Verdens nydeligste lille jente har kommet til verden - 32+6 (langt) - REDIGERT MED BILDE

medønskeomentil2015

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Det hele begynte med lite fostervann som ble oppdaget på 3D UL i uke 26+5. Har blitt nøye fulgt opp pga. dette, og etter hvert ble det også oppdaget at jeg hadde høyt blodtrykk. (Dette begynte på 140/100). Ble da lagt inn på sykehuset første gangen, og lå der i to netter. Fikk målt blodtrykket mitt over 24 timer, og det var generelt høyt på dagtid, men normalt på natta. Ble sendt hjem etter myyye mas fra meg, med kontroller to ganger i uka. På disse fikk jeg to lungemodningssprøyter med fire dager i mellom hver. På fredag 30. mars var på kontroll igjen, og her fikk jeg høre at fostervannet endelig hadde steget litt. Juhu!! Noen minutter etterpå fikk jeg svar på urin og blodtrykk, og jeg hadde +2 på protein i urin, og 140/100 i blodtrykk igjen. De begynte å frykte svangerskapsforgiftning, og la meg inn igjen. På lørdagskvelden hadde blodtrykket steget til 160/110, og på søndagskvelden var det oppe i 180/120. Hadde også vondt oppunder høyre ribbein, men følte meg ellers ganske ok. Jeg fikk beskjed av legen om å faste fra klokka 3 på natta, i tilfelle de måtte forløse meg dagen etterpå. (Jeg var hellig overbevist over at dette bare var rumpa til ungen, da jeg visste at hun lå med rumpa oppi der ;)) De kjørte meg ned på overvåkninga, hvor jeg fikk målt blodtrykket mitt automatisk hvert 10 minutt den natta, samt at de tok nye blodprøver og koblet på meg masse slanger og styr. Fikk blodtrykksenkende intravenøst, og dagen etter viste resultatene at blodtrykket hadde gått ned litt. Jeg ante derfor fred og ingen fare da en lege kom inn og satte seg ned. Han fortalte at de hadde konstatert svangerskapsforgiftning, og at de derfor skulle foreta keisersnitt på formiddagen. De turte rett og slett ikke vente mer. Så da var det bare å ringe samboer'n (som fikk et aldri så lite sjokk - og svarte med å si: "Jammen, jeg har jo ikke fått kjøpt gave til deg engang!" :)) stålsette seg mentalt og vente. Plutselig ble det ledig på operasjonsstua, så de kom for å hente meg. Samboer'n var ikke på plass enda, men de gjorde meg klar og ventet på at han skulle komme. Fikk satt spinalbedøvelse, og verdens merkeligste følelse satte inn i kroppen. Samboer'n kom seg på plass, og operasjonen startet. Jeg var merkverdig nok veldig rolig under hele inngrepet, det var akkurat som kroppen og hodet hadde akseptert at sånn måtte det være. Etter ti - femten minutter ca, så var jenta ute, og hun skrek som en illsint okse! Det var så klart verdens NYDELIGSTE lyd, og jeg gråt og gråt. De bar henne bort til meg en kjapp tur så jeg fikk se henne, før de tok henne med seg videre. Jeg hørte at hun skrek langt ut i gangen, og var så glad, så glad. Pappa'n lurte på om han skulle bli hos meg eller bli med jenta, jeg sendte han så klart avgårde ;) Ble sydd sammen (dette tok vel 50 min ca), og kjørt bort på intensiven. Lå der og venta til pappa'n kom ned og fortalte at alt stod bra til med jenta! Hun hadde imponert legene med hvor sterk hun var, og hun hadde lunger som fungerte godt! Fikk senere høre at hun hadde fått 9,9 på apgar score, kun litt trekk for farge. Vi var så stolte, så stolte ;)

Nå skjedde dette i går klokken 10:26, og hun ble lagt på litt c-pap og under en varmelampe med varmemadrass. I natt klokken 04:00, så hadde de fjernet c-pap'en, for hun pustet så fint selv. I dag ble hun også flyttet til en vanlig seng med en varmemadrass. De snakker om henne som "helt perfekt" og at hun er utrolig sterk for alderen. Vi har allerede hatt henne på brystkassa, og kost masse med henne. Utrolig stolte av og ekstremt forelska i jenta vår, som veide 1818 gram når hun ble født. Hun var 30,7 cm rundt hodet og var ca. 42 cm lang. Helt utrolig vakker! :)

Keisersnittet opplevde jeg som en utrolig positiv opplevelse, selv om jeg nå vagger rundt med deilige etterrier og ei gigantisk bleie. Får smertestillende, og har allerede vært oppe og gått en del. Syns det gikk kjempefint! Det eneste som var veldig synd, var at jeg ikke fikk se snuppa ordentlig før dagen etterpå. (Altså i dag, onsdag.) Grunnen til dette var at de måtte overvåke meg pga. blodtrykket og svangerskapsforgiftninga, og da måtte jeg ligge tilkoblet maskiner. Pappa'n var oppe og satt med henne på brystkassa og fikk tatt masse bilder som jeg fikk se. I dag var det min tur - helt herlig følelse ;) Har i dag også prøvd automatisk brystpumpe, og fikk pumpa ut hele 4 ml med råmelk. (De vil ha aaalt du har å gi, for det er uansett bra for den lille). Vi er bare utrolig lykkelige og vanvittig stolte av den lille jenta vår!! Gled dere jenter :D

Her koser hun seg på brystkassa til pappa'n:

 
Gratulerer så mye!
 

Gratulerer så mye! Til tross for mye dramatikk og prematur fødsel høres det jo ut til å ha gått helt supert, kos dere masse framover. :-)
 
Gratulerer så masse og bra at alt står bra til med alle! kos dere.
 
Gratulere så masse med ei frisk og rask lita snuppe:-) Kos dere masse med den lille....
 
Gratulerer så masse med ei tøff og sterk lita jente!! :) Håper vi får se bilde etterhvert :)
 
Gratulerer så masse med prinsessa di:)Så fint å høre at alt går bra:)
 
Gratulerer så mye med jenta:) Så fint å høre at opplevelsen ble bra selv om ting skjedde litt fort og noe dramatisk. Kos dere masse:)
 

Gratulerer så mye med vesla!

Jeg husker godt at jeg veldig stolt leverte 7 ml råmelk til pleierne som stelte poden. Bare noen dager senere flommet melka.

 
Nydelig historie... satt med litt tårer og leste når snuppa forsvant illsint nedover gangen:) gledes tårer da! så flott start:) hun er sikkert nydelig............ lykke til videre:) 


GRATULERER SÅ MYE!!!


Hang meg også opp i at sambo sa at han hadde ikke fått kjøpt gave til deg en gang:) hihi.. skjønn
 
oi, gratulerer så mye med jenten!! 

håper dere kommer dere raskt hjem og at alt er bra med begge to :) 
 
Fantastisk flott skrevet av deg.....fekk rett og slett lykketårer i øynene på deres vegne :):)
GRATULERER såååå mye med lille snuppa <3<3
 
Gratulerer så masse med prinsessen! Kjempeflott at du deler din fødselshistorie med oss :D Rørende lesning. Høres ut som at alt har gått veldig fint med dere tross en uforventet tidlig start. Masse lykke til fremover og kos dere masse med lille jenten
 
Gratulerer så mye med din lille datter, nå får du bare kose deg masse med henne
 
Gratulerer så mye med den lille skatten, så bra å høre at at har gått så bra til slutt med dere begge :D

Håper dere får en strålende flott tid videre på sykehuset ;)
 
Sitter her med tårer i øynene etter å ha lest din fantastiske historie :) Gratulerer så masse med ei lita prinsesse! Håper du får tatt igjen for manglende kos første dagen nå i dagene som kommer og at dere er friske og sterke begge to :) 

Håper vi får en sniktitt på jenta etterhvert når dere får summet dere litt :) 
 
Gratulerer så utrolig mye :-D

Føler virkelig at jeg kjenner meg igjen i fødselsforløpet ditt , veldig likt sånn som det endte hos oss også :-)
 
Å gratulerer så mye med lille tulla deres, til tross for en litt dramatisk fødsel <3 <3
Håper dere kan kose dere glugg framover :)
 
Tusen takk jenter, hyggelig at dere ville lese! Ja vi koser oss masse her på sykehuset. Hun sover vel sikkert 99% av tida, så da er det godt å kunne sitte med henne på brystkassa. Noen ganger koser hun seg så mye at hun får et oksygenfall, hun "glemmer" å puste. Da går alarmen på boksen hun er koblet til, også må vi dytte litt i henne. Da kommer hun seg igjen med en gang, heldigvis ;) Dette har skjedd to ganger som vi vet om siden tirsdag, så er ikke bekymret over dette. Hun er utrolig nydelig, og pleierne er fortsatt veldig imponert over henne. I morgen skal vi få være med på morgenstellet, samt veiing. Det blir stas! Håper hun ikke går ned så mye i vekt før det begynner å stige igjen. Jeg skal få lagt ut bilde her etter hvert, men dagene glir litt over i hverandre akkurat nå. 

Jeg skal holde dere oppdatert ;)
 
Back
Topp