Hun har spist av brystet som verker, trodde det bare var brystspreng, men det gjør veldig vondt! Er på et punkt på undersiden, skjønner ikke hvordan jeg skal legge henne for å tømme der? Jeg prøvde å klemme der mens jeg amma ista, da forstyrra jeg frøkna veldig i spisingen :p Men kan dette være en gryende brystbetennelse? Jeg får amme mye fra dette brystet nå da, for det skal vel hjelpe? Å amme ofte?

Det hjelper å amme ofte ja. Jeg har en sånn kul på den ene puppen. Blir ikke helt kvitt den, men holder den i sjakk ved å amme litt oftere fra det brystet og så pumper jeg litt fra det andre så ikke det skal stoppe opp helt der.

Har fått råd om varme omslag og å massere mens du ammer/pumper/håndmelker. Synes det er vanskelig. Noen foreslår å håndmelke i dusjen mens varmt vann renner over der det er ømt, men jeg får ikke det til.
 
Viktig å ikkje massere for hardt, kan bli verre :/ eg sliter med såre brystvorter :( mest lyst å slutte med amminga!
 
Må ikke masere uten at melka renner, ( utdrivningsrefleksen er i gang), for da blir det vondt verrre.. Og legg varme på 15 min før amming.. Og tøm det helt hver andre time, så pumper du litt på andre for å holde produksjonen der :)
 
Okei. Jeg måtte pumpe det litt nå, for frøkna var ikke interessert og ville bare sove :) Jeg masserte mens melka rant når jeg pumpa, også har jeg tatt to paracet.. Håper det hjelper. Er fortsatt veldig vondt.
 
Har hatt det jeg og! Ikke noe godt nei!! :-/ har kommet noen tårer under ammingen da jeg har hatt det sånn! Helsesøster nevnte at det kanskje kunne være påbegynnende brystbetennelse eller en tett melkekjertel.. Amming, pumping og håndmelking som hjelper! Få det ut :p
 
Back
Topp