Noen som vil gi meg oppskrift og fremgangs måte på den beste sjokoladekaken de vet om ?
skal lage til min nieses bursdag imorgen ho blir 1 år 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ondskapsfull faktiskDenne er min favoritt :
http://bakemamma.blogg.no/1421518778_ondskapsfull_sjokolad.html
Ååå den så god ut men mangler kefir og natron :/Nesquick kake
Google den!
Hehe jaondskapsfull faktiskmen så veldig god ut
![]()
TakkJamies klissete sjokoladekake! Den er utrolig saftig, og sausen på toppen smaker litt karamell. Jeg har aldri smakt en bedre sjokoladekake
Ingredienser:
200 gram sukker
200 gram smør
200 gram hvetemel
2 toppede ts bakepulver
3 store egg, helst fra frittgående høner
3 toppede spiseskjeer kakao
en håndfull mandelflak
100 gram kokesjokolade i biter
Sjokoladesaus:
100 gram god kokesjokolade
100 gram melis
100 gram smør
4 spiseskjeer melk
Tilberedning:
Varm opp ovnen til 180 grader celsius. Rør sukker og smør til det blir hvitt og luftig. Sikt melet og bakepulveret inn i smørblandingen. Tilsett eggene og bland alt sammen.
Deretter tar du kakaopulveret og blander med 8 spiseskjeer varmt vann i en kopp eller lignende til det blir glatt og jevnt.
Bland sjokoladeblandingen, mandelflakene, og bitene med kokesjokolade forsiktig inn i kakerøren. Hell røren i en smurt bakeform og fordel den jevnt utover. La den stå i ovnen i 18 til 20 minutter. I mellomtiden lager du sjokoladesausen. Smelt ingrediensene i en bolle som står over småkokende vann i en kjele. Rør til de er godt blandet. Når kaken er ferdig, ta den ut av ovnen og hell over sjokoladesausen mens kaken fremdeles er varm.
Jeg pleier å lage kaken i en form der jeg ikke trenger å ta den ut, mye lettere iom at glasuren skal på mens kaken er varm. Som en ekstra bonus tar jeg på litt Sjokoladesaus. Nammenam! :-DTakk![]()
går det an å ta den ut da ? skal ha den med i burdagJeg pleier å lage kaken i en form der jeg ikke trenger å ta den ut, mye lettere iom at glasuren skal på mens kaken er varm. Som en ekstra bonus tar jeg på litt Sjokoladesaus. Nammenam! :-D
Det første stykket er jo litt knotete, men så blir det litt som om du tar et stykke grateng. Men man trenger ikke å gjøre det på den måten. Jeg bare gjør det fordi jeg da slipper å styre med å ta av form på en varm kake. Jeg er ikke så flink til å bake, mine kaker faller sammen 50% av gangene, uansett hvilken oppskrift jeg bruker. Så jeg er langt fra noen ekspert på kaker ^^går det an å ta den ut da ? skal ha den med i burdag![]()
lager den nåNesquick kake
Google den!
Jamies klissete sjokoladekake! Den er utrolig saftig, og sausen på toppen smaker litt karamell. Jeg har aldri smakt en bedre sjokoladekake
Ingredienser:
200 gram sukker
200 gram smør
200 gram hvetemel
2 toppede ts bakepulver
3 store egg, helst fra frittgående høner
3 toppede spiseskjeer kakao
en håndfull mandelflak
100 gram kokesjokolade i biter
Sjokoladesaus:
100 gram god kokesjokolade
100 gram melis
100 gram smør
4 spiseskjeer melk
Tilberedning:
Varm opp ovnen til 180 grader celsius. Rør sukker og smør til det blir hvitt og luftig. Sikt melet og bakepulveret inn i smørblandingen. Tilsett eggene og bland alt sammen.
Deretter tar du kakaopulveret og blander med 8 spiseskjeer varmt vann i en kopp eller lignende til det blir glatt og jevnt.
Bland sjokoladeblandingen, mandelflakene, og bitene med kokesjokolade forsiktig inn i kakerøren. Hell røren i en smurt bakeform og fordel den jevnt utover. La den stå i ovnen i 18 til 20 minutter. I mellomtiden lager du sjokoladesausen. Smelt ingrediensene i en bolle som står over småkokende vann i en kjele. Rør til de er godt blandet. Når kaken er ferdig, ta den ut av ovnen og hell over sjokoladesausen mens kaken fremdeles er varm.
Det er den :-D personlig lager jeg den i en hjerteformet form, så slipper jeg å ta den ut av formen. Usikker på hvilken form den er ment forEr den god dagen etter? Og dagen etter der igjen?
Hvilken form bruker du? Langpanne eller rund?