Verdens beste aprilsnarr:) (ps litt lang)

minitrollet

Blir kjent med forumet
Hei

Jeg har født.

31mars kl 02.30 merket jeg murringer i magen (har ikke hatt kynnere så hadde ikke det å sammenligne med) lå å fulgte med på klokken i taket om dette var noe regelmessig eller om jeg bare innbilte meg det.
Men de kom regelmessig og tok tak. lå å smilte litt for meg selv og litt senere vekket jeg samboeren med beskjed at det nå var det noe på gang (hadde fått streng beskjed om å gi beskjed med en gang :P) 
Kl 03.45 gikk første tlf til fødeavdelingen da jeg syntes at jeg hadde nokså lange rier samt kort pause mellom, men ble enig å vente til det var ca 50sek rie og 3min pause,
Så 04.18 hadde jeg det og reiste da innover mot sykehuset. (bor ca 1t unna).
Ble tatt imot av en hyggelig jordmornsom sjekket og fant ut at jeg ikke hadde mer enn 1cm åpning, men siden det var så hyppige rier så fikk jeg en seng slik at jeg kunne sove litt og vente å se om det åpnet seg noe mer innen kort tid.
Ca kl 08 ble jeg sjekket igjen, men hadde da kun 1,5cm åpning og fant ut at jeg heller ville hjem å vente på mer åpning enn å vente på sykehuset.

Riene kom jevnt og trutt utover dagen. kl 15 har jeg fått nok og riene er skikkelig vonde, så får komme tilbake på sykehuset. har nå 3cm åpning. Jeg og samboeren får en seng slik at jeg kan hvile. får også en sprøyte i hofta med noe smertelidrende og paracet slik at jeg kan få sove litt. (riene er så vonde at jeg har kastet opp hele dagen). 
23.00 blir jeg sjekket igjen og da har jeg endelig 4cm åpning og er kommet i aktiv fødsel.

23.30 Kommer inn på fødestuerommet. hadde på forhånd tenkt at jeg skulle klare meg med dusj og lystgass som eneste smertelindrende. Samboer er ved min side hele tiden og kommer med støtte og gir meg drikke mellom rietakene hvor jeg sitter å puster inn lystgass for harde livet. 
02.15 går vannet og jordmor sjekker igjen. Har nå full åpning og 02.20 begynner pressriene å ta tak. 

etter 16min med pressrier kommer lillegutt til verden.  :) :)

Nicolai ble født 01april kl 02.36. Ble senere målt til 3400g og 50min, hodeomkrets 35,5cm.

Gratulerer så mye!

Gratulerer så masse :-D

Gratulerer til sladrevennen min :-)

Gratulerer så mye

Gratulerer :)

Gratulerer så mye ! 

Gratulerer så masse med den lille aprilsnarren! :))

Gratulerer!

Gratulerer så masse :-)

Gratulerer med lille gutten! 

Back
Topp