Verkende prikker på tunga

Guttemamma10og13

Gift med forumet
Eg spør dere smarte damer mens eg googler som eg gal :P
Eg blei plutselig plaget med blemmer under tunga når eg ble gravid. Så håpte det skulle forsvinne når Sander kom. Men det kom tilbake når han var ca 2-3 mnd. Siden har eg vært plaget med de, spesielt om eg spiser mye søtt (noe eg ofte gjør) [:-]
I dag merket eg at eg var sår på tungen, som om du har brent deg på varm drikke. Synes det var rart siden eg ikke har drukket noe varmt. Så blei det små blemmer av det, hver av sidene på tungen (i bredden :P). Og det verker litt.
No ser eg at tungen min er full i små små prikker og den verker enno. Pluss eg har den ene blemmen under som eg pleier. Tungen er litt hoven, men ikke noe mye.
Noen ideer til hva dette kan være? [&:] Kan legge til at eg springer på do hele tiden (tisser :P)  Nettopp vært hos legen og alle blodprøver var fine der.

ORIGINAL: Rock Mommy

Preggers? [8|][;)][:D]

Tok test for to uker siden og den var negativ. Men tror ikke legen sjekka det[8D] Men tror ikke eg er det, er ikke så mye aktivitet i den gården for tiden :P Og bruker mini-piller så.. [:)]

Karmøy: takk for dytt og bedringen [:)]

Høres ut somnoe som kalles after (googlet litt, har hatt det samme flere ganger, men veldig sjelden) Kan visstnok komme av stress [:)]

Her er link til beskrivelse + tips og råd:

http://www.lommelegen.no/320984/after

Hvis det er after slik som nevnt oppe her, kan det hjelpe å bytte til en annen tannkrem, Zendium, hvis du ikke bruker den allerede. Den er uten såpe. Jeg har det problemet selv til tider, men ikke under tungen, heller på innsiden av munnen og kinnet. [:)]

ORIGINAL: Escuro

Høres ut somnoe som kalles after (googlet litt, har hatt det samme flere ganger, men veldig sjelden) Kan visstnok komme av stress [:)]

Her er link til beskrivelse + tips og råd:

http://www.lommelegen.no/320984/after

Aha, sikkert derfor, siden eg akkurat har begynt å jobbe og ting er ikke helt i rutine enno. Stresser ned og kjøpe ny tannkrem :) Takk for tips [:)]

ORIGINAL: CrazyBeautiful

Hvis det er after slik som nevnt oppe her, kan det hjelpe å bytte til en annen tannkrem, Zendium, hvis du ikke bruker den allerede. Den er uten såpe. Jeg har det problemet selv til tider, men ikke under tungen, heller på innsiden av munnen og kinnet. [:)]

Takk! Skal kjøpe den i morgen [:)][:)]

Det kan også være en allergisk reaksjon på mat.
Husker ei slektning fikk blemmer på tunga hvis ho spiste kiwi.

ORIGINAL: Sofie.

Det kan også være en allergisk reaksjon på mat.
Husker ei slektning fikk blemmer på tunga hvis ho spiste kiwi.

Det vet eg, reagerer noen ganger på ananas eller kiwi, men ALDRI sånn som eg har reagert no og så lenge. Kanskje kan det være smoothien eg har drukket med litt ananas i, men det er to dager siden no og det har enno ikke gitt seg. Er bedre hver morgen og blir verre når eg har spist og verre utover ettermiddagen og roer seg kanskje igjen helt på slutten av kvelden.

Hmm. Kanskje du sku fått deg testa om det plutselig er noe annet i mat du har begynt å reager på..
Da vil du nu iallefall få bekrefta ka du kan spis[:)]

Men kan være lurt å ikke bruke tannkrem (colgate osv) som har et stoff som er irriterende.
Prøv zendonym(eller ka den heita) tannkrem. Den anbefaler tannlegen min når e e plaga a kvitblæmma på innsiden av kinnet.

Back
Topp