Verden er så urettferdig!

Krösa Maja

Forumet er livet
I dag når jeg var på butikken, så var det en eldre mann foran meg i køen.
Jeg skjønte fort at denne mannen hadde lite med penger, for hver vare damen slo inn spurte han om pris.
Etterhvert fant han ut at han hadde ikke råd til alt så de "dyre" FirstPrice pølsene måtte bli lagt til side.
Jeg hadde nå begynt å følge med litt, for jeg fikk så vondt av at mannen måtte snu slik på kronene. Her handler vi inn til pinse, vi skal grille og det er krise om vi ikke rekker polet i pinsen skal vi kose oss. Mens mange ikke har råd til en pakke FirstPrice pølser engang :( Kontrastene er store i lille Norge!
Jeg kjøpte pølsene til han, og ønsket han en god pinse. Skulle så gjerne gitt han de kontantene jeg hadde i lommeboken også. Var for redd for å fornærme mannen og nå sitter her jeg hjemme å angrer på at jeg ikke gjorde det:( Tenk at de eldre som har gjort landet vårt så bra, har så lite utbetalt at de ikke har råd til mat engang. Det er skammelig det:(

Utrolig snilt av deg ❤️ Kjenner på den følelsen av at man ikke vil fornærme ved å tilby kontanter. Du har nok reddet pinsen hans :) Veldig leit at det faktisk er slik at folk sliter såpass med penger i Norge.. :(

Så snill og flink som kom på det før det var for sent....

Så snilt av deg å betale pølsene for han!
Nå ble jeg helt rørt <3 Utrolig snilt gjort av deg! Og er helt enig med deg at det er synd at det har blitt slik :(
Utrolig snilt av deg ❤️ Kjenner på den følelsen av at man ikke vil fornærme ved å tilby kontanter. Du har nok reddet pinsen hans :) Veldig leit at det faktisk er slik at folk sliter såpass med penger i Norge.. :(
Så snill og flink som kom på det før det var for sent....

Jeg føler meg ikke så snill, var bare noen få kroner. Men jeg blir litt sint for at eldre mennesker som ikke har mer arbeidsevne, som har jobbet hardt for å bygge landet vårt må ha det slik de siste årene de har igjen. De skulle fått servert litt godt i glasset, god nydelig mat med masse smak og bli godt stelt med. Isteden blir livet demmes slik. Blir så sint for at landet vårt er slik, de eldre fortjener så mye bedre synes jeg:(

Jeg føler meg ikke så snill, var bare noen få kroner. Men jeg blir litt sint for at eldre mennesker som ikke har mer arbeidsevne, som har jobbet hardt for å bygge landet vårt må ha det slik de siste årene de har igjen. De skulle fått servert litt godt i glasset, god nydelig mat med masse smak og bli godt stelt med. Isteden blir livet demmes slik. Blir så sint for at landet vårt er slik, de eldre fortjener så mye bedre synes jeg:(

Så enig så enig

Godt å høre der er folk som deg <3 synest du gjorde en fin ting og du burde være fornøyd med det :)

Helt enig. :(

Postet på feil tråd

Du gjorde noe helt fantastisk for denne mannen <3 Vær stolt av deg selv for det!
Godt å høre der er folk som deg <3 synest du gjorde en fin ting og du burde være fornøyd med det :)

Skulle bare ønske mann kunne gjort mer. Tenker på denne stakkars mannen som må gå hele pinse og 17 mai uten penger. Nå er det jo bare helligdager frem til onsdag, det er lenge på en pakke pølse:(

Jeg får nesten tårer i øynene jeg! Flott gjort, og helt kvalmt at det er slik :(

Så snilt av deg!

Back
Topp