Vepsebol?

*Mama*

Gift med forumet
Noen som har fått fjernet vepsebol i fra husveggen sin? Hvordan gjøres det? Må det klekkes ut før de fjerner det?

Hver sommer så har vi hatt vepser i huset. Dreper rundt 10-20vepser daglig inne. En dag i fjor så drepte jeg 28vepser i huset. Vet det er vepsebol i veggen men ikke presist hvor. Men er utrolig redd for mine to små barn så dette vil jeg ha fjernet før det blir på det verste. Har allerede sett 2 veps de siste dagene. Litt vel tidlig syntes jeg.[&:]

aner ikke, men så veps her idag også[8|]

ORIGINAL: thomas77

prøv å lokaliser hvor de kommer fra, oftest så har de bolet sitt på loftet,garasje osv.(ingang fra yttersiden å inn.) vepsebolet børr helst fjernes på vinteren da det er minst aktivitet. men om du finner det nå så kan du ta en skål med edik/klorin eller lign. å sette under åpningen på bolet(da vil de ikke inn åpningen) eller om man er "tøff nok" ta en søppelsekk å en kniv/stekespade å skjere det ned rett i sekken [:D] prøv dette først,funker ikke det så kan jeg prøve å hjelpe dere videre.

en annen løsning er er å tilkalle skade dyr firma(DYRT) har selv jobbet i det.

Hva er dyrt? Er midt på en 3etage flermannsbolig vegg så det må gå på borettslaget mener nå jeg.[&:] Men må taes av profesjonelle, vet at bolet er på den veggen men ikke siker på hvor på veggen bare sånn ca.

er ikke sikker på hvordan man gjør det i boretslag,men å leie inn noen fra skade dyr firmaet kan være dyrt,men om det går på boretslaget så er det , det beste da.(evnt. spleise med de andre i rekka. hør med de i boretslaget først[:D] som oftest så anbefaler jeg skade dyr firma som siste løsning. man kan spare mye på å gjøre det selv[:D].

Nja, må ha stilas for å komme så høyt[&:][:D] Men vet du sånn ca pris?

Heisann..Vi hadde veps i husveggen i fjor..Måtte ha anticimex på besøk..Kostet rundt 1500 men bort måtte de

Jeg har fjernet vepsebol selv,to ganger, ikke skummelt.Det er forferdelig dyrt å få det gjort av fagfolk,men man kan også kjøpe en insektsspray som dreper dem tror jeg..

er ikke sikker på prisene idag,men den gang var fort 1500 for en jobb på 5min.[&:] det er en av grunnene til at jeg gir ut tips for hvordan man kan gjøre det selv i først runde.

åhhh.. det var billig det i forhold til hva jeg tenkte.. (dumme meg tenkte rundt 15-25 000kr [8|][:D])

ORIGINAL: DivaAnnie

ORIGINAL: *Mama*

er ikke sikker på prisene idag,men den gang var fort 1500 for en jobb på 5min.[&:] det er en av grunnene til at jeg gir ut tips for hvordan man kan gjøre det selv i først runde.

åhhh.. det var billig det i forhold til hva jeg tenkte.. (dumme meg tenkte rundt 15-25 000kr [8|][:D])

Hehehe da hadde jeg starta skadedyrfirma på flekken! [8D] Men syns heller ikke 1500 var så fryktelig ille. Jeg kunne godt ha betalt det for å bli kvitt veps [;)]

ja da gidder jeg ikke å aktivisere helle borettslaget for å få det vekk. For dag blir det sikkert for og mot argumenter på betalingen også noen som mener at vi må gjøre det selv osv. )[:D]

når man kan bruke 1500 på barne utstyr så er 1500 mye etter min mening,i værtfall om man ikke har så mye å rutte med [;)]

1500KR kan være en god vogn det, ikke minst en barneseng med madrass og mer så jeg er enig med deg. Men jeg trodde det var sånn utgassing og mye annet de måtte så jeg såg for meg en 20 000kr ut i honning. [:D] men 1500kr i forhold til 20 000kr er lite men fortsatt mye penger. [:D]

Back
Topp