ventolin + efedrin

er det ikke du som er sykepleieren her??[8D][8D][8D]

Aner rett og slett ikke. Måtte bare slenge inn en kommentar[;)][8D]

Det ville jeg ikke gjort uten videre, har vel noen av de samme virkestoffene? Sjekk med legen eller på apoteket først.

Ja ingen problem!Vi fikk det tel han Elias i dag å har fådd det flere ganga før[:)]

Vet ikke sikkert,men da Robin brukte Efedrin og vi skulle prøve Ventoline skulle jeg evt bruke opp Efedrinen før vi begynte på Ventolinen.
Men om det er skummelt å blande,nei det vet jeg ikke...dessverre[;)]

ORIGINAL: Snart nr 2!

Det ville jeg ikke gjort uten videre, har vel noen av de samme virkestoffene? Sjekk med legen eller på apoteket først.

efedrin er jo hostedempende, mens ventolinen utvider luftveiene...

sånn jeg har forstått det

men legen vet jo at han går på ventolin, og vi fikk efedrin på fredag og da spurte jg om det bare var å kjøre på med begge deler og han sa ja..  så da kan det vel ikke være farlig? eller.. hmm.. han hadde vel sagt det hvis jeg ikke skulle bruke de samtidig?

vi fikk de av legen til oddvar. såå håper  og går utifra at de går bra...[:)]

Men da har du jo spurt legen da... Han vet helt sikkert det bedre enn oss her inne... Ja de har litt forskjellig formål, men trodde det var noen av de samme virkestoffene. Snuppa mi fikk efedrin fordi hun var tungpustet ved forkjølelse...

Vi fikk no resept på begge dela i dag å han sa ingenting om at vi ikkje kunne blande... Vi har no gjort det før!

Ventolin e jo astmamedisin å åpne luftveian, mens efedrin e jo hostesaft så[:)]

ORIGINAL: Snart nr 2!

Men da har du jo spurt legen da... Han vet helt sikkert det bedre enn oss her inne... Ja de har litt forskjellig formål, men trodde det var noen av de samme virkestoffene. Snuppa mi fikk efedrin fordi hun var tungpustet ved forkjølelse...

ble bare så usikker [:D]

skal instruere bhg på mandag, så best å ha tunga rett i munnen

"Nei han er ikke syk, han skal ikke være hjemme, han skal bare ha medusiner når han er tett og hoster... ikke ring meg - jeg har eksamen..." [8D]

ORIGINAL: Tracel

Ja ingen problem!Vi fikk det tel han Elias i dag å har fådd det flere ganga før[:)]

Back
Topp