Verden går rundt!!!

Lolenona

Glad i forumet
Juli13-jentene
I dag var jeg en liten tur på shoppingsenteret, egentlig bare for å møte mor og søstern. Vi tuslet litt rundt og gikk tilslutt inn i matbutikken som det var opphørssalg på. Der var det kaos og laaange køer. Imens de andre sto i køa gikk jeg litt rundt for å se om jeg fant noe på super salg. Når det var min tur ikassa så la jeg på alle varene mine og da startet det. Alt gikk rundt, jeg begynte å svette skikkelig og plutselig begynte jeg å bryte meg, og når jeg skulle taste tallene var de så utydelige så jeg måtte bare prøve meg fram. Jeg gikk på fremsiden av kassa å satte meg, men fant ut at jeg måtte kaste klærne. Etterhvert fikk vi beveget oss ut, men jeg gikk å sjanglet og såg nesten ikke noe. Det ble bedre når jeg kom ut og mor skaffet litt vann til meg!

Noen som har opplevd lignende???

Jepp, titt og ofte. Både som gravid og ikke-gravid. Har lært meg at jeg rett og slett ikke kan stå rett opp og ned lengre perioder av ganger, tror det muligens er blodtrykksfall. Jeg har besvimt som gravid tidligere, og da jeg spurte legen om det var farlig sa han at så lenge jeg ikke falt og slo magen, så var det ikke farlig.

Det som hjelper for meg er:
Ikke stå lenge i kø (en av grunnene til at jeg hater shopping, det er så flaut å svime av foran kassen).
Er bussen forsinket så står jeg og småtripper for å holde blodsirkulasjonen.
Ikke bli for varm; knepp opp jakken/løsne på skjerf.
Drikke vann (ikke uvanlig at jeg må kjøpe en vannflaske i butikken)
Sette meg ned med en gang jeg kjenner at jeg blir svimmel.
Ikke gå for lenge uten mat (har ofte sjokolade e.l. i vesken).
Unngå koffein (jeg blir verre av kaffe/cola/for mye te).

Få gjerne sjekket at du ikke mangler jern, det kan gi svimmelhet. Håper du slipper å plages mye med dette, det er ikke noe gøy.

Okai. Bra det ikke er farlig. :) har opplevd det så vidt tidligere i graviditeten også, men ikke så kraftig. Mye mulig det er jern mangel, var å sjekket det før jul men har ikke fått noe svar enda. men vet at jeg har veldig lavt blodtrykk til vanlig, og var vist enda litt lavere nå som jeg er gravid, så er vel sikkert ikke så mye som skal til.

Takk for mange bra tips :D

I dag var jeg hos legen for å høre hva det kunne være! Og jeg hadde utrolig lavt blodtrykk 80/60. Og ble rådet om å ikke ha på meg for mye klær der det var litt varmere (sLik som i butikker, bilen osv), spise lite og ofte og drikke mye vann. For det var blodtrykksfall når man fikk det slik.
Var vist ingenting å gjøre med det, var kun en av svangerskapsplagene..

Back
Topp