Verdier på allergiprøver.

cherine

Blir kjent med forumet
Flere som har tatt blodprøver å fått svar? Hvor høye var verdiene? Vi har tatt allergiprøver av gutten vår, og han har flere kraftige allergier. Men jeg har aldri tatt slike prøver før, så dette er helt nytt for meg. Men jeg har forstått såpass at man ikke kan se utifra verdiene om hvordan man reagerer. Men lurer litt fordi, hva andre har fått til svar.

Hei,

på mine fikk jeg blant annet 6 på bjørk og 1 på burot. Slik jeg forstår det er jeg veldig allergisk mot bjørk og de skal veldig lite til for at jeg blir dårlig. Mens derimot burot trenger jeg ikke merke særlig mye til, lite allergisk mot det.

Håper dette var til hjelp.

Dette er hva jeg vet :)

Både av blodprøver på meg og bikkja hehe.
Tallene alene sier lite.. man kan slå ut på en allergiprøve uten å være plaget. Men om man har symptomer som passer og slår ut på prøven f.eks .. da er det nok allergi. Om tallet er 30 eller 40 sier nok heller ikke hvilken av tinga som reageres på. Tallet sier noe om antistoffene i blodet...... man kan være veldig allergisk mot en ting og ikke slå ut så mye på det og omvendt... fordi det går litt på hva man har blitt utsatt for. Jeg tror det er slik at det ikke er særlig vits å ta en blodprøve ang gresspollen i slutten av desember. Men en sånn prikk/dråpe test på armen mot gress kan man da ta når som helst... fordi da utsetter man jo kroppen for det og ser en reaksjon... mens med blodprøve sjekker man hva man pr nå reagerer på. Er sånn jeg har oppfattet det iallefall :)

Ja legen sa at man ikke kunne se på tallene alene. Men er nyskjærrig fordi. Jeg vet jo at han er kjempe allergisk mot flere ting. Da han har hadd flere allergiske sjokk, så vi har alltid epi pen med over alt.

Snusfornuftig skrev:
Hei,

på mine fikk jeg blant annet 6 på bjørk og 1 på burot. Slik jeg forstår det er jeg veldig allergisk mot bjørk og de skal veldig lite til for at jeg blir dårlig. Mens derimot burot trenger jeg ikke merke særlig mye til, lite allergisk mot det.

Håper dette var til hjelp.

Som det blir skrevet over her, så tror jeg ikke de tallene har så mye å si.
Gutten min har over 100 på bjørk.
Han har også timotei og burot.

På en pirké prøve har han størt utslag på timotei.

Min er såpass plaget at vi har fått utvidet sykt-barn dager :D
Har fått 10 ekstra dager pga allergi.

Cherine: hvor gammel er gutten din?
For på gutten min utviklet det seg, verre, fra ifjor til i år :(
Ikke på bjørka, men på timotei :(

Det er grusomt at de små må plages med sånne ting :(

Jeg er medlem av Norges Astma og allergiforbund :D Får medlemsblad 4 ganger i året, står ofte en del tips og råd der :D

Han blir 3 år. Han blir også mer å mer allergisk. Jeg håper jo at det snur og han vokser de av seg. Han reagerer kraftig på nøtter og ibux. Disse allergiene er så kraftig at han kan dø av de. Tåler heller ikke spor av nøtter. Så synes det er vanskelig at jeg ikke kan være med han hele tiden. Det er ikke alle som skjønner greia med at han ikke kan ha spor av... Det er jo flere ting han reagerer på men de reaksjonene er ikke i nærheten som de over, så ser på de som bagateller. Ja det er grusomt når de plages sånn. Håper ikke din blir enda værre. Fikk nettopp mitt første blad fra astma og allergiforbundet :D

Uff :(
Nøtter er jo grusomt, er jo så mye med spor av nøtter i:(

Jeg fikk vite av allergilegen vår at gutten min ikke kan vokse seg av allergiene, men symptomene kan bli svakere.
Men han har bare pollenallergi da.

Folk som ikke er vant med allergi skjønner bare ikke hvor viktig det er å ta hensyn :( desverre.

Ja er ganske mye med spor av nøtter, vi kan heller ikke ha noe med melk i så det er ganske mye mat vi ikke kan ha. Så jeg må ufrivillig lage hjemmelaget mat :D men jeg kan iallefall passe på at han ikke får i seg det han ikke tåler, vi har jo også epi pen om det likevel skulle skje. Det er verre med pollenallergi, det ligger jo i luften, så er lite å gjøre med.

Jeg har tatt på hund nå for noen uker siden og fikk 4. Jeg reagerer ikke kraftig på hund, men blir etter en tid tett / bihule-tett, klør i nesa. 

Back
Topp