Verdens dårligste klorbleker *oppdatert*

namba

Forumet er livet
Jeg blir så oppgitt! Jeg må være verdens dårligste klorbleker. Jeg er en skikkelig husmor, men visse ting duger jeg bare ikke til, sånn som å ha planter og klorbleke. I dag skulle jeg klorbleke vaskeklutene til Frida tenkte jeg, sånne hvite med rosa, gule og blå sømmer rundt. For en gangs skyld så gikk det over all forventning. De ble hvite raskt i det sterke klorvannet. Etterpå skulle jeg klorbleke en mammatopp som har gulnet litt i solen, så jeg hadde i mere vann. Til min store forskrekkelse så ser jeg at toppen har blitt skjoldete ROSA, dvs. ca halve toppen er rosa, resten er hvit. Jeg skyntet meg å bytte vann og skylle den før jeg la den i nytt klorvann, men den er fortsatt like hippiemønstret rosa! Jeg fatter ikke hva jeg gjør galt jeg. Jeg antar at vannet var litt rosa etter jeg kloret vaskeklutene, men skulle ikke det forsvinne etter at jeg la den i nytt klorvann? Nå har jeg hatt oppi enda mer klor, men jeg aner ikke om det hjelper eller ikke for det var ganske sterkt det forrige vannet jeg hadde også. Typisk min klor-bleke-flaks så ender jeg vel opp med en hvit og rosa skjoldete topp som for alltid lukter klor.[:(] Jeg er så skuffet også, for dette var en av de toppene jeg har som jeg faktisk liker best.

Hjelp?
*****************************************************************************************************
Jeg fikk vekk det rosa fra toppen igjen, så det var tydeligvis min egen feil, men det gule som jeg oprinnelig skulle prøve å klore vekk er der fortsatt. [&:] Jeg er nok fortsatt verdens dårligste klorbleker, men likevel så er jeg lettet. Nå kan jeg ha på meg toppen når vi skal ta bilder likevel.[:)]

uff [&:] Du får legge det i sola i sommer om ikke noe annet hjelper da... jeg klorbleker sjelden, de gangene jeg ahr gjort det, er det for å lage hippeting[:)]

noen stoffer tåler ikke klorbleking, de blir rett og slett misfarget av det. Erfaringsmessig gjelder dette spesielt klær som har mye stretch i seg. Jeg bruker forresten aldri sterk klorløsning når jeg bleker, jeg lar det heller ligge over tid. Når jeg klorer kluter gjør jeg det over natten, da er det ikke mye klor som skal i vannet

Håper toppen din blir fin igjen, ellers har jeg ingen andre råd enn å prøve å farge den

ORIGINAL: lenemor

noen stoffer tåler ikke klorbleking, de blir rett og slett misfarget av det. Erfaringsmessig gjelder dette spesielt klær som har mye stretch i seg. Jeg bruker forresten aldri sterk klorløsning når jeg bleker, jeg lar det heller ligge over tid. Når jeg klorer kluter gjør jeg det over natten, da er det ikke mye klor som skal i vannet

Håper toppen din blir fin igjen, ellers har jeg ingen andre råd enn å prøve å farge den

da spørs det om det er toppen som ikke tålte det og ikke at var vannet som var rosa, for det er en veldig stretchy topp.

Jeg har også alltid brukt å la ting ligge i svak (sånn som det står anbefalt) klorløsning, men jeg synes skjelden det blir bra. Jeg ender stort sett opp med flekker som ikke går vekk og tøy som lukter klor.

Jeg er skikkelig, skikkelig skuffet nå, for grunnen til at jeg skulle få den hvit igjen var at jeg tenkte å ha den på meg når vi skal til fotograf å ta bilder av magen og Frida.[:(] Hvit topp og dongeri ser så fint ut på bilder, synes jeg.

Dere altså! Skikkelige husmødre. Jeg som trodde jeg var det, med hjemmebakt brød, kaker, syltetøy og strikking som hobby. Men klorbleking? Hadde nesten glemt at det fantes. Bestemor brukte alltid å ha så hvite kjøkkenkluter, hun la dem i klor. Og siden har jeg ikke sett det! Men nå skal jeg jammen begynne! (Jeg er litt skjødesløs der; kaster kluter som er missfarget (over tid...)).

Jeg får i grunn ikke klutene helt fine igjen jeg heller, men det hjelper litt, og så hender det at jeg koker dem etterpå... skikkelig husmor ja [8D] [:D]

Kjøkkenklutene mine klorbleker jeg innimellom, men that's it..
Så jeg er ikke så dreven på det jeg heller..

må si jeg blir imponert over husmødrene her.. klorbleking ja.. det hadde jeg gfaktisk glemt at man kunne gjøre.. jeg har litt bruk og kast på kluter og kaster dem fortløpende.. [&:] 

Nå ser det faktisk ut som om jeg får toppen hvit likevel. Nå ligger den i svakt klorvann over natten, så jeg må si jeg er spent. Det var bare bittelitt rosa igjen nå i kveld. Jippi![:)]

Back
Topp