Verdens prematurdag 17 november

NinjaInPyjamas (bygdejente)

Gift med forumet
Himmelbarn
Marsboerne2017
I dag er verdens prematurdag.
Selv har jeg to som kom i uke 27 og uke 32 :)
De er i dag friske og raske men har begge litt senvirkninger av å ha kommet til verden så altfor tidlig.
Jeg er så glad for at vi bor i Norge og har ett så godt tilbud som vi har her.
Jeg vet at de aller fleste som kommer til verden for tidlig overlever nå, men jeg bruker gjerne denne dagen til å tenke på de som ikke gjorde det og hvor takknemlig jeg er for at mine to fikk så bra behandling som de gjorde <3
 
Tremenningen til mannen er ett prematur barn fra 70 tallet. Da var de heldige om han ble noen dager gammel. Nå er han 41 år. De har hele veien fått beskjed om at han kan dø når som helst. Han har en del skader da men de er medfødt. Mener han ble født i uke 26. Men er han som har sagt det og er ikke altid han husker ting riktig. Han er født med vannhode, maglende muskler/ bevegelighet i den ene siden av kroppen, og noe vi ikke skjønner. Han har autistiske tendenser uten å være autist. Men desverre så fikk han ikke ordentlig oppvekst i forhold til sine problemer og det synes. Slutta på skolen og ikke lært alt som alle andre lærer som feks høflighet( raping, plutselig skriking, at folk ikke er hjemme, at andre har ting de nå gjøre også osv), han kan klokka men ikke lese eller tall. Dette kunne han nok gjort. + mye mer. Så glad det er bedre oppfølging og at ting blir gjort annerledes i dag.
 
En spesiell dag. Fødte selv prematurt i uke 33+1 i år. Alt det koster av baby og foreldrene er ikke lite. Noen var heldige og fikk livet i gave, andre sitter igjen med en dyp sorg.
Skulle ønske premature var mer i fokus. Disse krigerne fortjener det.

Gratulerer med dagen
 
En spesiell dag. Fødte selv prematurt i uke 33+1 i år. Alt det koster av baby og foreldrene er ikke lite. Noen var heldige og fikk livet i gave, andre sitter igjen med en dyp sorg.
Skulle ønske premature var mer i fokus. Disse krigerne fortjener det.

Gratulerer med dagen
[emoji173]
 
Back
Topp