Verdens fineste hjertelyd!

fr0u

Blir kjent med forumet
I dag fikk jeg en fin pakke i posten, nemlig den beryktede doppleren fra Angel Sounds. Klarte ikke dy meg, selv om jeg bare er 10+2. Men tror dere ikke vi fant en liten hjertelyd? :)

Jeg har vært bortreist hele helga og kom hjem i ettermiddag, samtidig som mannen nå har reist på kurs i forbindelse med jobb. Kunne ikke fått en bedre avskjed :)

Noen flere her som har prøvd seg med doppleren enda?

Så koselig :)) Å høre hjertelyden til babyen er fantastisk:) Gleder meg til å få den første bekreftelsen på at det er noe som vokser inni denne magen:)

Herlig! :)

Kan tro de er heelt fantastisk, gleder meg til jeg også kan det :)

HERLIG! kanskje jeg må teste den ikveld! 10+1 idag

Ja, så lenge man er innstilt på at man tar den tidlig, er det mulig at man ikke finner noe - uten at noe er galt :)

Det som selvfølgelig bekymret meg litt var at jeg synes ikke det var så mange slag per minutt, som det stod på esken.

Noen her som har noe erfaring med hvor mange bpm?

Så lenge det er flere slag enn din egen puls, er det vel ok? med storebror varierte slagene fra 118-166 mellom uke 10+3 og uke 15+0. :) hva fikk du?

Rundt 110 tror jeg. Så det er jo ikke helt galt! Er jo ikke sikkert jeg fikk med meg alle :p

Jeg fant en på 113 nå, men det jeg fant var nok ikke babyen... Den var mye roligere og annerledes enn babyen sin hjertelyd er. Den er jo litt galopperende! :) Lurer på om det kunne vært navlestrengen? Aner ikke! Får sjekke igjen om noen dager! :)

Så herlig å kunne høre lyden da! :-)
Jeg tror ikke jeg tør å bestille sånn jeg, for kommer til å bekymre meg om jeg ikke finner lyden.

Men, sånn jeg tenker da:
Nå så tidlig er det jo ganske vanlig å ikke finne lyden. Står vel at man kan forvente å finne den fra uke 14 mener jeg?
Uke 14 er det jo mange jordmødre og leger som ikke vil sjekke etter hjertelyd, fordi det ikke er lett å finne, mener de! Så jeg bekymrer meg ikke for det! Min jordmor vil ikke lete etter den før uke 18! :)
Når man kommer mellom uke 15-20 (varierer jo veldig) kjenner man bevegelse.
Det viktigste tror jeg er at man lytter til kroppen, oppsøk lege om det er noe som uroer oss etterhvert. Mangel på bevegelse (når den tid kommer), er f. Eks en grunn til å oppsøke lege, selv om man får inn hjertelyden på Doppleren.
Men man kjenner seg selv best, og vet selv hvordan man vil reagere!
For meg, blir jeg ikke redd når jeg ikke finner den, for tenker som så at den nok bare ligger litt annerledes til, og er vanskelig å få inn. Hjertelyden, når jeg hører den, er så vakker at jeg glemmer alt rundt meg, og bare lever i min egen verden! :)

Back
Topp